|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | TDi mistede kraft Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 09:49
 | 
 |  | Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
 vej hjem...
 
 Er det luftmassemåleren?
 Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
 da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
 
 Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
 køre med 50 hk...
 
 Nogen råd?
 
 Mvh. Morten Fruergaard
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-02-05 10:01
 | 
 |  | > Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
 > vej hjem...
 >
 > Er det luftmassemåleren?
 > Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
 > da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
 >
 > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
 > køre med 50 hk...
 
 Turboen der har sat sig ??
 
 Mvh
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
  John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 10:12
 | 
 |  | 
 
            Juel wrote:
 > Turboen der har sat sig ??
 Ah rolig nu, så er der noget større chance for at det
 bare er en sprunget slange.
 -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
   Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:29
 | 
 |  | 
 
            "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:cuck42$2c2l$1@news.cybercity.dk...
 > Juel wrote:
 > > Turboen der har sat sig ??
 >
 > Ah rolig nu, så er der noget større chance for at det
 > bare er en sprunget slange.
 Tja..  Den har jeg også tænkt. Havde derfor bilen på lift i går, men det er
 jo svært at høre noget, når den ikke lader...  :-|
 Og slangerne ligger bag motoren...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
    John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 10:32
 | 
 |  | 
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Tja..  Den har jeg også tænkt. Havde derfor bilen på lift i går, men
 > det er jo svært at høre noget, når den ikke lader...  :-|
 >
 > Og slangerne ligger bag motoren...
 Ja, det er aldrig nemt med de slanger, nogen gange er det
 dog mere tydeligt end andre at det ER det der sker.
 Jeg vil dog ikke udelukke LMM'en.. Faktisk tror jeg et
 'kald til Thomas Landberg kan afklare den side af sagen.
 -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
   Jan W Nielsen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  09-02-05 12:19
 | 
 |  | 
 
            > Ah rolig nu, så er der noget større chance for at det
 > bare er en sprunget slange.
 Det er meget mere sandsynligt..
 Jeg er netop vendt hjem fra det arktiske Sverige, hvor vores snescootere på
 en lang tur i ødemarken havde det med at smide slangen ved turboen....
 Når slangen var hoppet af, kunne den 650 ccm scooter med turbo og
 intercooler ikke køre mere end 90 km/t - totalt død..   ))
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:28
 | 
 |  | 
 
            "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
 news:4209d165$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
 > Turboen der har sat sig ??
 Tja...  Alt er muligt...
 Men hvis jeg kun giver lidt gas (synes jeg) kan jeg høre turboen...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
   John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 10:30
 | 
 |  | 
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Men hvis jeg kun giver lidt gas (synes jeg) kan jeg høre turboen...
 Tjek alle slanger i forbindelse med turboen.
 -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
    Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:32
 | 
 |  | 
 
            "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:cucl5t$2csd$1@news.cybercity.dk...
 > Morten Fruergaard wrote:
 > > Men hvis jeg kun giver lidt gas (synes jeg) kan jeg høre turboen...
 >
 > Tjek alle slanger i forbindelse med turboen.
 Ja...  Men det er sgu svært...
 Kan man gøre noget for at sætte tryk på turboen, mens den holder på
 liften...?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
     John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 10:34
 | 
 |  | 
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Kan man gøre noget for at sætte tryk på turboen, mens den holder på
 > liften...?
 Ja, lade den trække rullefeltet    Nej, det er ikke umiddelbart
 muligt at danne noget ordentligt tryk mens bilen holder stille
 desværre. Så find Bilka's parkeringsplads, bind kæresten fast
 ude i motorrummet så hun kan tjekke for lækager mens du kører
   -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
      Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:45
 | 
 |  | 
 
            "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:cuclds$2d8r$1@news.cybercity.dk...
 > Morten Fruergaard wrote:
 > > Kan man gøre noget for at sætte tryk på turboen, mens den holder på
 > > liften...?
 >
 > Ja, lade den trække rullefeltet    Nej, det er ikke umiddelbart
 > muligt at danne noget ordentligt tryk mens bilen holder stille
 > desværre. Så find Bilka's parkeringsplads, bind kæresten fast
 > ude i motorrummet så hun kan tjekke for lækager mens du kører
 Hvis det er slangen der er utæt burde jeg så ikke kunne høre turboen, som
 jeg plejer at kunne?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
       John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 10:59
 | 
 |  | 
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Hvis det er slangen der er utæt burde jeg så ikke kunne høre turboen,
 > som jeg plejer at kunne?
 Du burde kunne høre en susen måske, og formentligt også turboen jo.
 -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
       phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 14:40
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:4209db9b$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Hvis det er slangen der er utæt burde jeg så ikke kunne høre turboen, som
 > jeg plejer at kunne?
 
