Selvmord i familien
Fra : Dennis Werner

Dato : 23-05-01 12:25

Hej,
Min samlerske´s niece på 18 år har forsøgt selvmord med piller...
Efter 2 ½ dag på sygehus, er hun hjemme hos sine forældre igen...
Hun fortsætter med at "true" med gentagelse af selvmordsforsøg...
Det har nu stået på i over en uge.
Proffessionelle behandlere er booket op langt frem, det offentlige henviser
til tilfældige "behandlere".
Pigens årsager er ikke klarlagt, men kan være kæreste, eksamen m.m...

Hendes forældre er ved at køre TRÆT nu, ikke mindst pga manglende søvn, da
det er nat/morgen pigen har det værst.

Er der nogen her der har "erfaringer" med ovenstående så HOLD DET IKKE
HEMMELIGT, vi kan bruge jeres "råd" m.m...

Hilsen
Dennis & Marianne

Fra : Birthe Hansen

Dato : 23-05-01 13:02

"Dennis Werner" <qwert@privat.dk> skrev:

>Min samlerske´s niece på 18 år har forsøgt selvmord med piller...

I min hverdag er det desværre ikke ualmindeligt, da jeg arbejder
på et psykiatrisk hospital, hvor vi tager os af bl.a. den type
mennesker.

>Efter 2 ½ dag på sygehus, er hun hjemme hos sine forældre igen...

Ja, nu er de fysiske symptomer jo væk, og hun er uden for
livsfare. Det var et almindeligt somatisk hospital hun var
indlagt på, ikke? Altså ikke et psykiatrisk hospital?

Men hvad med årsagen, der fik hende til at tage en overdosis
piller? Har man kigget på det?

>Hun fortsætter med at "true" med gentagelse af selvmordsforsøg...

Jeg forestiller mig en masse forskellige personlighedsstrukturer.
Er din niece ude på at styre sin familie og omgivelser ved at
true med selvmord?

Er hun psykotisk - altså egentlig sindssyg med
vrangforestillinger og hallucinationer?

Eller er hun dybt deprimeret?

>Det har nu stået på i over en uge.

Det er kort tid.

>Proffessionelle behandlere er booket op langt frem, det offentlige henviser
>til tilfældige "behandlere".

Hvad tænker du konkret på?

>Pigens årsager er ikke klarlagt, men kan være kæreste, eksamen m.m...

Ser du hendes reaktion som naturlig pga overvældende belastning?

>Hendes forældre er ved at køre TRÆT nu, ikke mindst pga manglende søvn, da
>det er nat/morgen pigen har det værst.

Det er meget typisk for depressioner at nætter og morgener er
værst.

>Er der nogen her der har "erfaringer" med ovenstående så HOLD DET IKKE
>HEMMELIGT, vi kan bruge jeres "råd" m.m...

Hvis et menneske er selvmordstruende *skal* man indlægge på
psykiatrisk hospital, med mindre man er *helt* sikker på, at det
bare er tomme ord.

Henvend jer til vagtlægen og sig, at I ikke længere kan tage
ansvaret for pigen, hvis i føler selvmordstruslerne er alvorlige
og oprigtige.

Mvh Birthe

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-05-01 19:38

In article <fv8ngt84fbnemhu01i68ni0nmblbj26vue@news.cybercity.dk>,
Birthe Hansen <bihans@post.cybercity.dk> wrote:

> Henvend jer til vagtlægen og sig, at I ikke længere kan tage
> ansvaret for pigen, hvis i føler selvmordstruslerne er alvorlige
> og oprigtige.

Man kunne også tage direkte til den psykiatriske skadestue.

--
MVH
Martin Edlich, MF

Fra : Birthe Hansen

Dato : 23-05-01 21:47

Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev:

>Man kunne også tage direkte til den psykiatriske skadestue.

Ja, men ikke i Sønderjylland, hvor jeg kommer fra. Så det tænkte
jeg ikke på.

