|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | VW Phaeton - en Passat på anabolske stereo~ Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  08-02-05 19:49
 | 
 |  | 
 
            Hej gruppe,
 I dag holdt der en tysk indregistreret Phaeton i firmaet. Det er første gang 
 jeg ser en sådan skabning in natura, og min første indskydelse var "den 
 Passat ser da lige lovlig svulstig ud - gad vide om den er på anabolske 
 stereoider ?".
 Ved lidt nærmere eftersyn, så den dog i grunden helt vellykket ud - og 
 bagenden blev pænt afsluttet af 4 pænt store firkantede udstødningsrør (Det 
 med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på 
 parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..   Mon ikke der har været tale om en W12 ?
 mvh
 Andreas M. Hansen
            
             |  |  | 
  phk (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  08-02-05 20:19
 | 
 |  | 
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:36sftsF5610tuU1@individual.net...
 > I dag holdt der en tysk indregistreret Phaeton i firmaet. Det er første 
 > gang jeg ser en sådan skabning in natura, og min første indskydelse var 
 > "den Passat ser da lige lovlig svulstig ud - gad vide om den er på 
 > anabolske stereoider ?".
 >
 > Ved lidt nærmere eftersyn, så den dog i grunden helt vellykket ud - og 
 > bagenden blev pænt afsluttet af 4 pænt store firkantede udstødningsrør 
 > (Det med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre 
 > på parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..   >
 > Mon ikke der har været tale om en W12 ?
 Jeg har haft samme oplevelse som dig - stooooooor Passat. Jeg snakkede med 
 ejeren, som fortalte han havde et par stykker. Der var også 2x2 bagtil. Og 
 ja, det var en W12.
 Jeg så min i Risskov.
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
  Brian (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  08-02-05 20:30
 | 
 |  | 
 
            Hejsa!
 phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:
 > Jeg har haft samme oplevelse som dig - stooooooor Passat. Jeg
 > snakkede med ejeren, som fortalte han havde et par stykker. Der var
 > også 2x2 bagtil. Og ja, det var en W12.
 Hvor mange mon er indregistreret på DK plader efterhånden ?
 > Jeg så min i Risskov.
 Ved SMC ? Der holder tit mange sjove biler    /Brian 
            
             |  |  | 
   phk (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  08-02-05 21:49
 | 
 |  | 
 "Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse 
 news:4209134d$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hejsa!
 >
 > phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:
 >
 >> Jeg har haft samme oplevelse som dig - stooooooor Passat. Jeg
 >> snakkede med ejeren, som fortalte han havde et par stykker. Der var
 >> også 2x2 bagtil. Og ja, det var en W12.
 >
 > Hvor mange mon er indregistreret på DK plader efterhånden ?
 >
 >> Jeg så min i Risskov.
 >
 > Ved SMC ? Der holder tit mange sjove biler    Det var ved SMC.
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
  Allan Møller (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  08-02-05 20:51
 | 
 |  | 
 
            >> Mon ikke der har været tale om en W12 ?
 Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?
 Mvh. Allan
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 63 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent den gratis her: www.spamfighter.dk |  |  | 
   phk (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  08-02-05 21:50
 | 
 |  | 
 "Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
 news:42091822$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
 >>> Mon ikke der har været tale om en W12 ?
 >
 > Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?
 
 Det var en benzin´er :)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
   MM (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MM
 | 
 Dato :  08-02-05 22:42
 | 
 |  | >>> Mon ikke der har været tale om en W12 ?
 >
 > Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?
 
 Den findes med følgende motorer:
 3,2 L V6 - 241 hk
 4,2 L V8 - 335 hk
 5,0 L TDI V10 - 313 hk
 6,0 L W12 - 420 hk
 I tyskland er der lige lanceret en 3,0 TDI V6, fra Audi med 225 hk.
 En møglækker vogn IMO, så den da jeg var i Autostadt sidste år, den er
 virkelig gennemført og fortjener en bedre skæbne end den hidtil har fået
 (mon ik den lille TDI kan sparke lidt gang i salget).
 
 ~MM
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kent Oldhøj (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Oldhøj
 | 
 Dato :  09-02-05 02:34
 | 
 |  | "MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev....
 
 > 6,0 L W12 - 420 hk
 
 Det er samme motor der i Audi A8 yder 450 hk og i Bentley Continental
 GT topper ved 560 hk via 2 små turbo'er.
 
 Iøvrigt lanceres den også i Touareg i et begrænset oplag på vistnok
 5000 stk. worldwide.
 