 Nej. Hvis turbotrykket forsvinder, så forsvinder turbolyden også idet den jo
 ikke drejer med. Lyden fra slangen som er utæt kan du slet ikke høre.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
        Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 14:43
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Nej. Hvis turbotrykket forsvinder, så forsvinder turbolyden også idet den
 jo
 > ikke drejer med. Lyden fra slangen som er utæt kan du slet ikke høre.
 Hvad så hvis turboen lader, men bliver lukket ud, da wastegaten står åbne?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
         phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 14:49
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a133b$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Hvad så hvis turboen lader, men bliver lukket ud, da wastegaten står åbne?
 
 Jeg er lige så sikker som jeg kan være på at det er en slange. Der sidder en
 oven på motoren på intercooleren - tror jeg det er? Der skal også gå en ind
 til motorstyringen - en tynd en - til at fortælle styringen hvad trykket er.
 
 Hvor er det du bor? Jeg kan læse fejlkoder ud? :)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
          Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 15:18
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Jeg er lige så sikker som jeg kan være på at det er en slange. Der sidder
 en
 > oven på motoren på intercooleren - tror jeg det er? Der skal også gå en
 ind
 > til motorstyringen - en tynd en - til at fortælle styringen hvad trykket
 er.
 >
 > Hvor er det du bor? Jeg kan læse fejlkoder ud? :)
 Jeg bor i Herning, men der er ingen fejl...  Har været på Seat i dag...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  Finn Guldmann (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  09-02-05 10:18
 | 
 |  | Morten Fruergaard skrev:
 
 > Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
 > vej hjem...
 > Er det luftmassemåleren?
 > Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
 > da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
 > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
 > køre med 50 hk...
 > Nogen råd?
 >
 Hvis du kan lugte diesel, kan det være dieselpumpen der er ved at stå af.
 
 --
 MVH Finn
 Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
 Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
 bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:27
 | 
 |  | 
 
            "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
 news:cucki8$2blg$2@news.cybercity.dk...
 > Hvis du kan lugte diesel, kan det være dieselpumpen der er ved at stå af.
 Det synes jeg ikke at jeg kan...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  Paw Jensen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paw Jensen
 | 
 Dato :  09-02-05 10:35
 | 
 |  | 
 
            > Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
 > vej hjem...
 >
 > Er det luftmassemåleren?
 Meget sansynligt......
 Tændte den ingen advarselslamper ?
 > Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
 > da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
 Ikke nødvendigvis....
 >
 > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
 > køre med 50 hk...
 Væsentligt mere end du er vant til    >
 > Nogen råd?
 Kig en tur til Strølille, så kan du også få en tur i en rigtig bil    Så vil alt under 300 hk. føles bovlamt
 Paw
 > Mvh. Morten Fruergaard
            
             |  |  | 
  Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:39
 | 
 |  | 
 
            "Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
 > Tændte den ingen advarselslamper ?
 Niks. Og gør det stadig ikke...
 Den kom med en lille advarsel forleden, da den mistede krafterne i 2 sek.,
 så kom de alle igen indtil forleden...
 > > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
 > > køre med 50 hk...
 Ja...  Ca. 1/3 og intet moment...     > Kig en tur til Strølille, så kan du også få en tur i en rigtig bil    >
 > Så vil alt under 300 hk. føles bovlamt
 He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
   Paw Jensen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paw Jensen
 | 
 Dato :  09-02-05 10:55
 | 
 |  | 
 
            > Den kom med en lille advarsel forleden, da den mistede krafterne i 2 sek.,
 > så kom de alle igen indtil forleden...
 Så prøv at hægte en tester på, og se om ikke den har lagret en fejl der kan
 give et prej....
 >> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...     Hvor finder vi 450 hk ??
            
