|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | værkstedskal man tro eller ej?? Fra : Anders E. Larsen
 | 
 Dato :  16-02-05 17:41
 | 
 |  | Hej....
 
 Jeg skal her på mandag ha skiftet tandrem på min bil hos den lokale ford.
 jeg ville nu bare høre om efter at det man høre bla. her inde om at
 værksteder "undlader" at skifte delene men skriver det på regningen
 alligevel eller skifter dele der ikke var nødvendigt for at tjene flere
 penge....
 er der en måde at sikre sig imod det?
 
 min svigermor sagde for sjov til mig at jeg da bare kunne få dem til at
 ligge de dele de har tage ud ind i min bil så jeg har dem når jeg tage hjem,
 så kan jeg jo se de er skiftet!
 
 Hvad siger i til det, hvad er jeres mening om denne fremgangsmåde eller havd
 gør i?
 
 det er første gang jeg har brugt dette værksted da jeg først fik ford i
 sommers!!
 
 Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
  L (16-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : L
 | 
 Dato :  16-02-05 18:20
 | 
 |  | Hej
 
 Du kan godt stole på at delene er udskiftet.
 Mekanikeren går jo ikke ind til lageret og siger, smæk også lige omløberhjul
 og strammer på regningen.
 
 Sikkert noget en landmandsmek. kunne finde på.
 
 Mvh. TLS
 
 "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
 news:91bb1$42137783$3e3d85f1$14043@nf4.news-service.com...
 > Hej....
 >
 > Jeg skal her på mandag ha skiftet tandrem på min bil hos den lokale ford.
 > jeg ville nu bare høre om efter at det man høre bla. her inde om at
 > værksteder "undlader" at skifte delene men skriver det på regningen
 > alligevel eller skifter dele der ikke var nødvendigt for at tjene flere
 > penge....
 > er der en måde at sikre sig imod det?
 >
 > min svigermor sagde for sjov til mig at jeg da bare kunne få dem til at
 > ligge de dele de har tage ud ind i min bil så jeg har dem når jeg tage
 > hjem, så kan jeg jo se de er skiftet!
 >
 > Hvad siger i til det, hvad er jeres mening om denne fremgangsmåde eller
 > havd gør i?
 >
 > det er første gang jeg har brugt dette værksted da jeg først fik ford i
 > sommers!!
 >
 > Anders
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Olesen (16-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  16-02-05 19:24
 | 
 |  | 
 "L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:42138081$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Sikkert noget en landmandsmek. kunne finde på.
 Da jeg fik justeret kaburator mv. i sommers
 'forsvandt' min temp-føler på blokken.
 Der kom en ny på regningen, selvom det
 var mekanikerens skyld..
 Den kostede ca. 140 og jeg sagde ikke noget,
 men jeg har det da i baghovedet næste gang
 jeg finder noget at brokke mig over...   |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (16-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  16-02-05 20:17
 | 
 |  | 
 "L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Mekanikeren går jo ikke ind til lageret og siger, smæk også lige
 > omløberhjul og strammer på regningen.
 >
 > Sikkert noget en landmandsmek. kunne finde på.
 >
 
 Ikke detomindre har jeg prøvet at få skrevet en køler + væske på regningen,
 udover den pakdåse som jeg udbad skiftet, + 20 andre ukontrollable div.
 småting som  div. skiver og møtrikker, hos SAAB i Roskilde. Andre kan
 sikkert fortælle lign., jeg tror at auto-branchen er et tag-selv-bord for
 snyd og bedrag,  pga. kundernes uvidenhed, nogle snyder og det går ud over
 dem som køre den "rene linje" :(. Jeg kan godt forstå Anders mistro, selv
 benytter jeg en lille mekaniker, jeg har fået anbefalet, hos ham kan jeg gå
 og "ose" og smider ikke bare nøglen i postkassen.
 BTW. Desværre for Autocenteret  ved jeg nok + har den org. vækstedsbog, så
 de var nød til at gå på knæ og sige be-be, inden betalingen faldt ;)).
 
 
 
 
 |  |  | 
  sailor99 (16-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : sailor99
 | 
 Dato :  16-02-05 19:25
 | 
 |  | På det værksted, hvor jeg er kommet i mange år, har det altid været en fast
 regel, at udskiftede dele bliver gennemgået sammen med mester, inden man som
 kunde forlader værkstedet. - Det har altid været meget betryggende.
 
