|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Køb af demobil ? Fra : Johnt
 | 
 Dato :  04-02-05 19:54
 | 
 |  | Hej,
 
 Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er fornuftigt.
 
 Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 
 Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 vigtigt ?
 
 Jeg får 2 års reklamationsret med i købet, og sparer ca. kr. 55.000 i
 forhold til en ny.
 
 I øvrigt er bilen magen til den, jeg ville bestille, hvis jeg skulle have en
 fabriksny.
 
 Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 
 Umiddelbart syntes jeg at det virker attraktivt at købe en demobil, da jeg
 sparer en masse penge, og da jeg har et princip om at jeg vil have en ny bil
 hvert 3. år, burde det kun betyde at tabet på denne bil bliver lidt lavere
 end normalt, eller er der noget som jeg har overset ?
 
 Hilsen
 Johnt
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  04-02-05 19:48
 | 
 |  | > Umiddelbart syntes jeg at det virker attraktivt at købe en demobil, da jeg
 > sparer en masse penge, og da jeg har et princip om at jeg vil have en ny
 > bil hvert 3. år, burde det kun betyde at tabet på denne bil bliver lidt
 > lavere end normalt, eller er der noget som jeg har overset ?
 >
 
 En ting du skal huske, er at du er anden ejer af bilen - bliver den
 totalskadet indenfor det første år, får du den erstattet som en brugt bil,
 og ikke med en ny bil fra forsikringen.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 |  |  | 
  Per Beer Hansen (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  04-02-05 19:56
 | 
 |  | 
 
            Andreas M. Hansen wrote:
 >
 > En ting du skal huske, er at du er anden ejer af bilen - bliver den
 > totalskadet indenfor det første år, får du den erstattet som en brugt
 > bil, og ikke med en ny bil fra forsikringen.
 >
 Det er der vel heller ikke noget problem i, da han jo netop kun har givet 
 brugtpris for den.
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
   Andreas M. Hansen (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  04-02-05 20:48
 | 
 |  | 
 "> Det er der vel heller ikke noget problem i, da han jo netop kun har givet
 > brugtpris for den.
 >
 
 Måske ikke i dette tilfælde - bilen har kørt ganske meget, og afslaget er da
 pænt.
 Men generelt ser man ofte demobiler som har kørt 1000 - 2000 km til en pris
 som er meget tæt på nyvognsprisen - der er det efter min mening helt klart
 et problem.
 Men helt generelt må det da være rart at få en ny bil ved en totalskade i
 11'te måned - afskrivningen på det første år er jo som regel temmelig
 heftig.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  04-02-05 19:54
 | 
 |  | "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 fornuftigt.
 > Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 
 Detaljen vedr. en totalskade, som en anden skribent nævner...
 
 > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 > vigtigt ?
 
 Selvfølgelig  man vil vel helst slippe billigst muligt?
 
 > Jeg får 2 års reklamationsret med i købet, og sparer ca. kr. 55.000 i
 > forhold til en ny.
 > I øvrigt er bilen magen til den, jeg ville bestille, hvis jeg skulle have
 en
 > fabriksny.
 > Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 
 Bilerne lever livet hårdt og indkøres ikke jvf. instruktionsbogen.
 
 Men fortæl os helt priæcis hvilken bil (eksakte model) til hvilken
 pris (evt. byttepris). Så skal vi pille handlen fra hinanden eller
 give den det blå stempel !
 
 > Umiddelbart syntes jeg at det virker attraktivt at købe en demobil, da jeg
 > sparer en masse penge, og da jeg har et princip om at jeg vil have en ny
 bil
 > hvert 3. år, burde det kun betyde at tabet på denne bil bliver lidt lavere
 > end normalt, eller er der noget som jeg har overset ?
 
 Næ, du kan sikkert gøre en endnu bedre handel (økonomi)
 hvis du køber en tidligere udlejnings-/leasingbil. Men ikke
 noget jég ville gøre (hård behandling)
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Johnt (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johnt
 | 
 Dato :  04-02-05 23:09
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse 
 news:cu0gcm$1v1g$1@news.cybercity.dk...
 > "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 >> Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 > fornuftigt.
 >> Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 >
 > Detaljen vedr. en totalskade, som en anden skribent nævner...
 >
 >> Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 >> vigtigt ?
 >
 > Selvfølgelig  man vil vel helst slippe billigst muligt?
 >
 >> Jeg får 2 års reklamationsret med i købet, og sparer ca. kr. 55.000 i
 >> forhold til en ny.
 >> I øvrigt er bilen magen til den, jeg ville bestille, hvis jeg skulle have
 > en
 >> fabriksny.
 >> Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 >
 > Bilerne lever livet hårdt og indkøres ikke jvf. instruktionsbogen.
 >
 > Men fortæl os helt priæcis hvilken bil (eksakte model) til hvilken
 > pris (evt. byttepris). Så skal vi pille handlen fra hinanden eller
 > give den det blå stempel !
 >
 Det er denne bil:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=149000205&page=1 Men jeg kom til at tænke på at jeg sammenligner med listeprisen, er det ikke 
 noget med at typisk kan få lidt rabat på listeprisen ?
 Hilsen
 Johnt 
            