             |  |  | 
    Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 10:57
 | 
 |  | 
 
            "Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
 > >> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...     >
 > Hvor finder vi 450 hk ??
 Så kg da...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
     Paw Jensen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paw Jensen
 | 
 Dato :  09-02-05 14:05
 | 
 |  | 
 
            > > >> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...     > >
 > > Hvor finder vi 450 hk ??
 >
 >
 > Så kg da...
 Lad os prøve det på is, eller en våd græsplæne    Paw
            
             |  |  | 
   martin (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin
 | 
 Dato :  09-02-05 13:29
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:4209da38$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
 > > Tændte den ingen advarselslamper ?
 >
 > Niks. Og gør det stadig ikke...
 >
 > Den kom med en lille advarsel forleden, da den mistede krafterne i 2 sek.,
 > så kom de alle igen indtil forleden...
 >
 > > > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
 > > > køre med 50 hk...
 >
 > Ja...  Ca. 1/3 og intet moment...     >
 > > Kig en tur til Strølille, så kan du også få en tur i en rigtig bil    > >
 > > Så vil alt under 300 hk. føles bovlamt
 >
 > He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...     >
  Jah Jah.  og blah blah blah og min far kan tæve din far.
 hvis man er mere en 3 sek om at gå fra 0-100 Km/t, så er man for tung i
 rø....
 Martin
            
             |  |  | 
    Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 13:38
 | 
 |  | 
 
            "martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:rmnOd.37199$k4.720766@news1.nokia.com...
 > > He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...     > >
 >
 >  Jah Jah.  og blah blah blah og min far kan tæve din far.
 >
 > hvis man er mere en 3 sek om at gå fra 0-100 Km/t, så er man for tung i
 > rø....
 Dette er dk.fritid.bil - ikke dk.fritid.motorcykel      -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  Liquid (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Liquid
 | 
 Dato :  09-02-05 11:01
 | 
 |  | "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
 news:c1e0d809.0502090049.122ccbc@posting.google.com...
 > Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
 > vej hjem...
 >
 > Er det luftmassemåleren?
 
 Min kammerats 115HK TDI gjorde det samme efter et service besøg hos VW - det
 var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
 trykslange af.
 
 - Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 13:33
 | 
 |  | 
 
            "Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
 news:rblOd.98678$Vf.3873453@news000.worldonline.dk...
 > Min kammerats 115HK TDI gjorde det samme efter et service besøg hos VW -
 det
 > var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
 > trykslange af.
 Jeg har været ved SEAT og luftmassemåleren var stået af, så der er kommet en
 ny på...
 MEN det hjalp ikke...     Så pt. kan der være 3 ting galt.
 1. Wastegate sat sig fast i åben pos.
 2. Slange hoppet af.
 3. Trykventil defekt...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
   Finn Guldmann (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  09-02-05 16:16
 | 
 |  | 
 
            Morten Fruergaard skrev:
 > Jeg har været ved SEAT og luftmassemåleren var stået af, så der er kommet en
 > ny på...
 > MEN det hjalp ikke...     > Så pt. kan der være 3 ting galt.
 > 1. Wastegate sat sig fast i åben pos.
 > 2. Slange hoppet af.
 > 3. Trykventil defekt...
 > 
 Kontrollerede de ikke på værkstedet at reparationen havde den ønskede 
 virkning?
 -- 
 MVH Finn
 Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
 Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
 bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
            
             |  |  | 
    Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 18:27
 | 
 |  | 
 
            "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
 news:cud9hh$1cp$2@news.cybercity.dk...
 > Kontrollerede de ikke på værkstedet at reparationen havde den ønskede
 > virkning?
 Niks. Jeg opdagede det først, da jeg kørte derfra...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
   Liquid (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Liquid
 | 
 Dato :  09-02-05 20:01
 | 
 |  | "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a02d6$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
 > news:rblOd.98678$Vf.3873453@news000.worldonline.dk...
 >> Min kammerats 115HK TDI gjorde det samme efter et service besøg hos VW -
 > det
 >> var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
 >> trykslange af.
 >
 >
 > Jeg har været ved SEAT og luftmassemåleren var stået af, så der er kommet
 > en
 > ny på...
 