Mvh Birthe

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-05-01 00:43

In article <478ogtgnnlkuaf9m1p5c58q6ut4ntl4grj@news.cybercity.dk>,
Birthe Hansen <bihans@post.cybercity.dk> wrote:

> Ja, men ikke i Sønderjylland, hvor jeg kommer fra. Så det tænkte
> jeg ikke på.

Er der ikke psykiatriske skadestuer i Sønderjylland?

Fy for den.

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 15-07-01 04:48

On Wed, 23 May 2001 22:46:33 +0200, Birthe Hansen
<bihans@post.cybercity.dk> wrote:

>Ja, men ikke i Sønderjylland, hvor jeg kommer fra. Så det tænkte
>jeg ikke på.

Puhh jeg er lettet var indlagt på syk af samme årsag ( hvidover åben )
ja for præcist 2 år siden - hold kæft hvor de inkompetente at læger og
behandler kan være så indfoldige er mig til dags dato et korisorium -
jeg blev for anden gang indlagt af en god vens kone efter et selvmords
forsøg der ikke var lykkedes - det er utroligt hvad mna kan holde til
- 600 mg fenemal og 30 stk 5 mg valium oven plus et løst antal
nitazipam - jeg vrøvelde lystigt vider om Bob dyllans sang Idiot win
efter min daværende kærste var skredet - nå de fik mig så smidt i seng
efter en del debaterene og jeg fik et eller andet at sove på som
skulle kunne slå en trav hest ned - det var jeg nu upåvirket af men
jeg faldt i søvn.
PÅ begyntd så dagen efter behandlingen - jeg havde dte af helved til ,
så det første "genierne" beslutter sig for er at se hvordan jeg
reagere på at være afmedisineret jeg har på det itdspunkt fåed
nitazipam i 8-9 år og har ligget fast på 20 mg om dagen i 4-5 år - så
ikke nok med at jeg er fuldstændig pyskotisk - så bliver jeg kraftedme
også abstinent - jeg kan ikke finde du af bare at skride derfra - så
jeg sider der i en uge sover 3 timer i døgnet da deltanteren har givet
mig et eller sove præperat i famille med andre kalk præperater med en
halverings tid på 3 timer - så der sider man fuldstændig hjælpe løs og
høre idot win på sin disk mann og skirver it made me see stars i min
notes bog - har 41 sider med den skrift i min dag bog - når jeg ellers
ikke skændes med personalet om medicinerigen - de har imdelertidigt op
givet at diskutere med mig efter lægen spurgte om jeg kunne definere
at man ike både kunne blæse og have mel i munden : ja det er i
folkemunde et dialektisk udsagn - der klinisk betyder at virkligheden
drives frem af modsatvirkene kræfter i nærværende eksemplifikation af
2 modstridene kræfter der begge har en negativ konsikvens -

hun lod som hun forstod det - nægtede at debatere selv
veldokumenterede lægelige fakta færidigt som at man f.eks ikke måtte
drikke kaffe efter kl 22:00 da det ville holde en vågen - rend mig i
røwen kofein i kaffe har en midlertidig opkvikken virknig - men den er
kort og forøger trætheds følsen yderliger - når virkninge temligt
hurtigt ophøre med mindre man er alergiker over for kaffe / kofein.

jeg vil sieg jeg vil sgu mene at det er bedre at et selvmords forsøg
lykkeds ind at blive udsat for behandlingen på en pysikiatrisk
afdeling - jeg er vokset op i et læge millue hvor min far er prakserne
læge - stort set alle de læger der handler inde for pysikiatrien er
fordi de har ligget og rullet så læneg inden for det offentlige at de
skal forfremmes - men rent fagligt er de af så ringe kvalitet at man
placere dem der - da det vil være livs farligt at sætte dem til andet.

det går også fint hvis det bare er nogen letter evne svage patinter
der trives med at gå og snakke ldit med elvis sig selv -& hianden.

men er der noget alvorligt i vejen - så har man et problem der enten
er større eller på højde med det man blev indlagt med.

og jow jeg har selvmord genetrisk på begge sider i min famillie min
bilogiske far hængte sig da han var 11 fordi han køret i grøften med
en traktor og ikke vågende at mødes med sine forældre o gmin moster
drak sig ihejel inden hun var 47 år.