             |  |  | 
   Mogens (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  04-02-05 22:56
 | 
 |  | 
 
            "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4203ed96$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Det er denne bil:
 > http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=149000205&page=1 OK - noget skidt med "klistermærkerne" hen af siden, IMO !
 > Men jeg kom til at tænke på at jeg sammenligner med listeprisen, er det
 ikke
 > noget med at typisk kan få lidt rabat på listeprisen ?
 Jow, der er en markant rabat at hente.
 Du må en tur rundt og høre, hvad en splinterny vil koste dig.
 Du skriver ikke noget om indbytningsbil?
            
             |  |  | 
    Johnt (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johnt
 | 
 Dato :  04-02-05 23:47
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse 
 news:cu0r17$2a9d$1@news.cybercity.dk...
 > "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:4203ed96$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 >> Det er denne bil:
 >> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=149000205&page=1 >
 > OK - noget skidt med "klistermærkerne" hen af siden, IMO !
 >
 >> Men jeg kom til at tænke på at jeg sammenligner med listeprisen, er det
 > ikke
 >> noget med at typisk kan få lidt rabat på listeprisen ?
 >
 > Jow, der er en markant rabat at hente.
 > Du må en tur rundt og høre, hvad en splinterny vil koste dig.
 >
 > Du skriver ikke noget om indbytningsbil?
 >
 Peugeot 206 1,6cc, som jeg håber kan indbringe en nogenlunde pris.¨
 Hilsen
 Johnt 
            
             |  |  | 
     Mogens (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  05-02-05 08:22
 | 
 |  | "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4203f677$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Peugeot 206 1,6cc, som jeg håber kan indbringe en nogenlunde pris.¨
 
 Så kan du jo ikke isoleret se på, hvad den nye skal koste.
 Det er bytteprisen, der tæller - ikke prisen på den nye.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Kim Kristensen (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  06-02-05 11:15
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
 news:cu1s7a$784$1@news.cybercity.dk...
 > "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:4203f677$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > > Peugeot 206 1,6cc, som jeg håber kan indbringe en nogenlunde pris.¨
 >
 > Så kan du jo ikke isoleret se på, hvad den nye skal koste.
 > Det er bytteprisen, der tæller - ikke prisen på den nye.
 >
 >
 Ja det faktum glemmer folk ofte nå de taler gensalgsværdi, at høj
 gensalgsværdi ikke nødvendigvis er lig med en lav byttepris.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-02-05 18:42
 | 
 |  | "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
 news:cu0gcm$1v1g$1@news.cybercity.dk...
 > "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 >> fabriksny.
 >> Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 >
 > Bilerne lever livet hårdt og indkøres ikke jvf. instruktionsbogen.
 
 Hmmm, i instruktionsbogen til min Mazda 6 står der intet om en speciel
 "indkørsel" af vognen - faktisk står der at der ingen specielle forhold er.
 
 Lars B
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jørgen M. Rasmussen (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  06-02-05 00:20
 | 
 |  | 
 "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 >
 > Hmmm, i instruktionsbogen til min Mazda 6 står der intet om en speciel
 > "indkørsel" af vognen - faktisk står der at der ingen specielle forhold
 > er.
 >
 Det er muligt, men på de fleste andre markeder er udsk.frekvensen også
 højere, og hvis bilen er blevet behandlet pænt i starten, læs tilkørt med
 normal og  rolig kørsel, vil det gavne den og din pengepung på sigt.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Robert Piil (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Robert Piil
 | 
 Dato :  06-02-05 00:47
 | 
 |  | 
 