 Min kammerat fik også skiftet en GAL(?) ventil i forbindelse med det
 problem. Der var sgu så mange problemer med den på det tidspunkt, så jeg kan
 dårligt huske det ene problem fra det andet.
 
 - Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-02-05 13:39
 | 
 |  | 
 "Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
 
 det
 | var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
 | trykslange af.
 |
 Bingo, sidst der var noget lign. her i grp., var det slangen til
 intercooleren som var kravlet af. LMM kan ikke mærkes så pludseligt.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 13:39
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
 > Bingo, sidst der var noget lign. her i grp., var det slangen til
 > intercooleren som var kravlet af. LMM kan ikke mærkes så pludseligt.
 Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...
   -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
    David Bjergsø (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Bjergsø
 | 
 Dato :  09-02-05 14:01
 | 
 |  | 
 >
 > Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...
 >    Mit bud er at din LMM har været død længe, og dermed kørt med forkert 
 blandingi længere tid ..... jeg har ladet mig fortælle at lambdasonden 
 bliver rigtig ked af det hvis man kører for længe med det..... hvad det så 
 giver af symptomer, skal jeg ikke kunne sige ...
 Jeg fik i øvrigt taget mig sammen til at skifte min LMM på min T4 TDi ... 
 Wow ..... pas på, her kommer farmand for fulde gardiner    ..
 Håber du får det løst .. det tærrer for meget på psyken når dytten ikke 
 kører godt ....
 /David 
            
             |  |  | 
     Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 14:07
 | 
 |  | 
 
            "David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
 > Mit bud er at din LMM har været død længe, og dermed kørt med forkert
 > blandingi længere tid ..... jeg har ladet mig fortælle at lambdasonden
 > bliver rigtig ked af det hvis man kører for længe med det..... hvad det så
 > giver af symptomer, skal jeg ikke kunne sige ...
 Nogen der ved det?
 Kan en lambdasonde dø af at LMM ikke virker?
 LMM er skiftet, den var defekt.
 > Jeg fik i øvrigt taget mig sammen til at skifte min LMM på min T4 TDi ...
 > Wow ..... pas på, her kommer farmand for fulde gardiner    ..
 Min smider med en boks 146,8 hk og 345 Nm, så helt død kan den jo ikke være.
 Det er målt for ca. 2 md siden og jeg har ikke bemærket mistet trækkraft. Så
 sent som i sidste uge tog jeg en muskeltur med min svoger, som har en søster
 bil med samme motor/gear, dog uden ship. Min lagde bare fra land i forhold
 til hans. Så jeg tror ikke, at LMM har været helt død...
 > Håber du får det løst .. det tærrer for meget på psyken når dytten ikke
 > kører godt ....
 Det er specielt træls når jeg triller 250 km/dag...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
      Torben Madsen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Madsen
 | 
 Dato :  09-02-05 15:12
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a0af6$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Nogen der ved det?
 >
 > Kan en lambdasonde dø af at LMM ikke virker?
 > LMM er skiftet, den var defekt.
 >
 Er du helt sikker på at der er en lambdasonde på din bil? - nu er det jo
 altså en diesel......
 
 mvh
 Torben Madsen
 
 
 
 
 |  |  | 
       Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 15:19
 | 
 |  | 
 
            "Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
 > Er du helt sikker på at der er en lambdasonde på din bil? - nu er det jo
 > altså en diesel......
 Aner det ikke...     Du siger det som om, at det kun er en benzinting...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
        Torben Madsen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Madsen
 | 
 Dato :  09-02-05 15:24
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a1bba$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > Aner det ikke...     >
 > Du siger det som om, at det kun er en benzinting...     >
 > --
 > Mvh. Morten Fruergaard
 > www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 > Nu også Xenonkit til eftermontering...
 >
 Ja nemli ja! - skal vi sige det sådan: Jeg kører selv i en Golf 4 110 HK -
 den har ikke nogen. Jeg har en 150 HK Tdi stående på lager til bedre tider -
 den har heller ikke nogen....
 mvh
 Torben Madsen
            
             |  |  | 
    Ukendt (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-02-05 14:14
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en 
 meddelelse
 |
 | Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...
 |    Pil kablet af til LMM'en, så den går i "nødprgm.."  Der skulle helst mærkes 
 forskel, hvis den ikke allerede er der, men som skrevet tror jeg det er mere 
 end den. 
            