for nogen er selvmord bare en go ide - hvis man ellers som meneske er
afklaret om at livet ikke har nogen værdi eller det gør mere fortræd
ind glæde på sigt - det er svært men man skal ikke leve for andres
skyld - selvom det specilt på mødre virker totalt ødelægene når
barenet begår slevmord eller bare dør - men mange af os er bare
udstyret med et sind - der ikke formår i det store hele at finde glæde
NOK ved livet - men tilgengæld en helevdes masse smerte & lede.

jeg ville sgu stadigt ønske at jeg havde modet - når og hvis den
aktuelle situation opstår

det er ikke personeligt det er bare praktisk - eller bedst sådan for
nogen.
MvH
Bo

Fra : Birthe Hansen

Dato : 20-08-01 00:06

Chokmak alias Rabias The dog <chokmah777@hotmail.com skift till
999> skrev:

Hej Bo

Jeg vidste fra starten .- altså fra første gang jeg mødte dig på
Usenet - at du er en lidt speciel type. Du handler og tænker nok
ikke som de fleste andre, men derfor er du alligevel "god nok".

Dit indlæg er ikke længere nyt i denne gruppe, men da ingen har
besvaret det, og jeg kun lige har læst det, vil jeg gerne knytte
nogle kommentarer til det.

>Puhh jeg er lettet var indlagt på syk af samme årsag ( hvidover åben )
>ja for præcist 2 år siden - hold kæft hvor de inkompetente at læger og
>behandler kan være så indfoldige er mig til dags dato et korisorium -

Inkompetente læger og behandlere findes - men hvis man vil hænge
professionelle behandlere ud, er det meget nødvendigt at
dokumentere hvorfor man mener de skal hænges ud: Hvad de helt
konkret har gjort, og hvorfor man mener det er forkert.

Det er så let at påstå at alle andre er dumme - men hvorfor er de
dumme? Og er du sikker på, at det ikke er dig der har misforstået
noget - eller er måske bare lidt dum?

> [...]
>nitazipam - jeg vrøvelde lystigt vider om Bob dyllans sang Idiot win
>efter min daværende kærste var skredet -

Så hvis der sker noget ubehageligt i din omgangskreds, skynder du
dig at forværre de ubehagelige oplevelser ved at gøre noget
lignende selv?

>nå de fik mig så smidt i seng
>efter en del debaterene og jeg fik et eller andet at sove på som
>skulle kunne slå en trav hest ned - det var jeg nu upåvirket af men
>jeg faldt i søvn.

Det var vel en meget god ide at få dig til at sove, når man
tænker på det humør du var i?

> [...]
>reagere på at være afmedisineret jeg har på det itdspunkt fåed
>nitazipam i 8-9 år og har ligget fast på 20 mg om dagen i 4-5 år -

Nitrazepam er sovemedicin, hvorfor tager du det om dagen?
For mig at se har du haft et medicinmisbrug.

>ikke nok med at jeg er fuldstændig pyskotisk - så bliver jeg kraftedme
>også abstinent -

Fik du ikke Fenemal?

> [...]
>drives frem af modsatvirkene kræfter i nærværende eksemplifikation af
>2 modstridene kræfter der begge har en negativ konsikvens -

Det forstod jeg ærlig talt ikke ret meget af!

> [...]
>kort og forøger trætheds følsen yderliger - når virkninge temligt
>hurtigt ophøre med mindre man er alergiker over for kaffe / kofein.

Så du er sur over at du ikke måtte få kaffe efter klokken 22,
mens du var indlagt?

>jeg vil sieg jeg vil sgu mene at det er bedre at et selvmords forsøg
>lykkeds ind at blive udsat for behandlingen på en pysikiatrisk
>afdeling -

På sin vis har du ret. Nogle gange kan det synes formålsløst at
redde mennesker fra døden og at forsøge at hjælpe dem til et
bedre liv. Nogle gider/vil bare ikke indse, at deres liv måske
har en værdi for både dem selv og andre.

På den anden side kan de nogle gange få det så meget bedre, at de
faktisk ønsker at leve...