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > Det er muligt, men på de fleste andre markeder er udsk.frekvensen også 
 > højere, og hvis bilen er blevet behandlet pænt i starten, læs tilkørt med 
 > normal og  rolig kørsel, vil det gavne den og din pengepung på sigt. 
 Jeg tror ikke på at tilkørsel har den store effekt på moderne biler. 
 Tidligere har det typisk været et spørgsmål om tolerancer på bevægelige 
 dele, og tilkørslen skulle så gøre at delene blev slidt til - i forhold 
 til hinanden.
 Der er dog en hvis sandsynlighed for at en person der tilkører sin bil, 
 generelt behandler den godt, og derfor ville man sikkert kunne se en 
 effekt ved en undersøgelse.
 Hvad jeg derimod stadig tror har stor betydning er at man altid - i hele 
 bilens levetid, kører den roligt og fornuftigt indtil den er gennemvarm.
 Det er sikkert også et større problem end tilkørsel ved demo/lånebiler.
 -- 
 Robert Piil
http://piil.org |  |  | 
     Jørgen M. Rasmussen (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  06-02-05 01:42
 | 
 |  | 
 "Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 > Jeg tror ikke på at tilkørsel har den store effekt på moderne biler.
 > Tidligere har det typisk været et spørgsmål om tolerancer på bevægelige
 > dele, og tilkørslen skulle så gøre at delene blev slidt til - i forhold
 > til hinanden.
 >
 Det er rigtig at "behovet" er mindre end tidl., men det er der stadig. På en
 hel "spritny" motor vil du ofte se et olieforbrug som tegn på at
 stempelringene ikke har sat sig, det vil så falde,stabilisere sig som tegn
 på de er "rystet" på plads. Mange bliver overrasket over deres helt nye bil
 bruger olie, og nogen køre den endda tør :(.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Olesen (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  06-02-05 09:28
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:42055439$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 
 > Det er muligt, men på de fleste andre markeder er udsk.frekvensen også
 > højere, og hvis bilen er blevet behandlet pænt i starten, læs tilkørt med
 > normal og  rolig kørsel, vil det gavne den og din pengepung på sigt.
 
 Jeg tror faktisk ikke, en bil tar' skade af at få nogle tæsk.
 
 Hvor tit har vi ikke hørt historier om ejere, hvis biler
 aldrig blir' kørt pænt, og alligevel er ældgamle og har
 kørt x antal kilometre ?
 
 Så en ny vogn kan helt sikkert få et lige så langt
 liv, selvom det er en demovogn, selvom fornemmelsen
 af 'brugt' og 'svinekørt' bil måske ligger over den
 et stykke efter man har erhvervet køretøjet...
 
 Men kan der spares 50.000 er det klart at overveje..
 
 
 
 
 |  |  | 
     Robert Piil (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Robert Piil
 | 
 Dato :  06-02-05 11:05
 | 
 |  | 
 
            Olesen wrote:
 > Jeg tror faktisk ikke, en bil tar' skade af at få nogle tæsk.
 > 
 > Hvor tit har vi ikke hørt historier om ejere, hvis biler
 > aldrig blir' kørt pænt, og alligevel er ældgamle og har
 > kørt x antal kilometre ?
 Det er altså et tyndt argument. Man hører også om folk der ryger 20-30 
 smøger om dagen og alligevel får et langt liv. Det er ikke det samme som 
   at det er ufarligt at ryge, nogle kan bare være heldige at slippe 
 afsted med det.
 Man kan helt sikkert også finde eksempler på biler som er behandlet 
 pænt, og alligevel går i stykker, men heller ikke det ændrer på den 
 overordnede konklusion, at det til hver en tid må give mindst risko for 
 problemer at behandle sin bil pænt!
 > Så en ny vogn kan helt sikkert få et lige så langt
 > liv, selvom det er en demovogn, selvom fornemmelsen
 > af 'brugt' og 'svinekørt' bil måske ligger over den
 > et stykke efter man har erhvervet køretøjet...
 > Men kan der spares 50.000 er det klart at overveje..
 Personligt ville jeg aldrig gå efter besparelsen, mest af psykologiske 
 årsager. Bare det at jeg ved hvordan bilen er blevet behandlet i hele 
 dens levetid fremfor usikkerheden ved en demobil, gør besparelse for 
 lille efter min smag.
 -- 
 Robert Piil
http://piil.org |  |  | 
    Ukendt (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-02-05 15:50
 | 
 |  | "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:42055439$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 >>
 >> Hmmm, i instruktionsbogen til min Mazda 6 står der intet om en speciel
 >> "indkørsel" af vognen - faktisk står der at der ingen specielle forhold
 >> er.
 >>
 > Det er muligt, men på de fleste andre markeder er udsk.frekvensen også
 > højere, og hvis bilen er blevet behandlet pænt i starten,
 
 Man kan godt behandle sin bil pænt, selv om den bliver kørt "friskt"....
 