             |  |  | 
     Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 14:17
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
 > Pil kablet af til LMM'en, så den går i "nødprgm.."  Der skulle helst
 mærkes
 > forskel, hvis den ikke allerede er der, men som skrevet tror jeg det er
 mere
 > end den.
 Og som jeg skrev, så er det ikke (kun) den.. For der var fejl, og den er
 skiftet, men det har ikke hjulpet...
 Så den skal på værksted på tirsdag. Så hvis der er nogen der møder en
 Alhambra med en 1,9 SDI motor, så er det mig...     Værkstedet kunne ikke måle noget ladertryk what so ever...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
      Ukendt (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-02-05 14:41
 | 
 |  | "> Værkstedet kunne ikke måle noget ladertryk what so ever...
 
 Gætter stadigt på en død turbo, ellers ville du kunne høre den.. SPECIELT
 med en åben slange !!
 
 Mvh
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
    phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 14:42
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a043b$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
 >> Bingo, sidst der var noget lign. her i grp., var det slangen til
 >> intercooleren som var kravlet af. LMM kan ikke mærkes så pludseligt.
 
 > Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...
 
 Nu tørrer de ikke den LFM af på dig vel, - de kan sgu sætte den gamle i igen
 hvis de vil have penge!
 
 Har du fået lavet en fejludlæsning på den?
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
     Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 15:20
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Har du fået lavet en fejludlæsning på den?
 Ja. Før, så var der fejl. Efter udskifning, inen fejl...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
      phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 16:57
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a1be3$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
 > "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 >> Har du fået lavet en fejludlæsning på den?
 
 > Ja. Før, så var der fejl. Efter udskifning, inen fejl...
 
 Men hvad var fejlmeldingen?
 
 Selv om der er en forfærdelig dårlig LMM behøver den ikke skrive
 fejlmeldinger - det gør den først når den kommer langt ud af tolerancen.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
       Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 18:27
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Men hvad var fejlmeldingen?
 >
 > Selv om der er en forfærdelig dårlig LMM behøver den ikke skrive
 > fejlmeldinger - det gør den først når den kommer langt ud af tolerancen.
 Så vidt jeg husker var det noget med en urimelig værdi eller lign...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 14:39
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
 news:c1e0d809.0502090049.122ccbc@posting.google.com...
 > Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
 > vej hjem...
 >
 > Er det luftmassemåleren?
 
 Nahh...
 
 Der sidder nogle tynde slanger rundt omkring i motorrummet, prøv at checke
 dem. De er lidt tykkere end knallertbenzinslanger. Det er formentlig en af
 dem der ikke har kunnet klare trykket.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 14:47
 | 
 |  | 
 "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:420a123e$0$48622$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Der sidder nogle tynde slanger rundt omkring i motorrummet, prøv at checke
 > dem. De er lidt tykkere end knallertbenzinslanger. Det er formentlig en af
 > dem der ikke har kunnet klare trykket.
 
 Og for lige at imødegå andres påstande her - man kan _ikke_ høre susen fra
 slangen.
 
 Been there - not heard anything!
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
   John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 15:17
 | 
 |  | 
 
            phk wrote:
 > Og for lige at imødegå andres påstande her - man kan _ikke_ høre
 > susen fra slangen.
 >
 > Been there - not heard anything!
 Det kan man nu som regel på de turbobiler jeg kender mest
 til, nemlig Uno Turbo'en
 Og det er altså heller ikke de tynde slanger der generelt ikke
 kan tåle trykket. Jeg tror på det er en slange.
 Så vidt jeg husker sidder der en Bosch plast BOV på sådan
 en VAG ting? Den koster vist kun 350,- så det er også værd
 at tjekke.
 -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
    Torben Madsen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Madsen
 | 
 Dato :  09-02-05 15:21
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:cud606$2v8n$1@news.cybercity.dk...
 >> Så vidt jeg husker sidder der en Bosch plast BOV på sådan
 > en VAG ting? Den koster vist kun 350,- så det er også værd
 > at tjekke.
 >
 > --
 > John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd!
 >
 Nu er der tale om en Tdi - den har sgu ingen BOV. Du har vist leget for
 meget med benzinbiler....    mvh
 Torben Madsen
            
             |  |  | 
     John Sahl (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  09-02-05 15:29
 | 
 |  | 
 
