|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Dårlig kompression ? Fra : edob
 | 
 Dato :  14-02-05 10:07
 | 
 |  | Hej NG.
 
 Jeg skal til at kigge lidt på en 1-cylindret diesel bådmotor (Ruggerini
 RDM901) som har tabt en stor del af kompressionen.
 
 Jeg forestiller mig hvad der kan være sket nemlig:
 
 1) Utæt toppakning.
 2) Utætte ventiler.
 3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.
 
 Hvor tror I det er mest sandsynligt utætheden ligger ??  (kvalificeret gæt).
 
 Hvis det er stempel/cylinder, vil nye stempelringe og en honing af cylinder
 kunne ordne det?  (der er sikkert ikke løs cylinder i).
 
 Venlig hilsen, Frank
 
 
 
 
 |  |  | 
  p.jarnbak (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  14-02-05 11:20
 | 
 |  | 
 "edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
 news:4210697d$0$12730$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej NG.
 >
 > Jeg skal til at kigge lidt på en 1-cylindret diesel bådmotor (Ruggerini
 > RDM901) som har tabt en stor del af kompressionen.
 >
 > Jeg forestiller mig hvad der kan være sket nemlig:
 >
 > 1) Utæt toppakning.
 > 2) Utætte ventiler.
 > 3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.
 >
 > Hvor tror I det er mest sandsynligt utætheden ligger ??  (kvalificeret
 > gæt).
 
 Stempelringe der er rustet fast, på grund af for lidt brug ,hvis det er fra
 en sejlbåd
 er set før.Kan også bare være på grund af koks, hvis den kun har kørt ind og
 ud af havnen,
 da den så aldrig har været varm
 Hej Palle
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Sindrup (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Sindrup
 | 
 Dato :  14-02-05 14:22
 | 
 |  | 
 
            >
 > 1) Utæt toppakning.
 > 2) Utætte ventiler.
 > 3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.
 >
 Husk lige den 4. og dyreste mulighed - et flækket/revnet topstykke.     Peter
            
             |  |  | 
  edob (15-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : edob
 | 
 Dato :  15-02-05 11:23
 | 
 |  | 
 
            > > 1) Utæt toppakning.
 > > 2) Utætte ventiler.
 > > 3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.
 > >
 > Husk lige den 4. og dyreste mulighed - et flækket/revnet topstykke.     >
 > Peter
 >
 >
 Tak for jeres svar.  Det er en ca. 20 år gammel dieselgenerator (lysmaskine)
 som ialt kun har kørt ca 800 timer.  Den 4. mulighed med topstykket lyder
 ikke rart.  Nu har jeg noget at kigge efter når jeg åbner den.
 venlig hilsen, Frank
            
             |  |  | 
 |  |