 Det er da en lækker bil med mange spændende detaljer, men aaaaaltfor
 tung. Ville til enhver tid foretrække Audis A8'er.... gerne med V8
 diesel.
 
 
 
 |  |  | 
    Michael Nielsen (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Nielsen
 | 
 Dato :  09-02-05 07:02
 | 
 |  | 
 "MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote in message 
 news:4209321a$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
 > I tyskland er der lige lanceret en 3,0 TDI V6, fra Audi med 225 hk.
 > En møglækker vogn IMO, så den da jeg var i Autostadt sidste år, den er 
 > virkelig gennemført og fortjener en bedre skæbne end den hidtil har fået
 Problemet er nok hellere, at dem der bruger så mange penge på bil, hellere 
 køber en Audi A8 end en Folkevogn. Man ser det samme med andre 
 "ikke-status"-mærker, som f.eks. Kia, Hyundai etc. De har osse sine 
 topmodeller (dog ikke i samme klasse som Phaeton), og de sælger meget få af 
 dem.
 Når vi taler 1 mill+ for en bil, tæller status - og Folkevogn er altså ingen 
 statusbil, ikke på den måde. Det viser salgstallene af Phaeton også, og det 
 kunne jeg fortalt VW inden de konstruerede denne bil.
 Vil ellers tro, at brugte Phaeton raskt vil falde i pris (specielt i forhold 
 til A8).
 En kammerat var iøvrigt i Tyskland og ville gerne prøvekøre Phaeton; det 
 måtte han gerne, problemet var at bilen slet ikke ville starte :-\ Måske 
 ikke verdens bedste førsteindtryk den bil gav ham    -- 
 Michael Nielsen
www.mercefreaken.com |  |  | 
     Kent Oldhøj (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Oldhøj
 | 
 Dato :  09-02-05 23:46
 | 
 |  | "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev....
 
 > Når vi taler 1 mill+ for en bil, tæller status - og Folkevogn er
 > altså ingen statusbil, ikke på den måde. Det viser salgstallene
 > af Phaeton også, og det kunne jeg fortalt VW inden de
 > konstruerede denne bil.
 
 Den mølle har de fleste været igennem. BMW med deres V8'er i 50'erne,
 delvist igen i 70/80'erne med E9 serien og den første 7-serie.. Audi
 var selv turen igennem med deres 200 model i 70/80erne. Lexus har
 stadig deres problemer i Europa... osv. osv.
 
 Det hedder lærepenge :)
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-02-05 07:13
 | 
 |  | 
 
            > > Når vi taler 1 mill+ for en bil, tæller status - og Folkevogn er
 > > altså ingen statusbil, ikke på den måde. Det viser salgstallene
 > > af Phaeton også, og det kunne jeg fortalt VW inden de
 > > konstruerede denne bil.
 > Den mølle har de fleste været igennem. BMW med deres V8'er i 50'erne,
 > delvist igen i 70/80'erne med E9 serien og den første 7-serie..
 Jeg tror nu ikke, at VAG specielt havde regnet med at skulle tjene penge på
 Phaeton - isoleret set.
 Man er ofte tilbøjelig til at tro, at de "kloge" ikke har fattet det
 mindste - men det har de som regel..    Jeg tror, at topledelsen i VAG havde kalkuleret med et "begrænset salg" samt
 et "moderat økonomisk tab". I stedet blev det til et "ekstremt begrænset
 salg" samt et "større økonomisk tab".
 Jeg tror, at koncernledelsen valgte at lave modellen selv om man godt
 vidste, at modellen isoleret set ikke var rentabel - men at man gjorde det
 for at "booste sit brand". Ganske som med Lupo 3L.
 Om strategien på lang sigt viser sig at være en god ide er svært at sige....
 Hvis det er gået, som koncernledelsen planlagde, tænker mange måske med lidt
 højere tanker om Volkswagen nu....
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
       Kent Oldhøj (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Oldhøj
 | 
 Dato :  10-02-05 17:49
 | 
 |  | "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev....
 
 > Jeg tror, at koncernledelsen valgte at lave modellen selv om man
 > godt vidste, at modellen isoleret set ikke var rentabel - men at
 > man gjorde det for at "booste sit brand". Ganske som med Lupo
 > 3L.
 
 Markedet for luxusbiler er et af de hurtigst voksende. Ingen tvivl om
 at VW ønsker sig en større del af kagen engang i fremtiden.
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-02-05 19:32
 | 
 |  | > Markedet for luxusbiler er et af de hurtigst voksende. Ingen tvivl om
 > at VW ønsker sig en større del af kagen engang i fremtiden.
 