            Torben Madsen wrote:
 > Nu er der tale om en Tdi - den har sgu ingen BOV. Du har vist leget
 > for meget med benzinbiler....    Jeg har KUN leget med benzinere    Nåh, men uanset tror jeg
 stadig på en slange.
 -- 
 John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd! 
            
             |  |  | 
     Thunderbird [7100] (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  14-02-05 20:33
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 9 Feb 2005 15:20:30 +0100, "Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk>
 wrote:
 >
 >"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 >news:cud606$2v8n$1@news.cybercity.dk...
 >>> Så vidt jeg husker sidder der en Bosch plast BOV på sådan
 >> en VAG ting? Den koster vist kun 350,- så det er også værd
 >> at tjekke.
 >>
 >> --
 >> John Sahl, www.bilstereobladet.dk  / Lad der være lyd!
 >>
 >Nu er der tale om en Tdi - den har sgu ingen BOV. Du har vist leget for
 >meget med benzinbiler....    Hvorfor har en Diesle så ikke en BOV, den har vel også behov for at
 kunne slippe ladetrykket ud og ikke bare kaste det tilbage i turboen.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
      Torben Madsen (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Madsen
 | 
 Dato :  14-02-05 20:42
 | 
 |  | 
 "Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
 news:26v1119qjsnlgu73o0nkch14lvhhs4h6go@4ax.com...
 > On Wed, 9 Feb 2005 15:20:30 +0100, "Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk>
 > wrote:
 >
 > Hvorfor har en Diesle så ikke en BOV, den har vel også behov for at
 > kunne slippe ladetrykket ud og ikke bare kaste det tilbage i turboen.
 > --
 > Mvh
 > Flemming Jacobsen
 
 
 På en benzinbil med turbo har man en BOV fordi der vil opstå et højt tryk
 tilbage mod turboen, når speederen slippes. Det er fordi at luftspjældet
 lukkes, så turboen ikke kan komme af med luften. Så har man en BOV, som
 åbner ved et lidt højere tryk end bilen ellers kører med, så turboen kan
 komme af med luften af den vej. På en dieseldrevet bliver brændstoffet
 sprøjtet ind via en dyse direkte i cylinderen. Speederpositionen ændrer den
 mængde diesel, som sprøjtes ind i cylinderen, men man lukker ikke noget
 luftspjæld. Derfor blokerer man ikke for at turboladeren kan komme af med
 luften og BOV'en er altså overflødig.
 
 mvh
 Torben Madsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mikkel Vitus (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Vitus
 | 
 Dato :  09-02-05 14:55
 | 
 |  | 
 "> Er det luftmassemåleren?
 > Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
 > da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
 
 Det tror jeg roligt at du kan regne med. På min Leon gik luftmassemåleren
 også lige pludseligt. Det var ikke skidesjovt at køre over Kassel bakker i
 noget der havde kræfter som en mascot.
 
 Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.
 
 /Mikkel
 
 
 
 
 |  |  | 
  Gismo (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gismo
 | 
 Dato :  09-02-05 15:17
 | 
 |  | Mikkel Vitus wrote:
 > "> Er det luftmassemåleren?
 
 Er der nogen der kan kender reservedels nr.
 
 Det kunne være det var billigere i Tyskland.
 