> [...]
>skal forfremmes - men rent fagligt er de af så ringe kvalitet at man
>placere dem der - da det vil være livs farligt at sætte dem til andet.

Hm. Nu tror jeg det rabler for dig.

Der er gode og dårlige læger alle steder.

>det går også fint hvis det bare er nogen letter evne svage patinter
>der trives med at gå og snakke ldit med elvis sig selv -& hianden.

Ikke forstået?

>men er der noget alvorligt i vejen - så har man et problem der enten
>er større eller på højde med det man blev indlagt med.

Bo, hvis du skriver/taler i koder, kan du ikke forvente andre
skal forstå dig.

Du har sikkert en mening med at skrive ovenstående, men den er
ikke særlig tydelig. Jeg vil gætte på, at jeg ikke er den eneste,
der ikke forstår en brik?

>bilogiske far hængte sig da han var 11

Men han nåede at blive far til dig først?

Det lyder underligt....

>fordi han køret i grøften med
>en traktor og ikke vågende at mødes med sine forældre o gmin moster
>drak sig ihejel inden hun var 47 år.

Tja...

> [...]
>udstyret med et sind - der ikke formår i det store hele at finde glæde
>NOK ved livet - men tilgengæld en helevdes masse smerte & lede.

Det kan jeg egentlig godt acceptere. Men hvem siger det bliver
bedre efter døden?

>jeg ville sgu stadigt ønske at jeg havde modet - når og hvis den
>aktuelle situation opstår

Jeg synes man skal møde enhver udfordring med åben pande. Også
livet. Lidt kan man vel altid gøre?

>det er ikke personeligt det er bare praktisk - eller bedst sådan for
>nogen.

Det er noget sludder.

Det er muligt at du har det skidt og føler at det ville være
bedst for alle hvis du var død, men døden er som regel ikke en
løsning eller udvej for noget som helst.

Den virkelige helt lever sit liv til han/hun dør og kæmper imod
de egoistiske tanker om at døden ville være bedre end at kæmpe
imod de problemer der nu engang opstår for enhver.

Man har som regel et (moralsk) ansvar overfor en hel del andre
mennesker, når man nu engang lever...

Mvh Birthe

Fra : Dennis Werner

Dato : 23-05-01 20:55

Hun har givet udtryk for at hun ikke gider fortælle historien til flere
forskellige behandlere...
Hun har nu været til en "proffessionel" i Holbæk.
Umiddelbart konkluderet depression + nævnte årsager.
Tilbudet er herefter således: Behandling mandag...m.m. der "trues" med flere
forsøg, så er der en ledig seng.
Dette har pigen indvilget i.
Tak for svarene, hvis i har mere at tilføje er i velkomne...

Birthe Hansen <bihans@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fv8ngt84fbnemhu01i68ni0nmblbj26vue@news.cybercity.dk...

Fra : Birthe Hansen

Dato : 23-05-01 21:53

"Dennis Werner" <qwert@privat.dk> skrev:

>Hun har givet udtryk for at hun ikke gider fortælle historien til flere
>forskellige behandlere...

Det forstår man jo godt.

>Hun har nu været til en "proffessionel" i Holbæk.
>Umiddelbart konkluderet depression + nævnte årsager.

Det lyder rigtigt.

>Tilbudet er herefter således: Behandling mandag...m.m. der "trues" med flere
>forsøg, så er der en ledig seng.

Ja, hvis det bliver for uoverskueligt, er det bedre med
indlæggelse.

Man kan indlægge et menneske på psykiatrisk hospital mod dets
vilje, hvis det er til fare for sig selv eller sine omgivelser.

>Dette har pigen indvilget i.

Flot. Hun føler hun har brug for hjælp.

Om en måned eller to skulle hun gerne være sig selv igen.

>Tak for svarene, hvis i har mere at tilføje er i velkomne...

Husk at hvert 4. menneske rammes af en psykisk sygdom i løbet af
deres liv. De er ikke spedalske eller på anden måde stemplede -
så støt og hjælp dem på samme måde som I ville have gjort ved
enhver anden sygdom...

Mvh Birthe