 Mvh
 Georg
 
 "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
 news:91bb1$42137783$3e3d85f1$14043@nf4.news-service.com...
 > Hej....
 >
 > Jeg skal her på mandag ha skiftet tandrem på min bil hos den lokale ford.
 > jeg ville nu bare høre om efter at det man høre bla. her inde om at
 > værksteder "undlader" at skifte delene men skriver det på regningen
 > alligevel eller skifter dele der ikke var nødvendigt for at tjene flere
 > penge....
 > er der en måde at sikre sig imod det?
 >
 > min svigermor sagde for sjov til mig at jeg da bare kunne få dem til at
 > ligge de dele de har tage ud ind i min bil så jeg har dem når jeg tage
 hjem,
 > så kan jeg jo se de er skiftet!
 >
 > Hvad siger i til det, hvad er jeres mening om denne fremgangsmåde eller
 havd
 > gør i?
 >
 > det er første gang jeg har brugt dette værksted da jeg først fik ford i
 > sommers!!
 >
 > Anders
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mi (16-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mi
 | 
 Dato :  16-02-05 20:00
 | 
 |  | Anders E. Larsen <ae@aab-net.dk> wrote:
 > Hej....
 >
 > Jeg skal her på mandag ha skiftet tandrem på min bil hos den lokale
 > ford. jeg ville nu bare høre om efter at det man høre bla. her inde
 > om at værksteder "undlader" at skifte delene men skriver det på
 > regningen alligevel eller skifter dele der ikke var nødvendigt for at
 > tjene flere penge....
 > er der en måde at sikre sig imod det?
 >
 Kun ved at kigge mekanikeren over skulderen, men hvis du er i tvivl med
 hensyn til dit værksted - så skift!
 
 > min svigermor sagde for sjov til mig at jeg da bare kunne få dem til
 > at ligge de dele de har tage ud ind i min bil så jeg har dem når jeg
 > tage hjem, så kan jeg jo se de er skiftet!
 >
 Et værksted som tænker i de baner vil selvfølgelig lægge noget gammelt
 skrammel i stedet for.
 
 --
 Venlig hils....osv.
 Mi
 
 
 
 
 |  |  | 
  Eg Egemarke (16-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eg Egemarke
 | 
 Dato :  16-02-05 22:39
 | 
 |  | 
 
            Du skal bare sige at du gerne vil have de skiftede dele med dig hjem 
 bagefter, det gør jeg ALTID (osse efter en dårlig oplevelse med en knast, 
 samt vippearme der skulle være byttet men aldrig blev det trods regning ((på 
 en Mc))
 Så bed om at få de udskiftede dele udleveret det kan de ikke nægte, og du 
 har krav på delene
 -- 
 --
 MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 |  |  | 
   Anders E. Larsen (17-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders E. Larsen
 | 
 Dato :  17-02-05 08:24
 | 
 |  | 
 
            Hej....
 Ok Eg, det vil jeg gøre jeg var bare ikke sikker på om man kunne tillade sig 
 at sige det til dem, det er jo lidt som om man siger at man ikke stoler på 
 dem!
 Anders
 "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4213bd67$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
 > Du skal bare sige at du gerne vil have de skiftede dele med dig hjem 
 > bagefter, det gør jeg ALTID (osse efter en dårlig oplevelse med en knast, 
 > samt vippearme der skulle være byttet men aldrig blev det trods regning 
 > ((på en Mc))
 > Så bed om at få de udskiftede dele udleveret det kan de ikke nægte, og du 
 > har krav på delene
 >
 >
 > -- 
 > --
 > MvH Eg Egemarke
 >
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 > 
            
             |  |  | 
    Per O. (17-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  17-02-05 09:39
 | 
 |  | 
 