 Det tror jeg, du har ret i - men at det tager tid at etablere sig i dét
 selskab (læs: forbrugernes bevidsthed), tror jeg også godt, at VAG er klar
 over.
 
 Det skete jo heller ikke "over night" med Audi.
 
 Der er tale om en "long term" indsats - og jeg tror som sagt ikke, at VW
 havde forventet noget stort direkte overskud på Phaeton.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
         KASO (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  10-02-05 23:47
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:420ba8a8$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Markedet for luxusbiler er et af de hurtigst voksende. Ingen tvivl om
 > > at VW ønsker sig en større del af kagen engang i fremtiden.
 >
 > Det tror jeg, du har ret i - men at det tager tid at etablere sig i dét
 > selskab (læs: forbrugernes bevidsthed), tror jeg også godt, at VAG er klar
 > over.
 >
 > Det skete jo heller ikke "over night" med Audi.
 >
 > Der er tale om en "long term" indsats - og jeg tror som sagt ikke, at VW
 > havde forventet noget stort direkte overskud på Phaeton.
 >
 > /Jan W Nielsen
 Måske ikke - men de har da gentagne gange måttet nedjustere forventningerne
 til salget - og den flotte fabrik, de opførte specielt til Phaeton, skal så
 vidt jeg husker nu til at producere andre modeller - ellers skal den køre i
 "tomgang" det meste af tiden....
 Jeg tror mao. at VW har måttet erkende, at bilen er og bliver et flop.
 Prestigemæssigt kan den ikke hamle op - og den har også visse svagheder
 ifht. konkurrenterne - bl.a. en gevaldig tørst - selv i forhold de øvrige i
 klassen. Personligt ville jeg også foretrække en MB S-klasse, hvis jeg
 skulle af med så mange penge for en bil. (Problemstillingen er desværre ikke
 synderligt aktuel....      )
            
             |  |  | 
          Ukendt (11-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-02-05 07:35
 | 
 |  | 
 
            > Måske ikke - men de har da gentagne gange måttet nedjustere
 forventningerne
 > til salget
 Jep - jeg tror også, at det er kommet bag på dem, at bilen har solgt så
 dårligt, som den har.
 > Prestigemæssigt kan den ikke hamle op - og den har også visse svagheder
 > ifht. konkurrenterne - bl.a. en gevaldig tørst - selv i forhold de øvrige
 i
 > klassen.
 Du har ret - men jeg husker også, at der har været nævnt nogle styrker i
 forhold til konkurrenterne.
 Personligt synes jeg, den ser hamrende godt ud.    /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
           Aksel (11-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Aksel
 | 
 Dato :  11-02-05 17:18
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse 
 news:420c51fd$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Måske ikke - men de har da gentagne gange måttet nedjustere
 > forventningerne
 >> til salget
 >
 > Jep - jeg tror også, at det er kommet bag på dem, at bilen har solgt så
 > dårligt, som den har.
 >
 >> Prestigemæssigt kan den ikke hamle op - og den har også visse svagheder
 >> ifht. konkurrenterne - bl.a. en gevaldig tørst - selv i forhold de øvrige
 > i
 >> klassen.
 >
 > Du har ret - men jeg husker også, at der har været nævnt nogle styrker i
 > forhold til konkurrenterne.
 >
 > Personligt synes jeg, den ser hamrende godt ud.    >
 > /Jan W Nielsen
 >
 Der er sgu ikke meget prestige i at køre folkevogn, heller ikke til den 
 pris, tørsten bliver jo ikke mindre af at den vejer næsten en ton mere end 
 en A8.
 Hilsen Aksel 
            
             |  |  | 
            Brian (11-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  11-02-05 17:25
 | 
 |  | Hejsa!
 
 Aksel tog fat i nøglebrættet, og skrev:
 
 > Der er sgu ikke meget prestige i at køre folkevogn, heller ikke til
 > den pris, tørsten bliver jo ikke mindre af at den vejer næsten en ton
 > mere end en A8.
 