 Jeg har en PD 100 Passat 3B
 Gismo.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Torben Madsen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Madsen
 | 
 Dato :  09-02-05 15:58
 | 
 |  | 
 "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:420a1b7b$0$23089$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > Mikkel Vitus wrote:
 > > "> Er det luftmassemåleren?
 >
 > Er der nogen der kan kender reservedels nr.
 >
 > Det kunne være det var billigere i Tyskland.
 >
 > Jeg har en PD 100 Passat 3B
 > Gismo.
 >
 Jeg har da et par numre:
 
 06A 906 461       Passer til ALH, AGR, AHF og ASV motorerne
 038 906 461 B    Passer til ATD og AXR motorerne
 074 906 461 B    Passer til ARL og ASZ motorerne
 
 mvh
 Torben Madsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 15:50
 | 
 |  | 
 
            "Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
 > Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.
 Been there, done that.
 Den var defekt, skiftet, men det har ikke hjulpet...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
   phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 17:01
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en 
 meddelelse news:420a2317$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
 >> Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.
 > Been there, done that.
 >
 > Den var defekt, skiftet, men det har ikke hjulpet...     Jeg tror helt sikkert du skal prøve et andet værksted - og få din originale 
 LMM tilbage.
 En af de tynde slanger, du! Den der sidder på intercooleren :)
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
    Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 18:30
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Jeg tror helt sikkert du skal prøve et andet værksted - og få din
 originale
 > LMM tilbage.
 Nu så jeg selv, at den meldte fejl først gang han testede. Så slettede han
 fejlene og testede igen - fejlen var der stadig. LMM skiftet, testen
 fejlfri...
 Forhandleren hvor jeg købte bilen er blevet faktureret for LMM, jeg betalt
 150 kr. for montering og diverse udlæsninger...
 >
 > En af de tynde slanger, du! Den der sidder på intercooleren :)
 Fejlen fundet...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
   Jan Vennike (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  09-02-05 18:19
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en 
 meddelelse news:420a2317$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
 >> Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.
 >
 >
 > Been there, done that.
 >
 > Den var defekt, skiftet, men det har ikke hjulpet...     >
 > -- 
 > Mvh. Morten Fruergaard
 > www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 > Nu også Xenonkit til eftermontering...
 >
 Jeg HAR været det cirkus igennem.
 I 1½ år bøvlede de med min Seat Toledo 1.9 TDi - den var også noget sløv.
 Til sidst var der et kvikt hoved der foreslog at skifte selve styringen - og 
 det hjalp.
 Men inden da havde jeg været igennem skift af LMM, diverse slanger o.m.a.
 -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
 VW Caravelle '82 sælges - www.vennike.dk/bus |  |  | 
  Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 18:31
 | 
 |  | 
 
            "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
 > Nogen råd?
 Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
 over af udstødningen...     30 min på liften og en hel masse heste rigere...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  Ukendt (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-02-05 19:07
 | 
 |  | 
 
            > Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
 > over af udstødningen...     >
 > 30 min på liften og en hel masse heste rigere...     Super, men så fik jeg jo ikke ret :o/ hehe
 Mvh
 Morten 
            
             |  |  | 
   Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 20:22
 | 
 |  | 
 
            "Juel" <xSnAbElAstarchild.danmark> skrev i en meddelelse
 > Super, men så fik jeg jo ikke ret :o/ hehe
 Tja. Jeg ved ikke helt om jeg vil sige heldigvis...    -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  phk (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  09-02-05 19:10
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en 
 meddelelse news:420a48f7$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
 >> Nogen råd?
 >
 >
 > Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
 > over af udstødningen...     >
 > 30 min på liften og en hel masse heste rigere...     Og også en del klogere ;)
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
   Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 20:21
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Og også en del klogere ;)
 Arh.. En del og en del...
 Jeg vil sige, at der skal mere til før jeg vil sige, at det er en del...
   -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  09-02-05 20:52
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en 
 meddelelse
 > Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
 > over af udstødningen...     >
 Yes, det var det jeg sagde, det var i de regioner prob. lå. Hvilken ende af 
 slangen du skal begynde at lede, kan være ligemeget, man starter altid i den 
 forkerte ;)). 
            
             |  |  | 
   Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 21:20
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 > Yes, det var det jeg sagde, det var i de regioner prob. lå. Hvilken ende
 af
 > slangen du skal begynde at lede, kan være ligemeget, man starter altid i
 den
 > forkerte ;)).
 Niks.
 Da jeg fik bundpladen af fandt jeg det efter 4 sek...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
    .°o.O Thomas O.o°. (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°.
 | 
 Dato :  10-02-05 10:02
 | 
 |  | 
 
