læse fra COM port?
Fra : Kim Emax

Dato : 28-02-05 23:47

Hej

Jeg har i forbindelse med autokonfiguration af switche og routere brug
for at læse og skrive til COM1. Dette har jeg først forsøgt i PHP, hvor
jeg sagtens kan skrive til porten og konfigurere en switch som jeg
ønsker, men jeg kan ikke læse fra den, dvs. jeg kaster kommadoer ud i
blinde. Det er jeg selvklart ikke vild med og overvejer derfor at lave
det samme i Perl. Desværre har min testmaskine ikke Perl installeret
(windows) og jeg vil derfor høre om der er nogen, der med succes har
læst fra COM porten med perl? Det skulle være ret simpelt:

open (FILE, "<:crlf", "COM1") or die "kunne ikke åbne COM porten";
while(<FILE>) {
print $_;
}

på en windows skal man muligvis bruge "\r\n" i stedet for "<:crlf"

Anyways, hvis nogen har haft succes med det i Perl vil jeg blive glad
for at høre det

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 28-03-05 12:47

Kim Emax wrote:
> [...]
> (windows) og jeg vil derfor høre om der er nogen, der med succes har
> læst fra COM porten med perl? Det skulle være ret simpelt:

Det har jeg på linux med Device::SerialPort, til windows findes
Win32::SerialPort - du kan se et lille script der bruger det rigtige ud
fra platformen her:

http://members.aol.com/Bbirthisel/any_os.txt

--
Mvh. Nezar Nielsen