 Jeg mener det var i Topgear jeg så, at den bil var ment som et rent
 prestige projekt fra VW's (daværende?) chef. Han havde opstillet
 X antal krav der skulle opfyldes til bilen, hvilket så skulle ende ud i
 den bedste, mest luksuriøse bil nogensinde.
 Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
             Jan W Nielsen (11-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  11-02-05 21:21
 | 
 |  | 
 
            > Jeg mener det var i Topgear jeg så, at den bil var ment som et rent
 > prestige projekt fra VW's (daværende?) chef.
 Det er rigtigt - det var en strategisk satsning - og skulle være med til at 
 placere VWs hovedprodukt længere oppe  på prestigeskalaen, end det var før.
 > Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.
 Nej, det var han faktisk ikke - men de er jo heller ikke altid hamrende 
 nøgterne.    Han syntes, den var for meget af det hele - og at den ingen charme havde - 
 og så virkede den elektriske bagsmæk ikke på test-eksemplaret, da de lånte 
 den af VW.    /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
              MM (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MM
 | 
 Dato :  12-02-05 00:03
 | 
 |  | 
 
            >> Jeg mener det var i Topgear jeg så, at den bil var ment som et rent
 >> prestige projekt fra VW's (daværende?) chef.
 >
 > Det er rigtigt - det var en strategisk satsning - og skulle være med til 
 > at placere VWs hovedprodukt længere oppe  på prestigeskalaen, end det var 
 > før.
 >
 >> Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.
 >
 > Nej, det var han faktisk ikke - men de er jo heller ikke altid hamrende 
 > nøgterne.    Arh, der har du ik helt ret Jan, den har været med i 2 programmer som jeg 
 kender til, den hvor de ikke ku åbne bagsmækken, og så en hvor den kære 
 Clarkson udtalte at han var så begejstret for den at han ville tage den 
 fremfor den nye Jaguar XJ, det siger ik så lidt når det nu kommer fra ham...
 Videoen kan findes her: 
http://dgmvw.kicks-ass.net/forum%20stuff/movies/Phaeton.WMV |  |  | 
               Brian (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  12-02-05 10:00
 | 
 |  | 
 
            Hejsa!
 MM tog fat i nøglebrættet, og skrev:
 >>> Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.
 >>
 >> Nej, det var han faktisk ikke - men de er jo heller ikke altid
 >> hamrende nøgterne.    >
 > Arh, der har du ik helt ret Jan, den har været med i 2 programmer som
 > jeg kender til, den hvor de ikke ku åbne bagsmækken, og så en hvor
 > den kære Clarkson udtalte at han var så begejstret for den at han
 > ville tage den fremfor den nye Jaguar XJ, det siger ik så lidt når
 > det nu kommer fra ham... Videoen kan findes her:
 > http://dgmvw.kicks-ass.net/forum%20stuff/movies/Phaeton.WMV Takker, kunne ikke lige selv finde klippet til at underbygge min
 uhyrlige påstand    /Brian 
            
             |  |  | 
               Jan W Nielsen (12-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  12-02-05 11:19
 | 
 |  | 
 
            > Arh, der har du ik helt ret Jan, den har været med i 2 programmer som jeg 
 > kender til, den hvor de ikke ku åbne bagsmækken, og så en hvor den kære 
 > Clarkson udtalte at han var så begejstret for den at han ville tage den 
 > fremfor den nye Jaguar XJ, det siger ik så lidt når det nu kommer fra 
 > ham...
 Ok - takker for linket og oplysningen..    /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
            Jan W Nielsen (11-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  11-02-05 21:17
 | 
 |  | > Der er sgu ikke meget prestige i at køre folkevogn, heller ikke til den
 > pris.
 
 Nå.
 
 > tørsten bliver jo ikke mindre af at den vejer næsten en ton mere end en
 > A8.
 
 Dét har du da ret i.
 
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Allan Møller (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  09-02-05 20:36
 | 
 |  | 
 
            >> Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?
 >
 > Den findes med følgende motorer:
 > 3,2 L V6 - 241 hk
 > 4,2 L V8 - 335 hk
 > 5,0 L TDI V10 - 313 hk
 > 6,0 L W12 - 420 hk
 > I tyskland er der lige lanceret en 3,0 TDI V6, fra Audi med 225 hk.
 > En møglækker vogn IMO, så den da jeg var i Autostadt sidste år, den er
 > virkelig gennemført og fortjener en bedre skæbne end den hidtil har fået
 > (mon ik den lille TDI kan sparke lidt gang i salget).
 Og jeg sidder og sover -- læste Touareg men den findes sikkert også i W12.
 Men nu er jeg så med igen og ja det er en fed bil - men man ser ikke mange
 af dem.
 Ikke engang her i Sveriges land.
 Lavede lige en søgning på bytbil.com -- 3 stks brugte til salg i hele
 Sverige. Ikke mange
 Mvh. Allan
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 82 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent den gratis her: www.spamfighter.dk |  |  | 
     MM (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MM
 | 
 Dato :  09-02-05 22:47
 | 
 |  | > Og jeg sidder og sover -- læste Touareg men den findes sikkert også i W12.
 > Men nu er jeg så med igen og ja det er en fed bil - men man ser ikke mange
 > af dem.
 > Ikke engang her i Sveriges land.
 >
 > Lavede lige en søgning på bytbil.com -- 3 stks brugte til salg i hele
 > Sverige. Ikke mange
 
 Så vidt jeg ved er der kun 1 herhjemme i andedammen, og den skulle vist
 tilhøre direktøren for Lego... men om den røg i sidste sparerunde skal jeg
 ik ku sige ;)
 Gad vide hvor mange der egentlig kører rundt herhjemme...
 og til Kent: ja den 4,0 TDI V8 i A8'eren er en vild dejlig maskine, hvis den
 bare fandtes i Phaeton'en...
 