            "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:420a7074$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...
 > Da jeg fik bundpladen af fandt jeg det efter 4 sek...     Tankevækkende at et Seat værksted ikke lige bruger de minutter på at kigge
 efter utætte slanger...
 -- 
 MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk  - live webcam
 Lej GRATIS alle de DVD film du vil i 14 dage - www.digitarian.dk  - gavekode:
 34741
            
             |  |  | 
     Morten Fruergaard (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  10-02-05 10:27
 | 
 |  | 
 
            ".°o.O Thomas O.o°." <flash4    it.invalid> skrev i en meddelelse
 > Tankevækkende at et Seat værksted ikke lige bruger de minutter på at kigge
 > efter utætte slanger...
 Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
 Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering... 
            
             |  |  | 
      Gismo (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gismo
 | 
 Dato :  10-02-05 12:55
 | 
 |  | Morten Fruergaard wrote:
 >
 > Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
 > Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...
 
 Hvor ligger din seat mekker?
 
 Gismo
 
 
 
 
 |  |  | 
       Morten Fruergaard (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  10-02-05 13:29
 | 
 |  | 
 
            Gismo telepaterede følgende til sin PC:
 > > Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
 > > Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...
 >
 > Hvor ligger din seat mekker?
 Jeg har som sådan ikke nogen. Jeg brugte Seat i Randers...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering... 
            
             |  |  | 
        Søren Wind (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Wind
 | 
 Dato :  12-02-05 00:13
 | 
 |  | Morten..   Ryger den mere end normalt ?
 
 >> > Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
 >> > Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...
 
 
 
 
 
 |  |  | 
         Morten Fruergaard (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  12-02-05 09:16
 | 
 |  | 
 
            Søren Wind telepaterede følgende til sin PC:
 > Morten..   Ryger den mere end normalt ?
 Jeg har ikke bemærket at den ryger...
 hvorfor?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering... 
            
             |  |  | 
          Anne & Torben (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anne & Torben
 | 
 Dato :  12-02-05 09:39
 | 
 |  | 
 
            Hej.
 Skete det meget pludseligt?
 Jeg kører lidt afløser ved en taxavognmand der udelukkende bruger VW.
 Han oplevede det samme. En Passat 130Hk TDI med manuek gear.
 Op af en lille bakke med 4 personer.
 Pludselig lød det som om den døjede med at række vejret.
 Den kunne absolut ingenting. Kunne vist nok lige slæbe sig selv med 5
 personer i 1 gear. Det var katalysatoren der var faldet sammen.
 Mvh
 Torben.
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:420dbb07$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
 > Søren Wind telepaterede følgende til sin PC:
 >> Morten..   Ryger den mere end normalt ?
 >
 > Jeg har ikke bemærket at den ryger...
 >
 > hvorfor?
 >
 > --
 > Mvh. Morten Fruergaard
 > www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 > Nu også Xenonkit til eftermontering...
 >
            
             |  |  | 
           Morten Fruergaard (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  12-02-05 10:02
 | 
 |  | 
 
            Anne & Torben telepaterede følgende til sin PC:
 > Skete det meget pludseligt?
 Jep..
 Der var en slage til turboen der gik hul på, så...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering... 
            
             |  |  | 
  Snusken (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Snusken
 | 
 Dato :  09-02-05 20:51
 | 
 |  | 
 
            Hvorfor slangen for tæt på udstødningen ?
 VAG bøf eller har slangen været skiftet tidligere ..
 mvh eric
 Morten Fruergaard skrev:
 > "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
 > 
 >>Nogen råd?
 > 
 > 
 > 
 > Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
 > over af udstødningen...     > 
 > 30 min på liften og en hel masse heste rigere...     > 
            
             |  |  | 
   Morten Fruergaard (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-02-05 21:22
 | 
 |  | 
 
            "Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
 > Hvorfor slangen for tæt på udstødningen ?
 Svært at sige...  Det så meget originalt ud. Den lå bare på den forkerte
 side af styretøjet. Den ligger nu på den anden side langt fra noget varmt..
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også Xenonkit til eftermontering...
            
             |  |  | 
 |  |