            > Ok Eg, det vil jeg gøre jeg var bare ikke sikker på om man kunne tillade 
 > sig at sige det til dem, det er jo lidt som om man siger at man ikke 
 > stoler på dem!
 > Anders
 Det synes jeg nu ikke det er. Hvis de opfatter det sådan, så har værkstedet 
 et problem! Da jeg indtil for et lille års tid siden havde en Fiat Bravo som 
 alt for jævnligt krævede at få en aftale med sin mekaniker, var det kutyme 
 at værkstedsejeren gik gennem såvel tilbud som stumper efterfølgende. Jeg 
 har altid set de defekte stumper, og har da også en enkelt gang mærket de 
 stumper jeg vidste skulle udskiftes med nye. Alt har været til min 
 tilfredshed, og der var aldrig løftede øjenbryn, når jeg bad om at se de 
 udskiftede dele. Det var kun de første par gange, så behøvede jeg ikke at 
 spørge mere, for så lå delene pænt samlet i en kasse, når jeg kom og hentede 
 bilen.
 Du skal huske at det er dig som skal erlægge adskillige tusinde kroner for 
 arbejdet, og det er ikke anderledes end hvis du skal købe en sofa. Så vil du 
 vel også gerne kigge, føle og undersøge, for at være sikker på hvad du får. 
 Det har jeg aldrig oplevet en møbelsælger undre sig over, så hvorfor skulle 
 en mekaniker gøre det?
 Per O.
www.skaldepande.dk |  |  | 
  Dennis Thrysøe (17-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dennis Thrysøe
 | 
 Dato :  17-02-05 09:12
 | 
 |  | Anders E. Larsen wrote:
 > Hej....
 >
 > Jeg skal her på mandag ha skiftet tandrem på min bil hos den lokale ford.
 > jeg ville nu bare høre om efter at det man høre bla. her inde om at
 > værksteder "undlader" at skifte delene men skriver det på regningen
 > alligevel eller skifter dele der ikke var nødvendigt for at tjene flere
 > penge....
 > er der en måde at sikre sig imod det?
 
 Ikke et svar på lige netop dit spørgsmål, men jeg har fornemmelsen af at
 værkstederne nogle gange er lige lovlig kreative.
 
 Jeg har lige haft min Pajero på et aut. Mitsubishi værksted, hvor de skulle
 
 1) Montere automatisk kørelys
 2) Afmontere eftermonteret startspærre
 3) Rette en dør ind for at minimere vindstøj
 
 Punkt 1 skulle efter aftale tage 1,5 timer. Regningen blev ialt på 4,2
 timer + nogle småstumper.
 
 Startspærren er ikke efter min bedste overbevisning (i modsætning til
 hvad de påstår) loddet af. Og døren larmer ikke mindre.
 
 Så jeg tror det benytter sig af, at man ikke har en jordisk chance for
 at gøre objektiv indsigelse mod regningen. Deres argument kan altid bare
 være "jamen den tid tog det", på trods af tidligere indikationer og evt.
 mundtlige aftaler.
 
 -dennis
 
 
 |  |  | 
  Thomas Strandtoft (18-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  18-02-05 06:27
 | 
 |  | 
 
            "Anders E. Larsen" wrote:
 > Jeg skal her på mandag ha skiftet tandrem på min bil hos den lokale ford.
 > jeg ville nu bare høre om efter at det man høre bla. her inde om at
 > værksteder "undlader" at skifte delene men skriver det på regningen
 > alligevel eller skifter dele der ikke var nødvendigt for at tjene flere
 > penge....
 > er der en måde at sikre sig imod det?
 Jep, forlang at få de udskiftede dele. Som udgangspunkt er delene
 jo dine, du betalte for dem da du købte bilen. At du køber nogle
 nye dele og beder dem montere, betyder jo ikke at de gamle dele
 holder op med at være dine. Undtagelsen er ting som fx.
 bremsekalipre, hvor det er normalt at man køber ombytningsstumper,
 dvs. man returnerer de gamle kalipre til fabrikken når man køber
 nye, eller også betaler man en højere pris.
 Ovenstående udelukker selvfølgelig ikke at de finder en gammel
 tandrem i deres skrald og stikker dig den, meeen...
 Hvis ikke du bryder dig om at vise dem mistillid, så kan du jo
 altid påstå at du engang havde en <find selv på et mærke> og du
 der blev bedt om at betale for en vandpumpe der tydeligvis ikke
 var blevet skiftet, så nu har du gjort det til en vane at bede om
 stumperne, så der ikke behøver være tvivl om noget.
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
 |  |