 ~MM
 
 
 
 
 |  |  | 
      Alberich (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Alberich
 | 
 Dato :  10-02-05 00:17
 | 
 |  | 
 MM wrote:
 >>Og jeg sidder og sover -- læste Touareg men den findes sikkert også i W12.
 >>Men nu er jeg så med igen og ja det er en fed bil - men man ser ikke mange
 >>af dem.
 >>Ikke engang her i Sveriges land.
 >>
 >>Lavede lige en søgning på bytbil.com -- 3 stks brugte til salg i hele
 >>Sverige. Ikke mange
 > 
 > 
 > Så vidt jeg ved er der kun 1 herhjemme i andedammen, og den skulle vist 
 > tilhøre direktøren for Lego... men om den røg i sidste sparerunde skal jeg 
 > ik ku sige ;)
 > Gad vide hvor mange der egentlig kører rundt herhjemme...
 Jeg kan så sige der ihvertfald er 3 på danske plader.
 En hos SMC
 En hos en bilforhandler i Københavns området og
 En hos en legetøjsfabrikant
 Alle 3 er naturligvis W12    Og jo, det er en feeeeeeeeed øse.... Men hvis I kun har set den udefra 
 så er I i særdeleshed gået glip af noget    |  |  | 
       Alberich (10-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Alberich
 | 
 Dato :  10-02-05 00:18
 | 
 |  | 
 
 Alberich wrote:
 
 
 > En hos en bilforhandler i Københavns området og
 
 Denne har jeg iøvrigt også set et par gange i Vallensbæk lystbådehavn
 sidste sommer... den kan kendes på den personlige nummerplade ;)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-02-05 20:30
 | 
 |  | 
 > med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
 > parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..   ...og den er bare feé     --
 Tom
            
             |  |  | 
  Roberto Saldo (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  09-02-05 12:53
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >>med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
 >>parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..   > 
 > 
 > ..og den er bare feé     Ryger der ikke noget modtryk når der er så meget gennemtræk, Tom?
 Jeg mener en enkelt 2" er nok til 150-200hk.
 Mvh
    Roberto
            
             |  |  | 
   Ukendt (09-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-02-05 21:50
 | 
 |  | 
 "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:cuctbe$ra8$2@news.net.uni-c.dk...
 > Tom wrote:
 >>>med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
 >>>parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..   >>
 >>
 >> ..og den er bare feé     >
 > Ryger der ikke noget modtryk når der er så meget gennemtræk, Tom?
 Nej der er ingen ændringer at mærke hverken i positiv eller negativ retning. 
 Ej heller i lydbilledet. Bilen er som den altid har været (lam og støjsvag)
 > Jeg mener en enkelt 2" er nok til 150-200hk.
 Ford har udelukkende lavet dobbelt rør for at indbyde bagvedkørende til at 
 have "respekt". En ægte ST200 har slet ikke brug for de 2 rør.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Klaus G. (08-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  08-02-05 20:53
 | 
 |  | 
 
            > I dag holdt der en tysk indregistreret Phaeton i firmaet. Det er første
 gang
 > jeg ser en sådan skabning in natura, og min første indskydelse var "den
 > Passat ser da lige lovlig svulstig ud - gad vide om den er på anabolske
 > stereoider ?".
 >
 > Ved lidt nærmere eftersyn, så den dog i grunden helt vellykket ud - og
 > bagenden blev pænt afsluttet af 4 pænt store firkantede udstødningsrør
 (Det
 > med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
 > parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..   >
 > Mon ikke der har været tale om en W12 ?
 >
 Jeg så også en stor VW på motorvejen i dag, også på tyske plader. Og den var
 satme nice! :) Den gik hurtigt forbi, så jeg nåede ikke at studere den
 rigtigt, men jeg havde aldrig set sådan en model før irl. Så om det må være
 omtalte Phaeton, ved jeg ikke, men det ville ihvertfald være et godt bud :)
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
 |  |