 > læs tilkørt med normal og  rolig kørsel, vil det gavne den og din
 > pengepung på sigt.
 
 Hvad er "normal og rolig kørsel"?
 
 Jeg skal lige sige, at jeg ikke kunne finde på at brænde den ud i 7000
 omdrejninger, på kold motor.
 
 Lars B
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jørgen M. Rasmussen (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  06-02-05 18:27
 | 
 |  | 
 "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 
 >
 > Hvad er "normal og rolig kørsel"?
 >
 Ingen høje omdrejninger, ingen "bundgas", "sejtræk", hårdt arb.  ved lave-
 især med kold motor. Bestræbe sig på at holde den midt i "feltet", så har
 motor og gearkasse det bedst :)).
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-02-05 18:58
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42065305$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 >
 >>
 >> Hvad er "normal og rolig kørsel"?
 >>
 > Ingen høje omdrejninger, ingen "bundgas", "sejtræk", hårdt arb.  ved lave- 
 > især med kold motor. Bestræbe sig på at holde den midt i "feltet", så har 
 > motor og gearkasse det bedst :)).
 Jeg er næsten  med - men min får altså omdrejninger, når motoren er varm - 
 ikke at den bliver kørt helt ud, men jeg holder den ikke konstant under 4000 
 omdrejninger f.eks. - det er livet for kort til    Lars B 
            
             |  |  | 
       Jørgen M. Rasmussen (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  06-02-05 19:33
 | 
 |  | 
 "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg er næsten  med - men min får altså omdrejninger, når motoren er varm -
 
 Det er også OK., men for en helt ny motor er det altså ikke smart, man bør
 lige "klappe hesten"- tage det lidt afslappet de først 5-10 kKm... . Det
 tilkørings-show,  m. aldrig over xxxx omdr. til yyyy km. i flere intervaller
 man havde i gl. dage , er passé. Men selv om det påstås unødvendigt, er lidt
 forsigtig kørsel i starten stadig en god ting- det er kun i teorien det er
 unødvendigt. Og HUSK at checke olie, en ny motor kan godt bruge en del de
 første 2-3 kKm.!!!.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-02-05 23:53
 | 
 |  | "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:42066293$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 >
 >> Jeg er næsten  med - men min får altså omdrejninger, når motoren er
 >> varm -
 >
 > Det er også OK., men for en helt ny motor er det altså ikke smart, man bør
 > lige "klappe hesten"- tage det lidt afslappet de først 5-10 kKm... . Det
 > tilkørings-show,  m. aldrig over xxxx omdr. til yyyy km. i flere
 > intervaller man havde i gl. dage , er passé. Men selv om det påstås
 > unødvendigt, er lidt forsigtig kørsel i starten stadig en god ting- det er
 > kun i teorien det er unødvendigt. Og HUSK at checke olie, en ny motor kan
 > godt bruge en del de første 2-3 kKm.!!!.
 
 Nu fandt jeg lige punktet i min instruktionsbog:
 
 "Det er ikke nødvendig med nogen speciel tilkørsel, men ved at følge
 nogle simple forholdsregler de første 1.000 Km, kan man forbedre
 bilens fremtidige ydelse og økonomi, samt forlænge dens
 levetid.
 
 - Pres ikke motoren til for højt omdrejningstal
 
 - Kør ikke med samme hastighed over lange stærkninger, hverken
 med høj eller lav hastighed
 
 - Kør ikke med fuld gas eller høje omdrejningstal i længere tid
 
 - Undgå unødvendige hårde opbremsninger
 
 - Undgå at starte med speederen i bund
 
 - Kør ikke med anhænger"
 
 Slut...
 
 Jeg har faktisk overholdt alle punkter. Jo, motoren er et par gange blevet
 "presset" op i omdrejninger, f.eks.
 ved kørsel på motorvej, da jeg ikke gider overhale med +10 km/t i forhold
 til den jeg overhaler, men ellers
 passer det meget fint.
 
 Lars B
 
 
 
 
 |  |  | 
         Casper Bang (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Casper Bang
 | 
 Dato :  07-02-05 15:50
 | 
 |  | > - Kør ikke med samme hastighed over lange stærkninger, hverken
 > med høj eller lav hastighed
 
 Hvad kan dét skade?
 
 
 
 
 |  |  | 
          Folmer Rasmussen (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  07-02-05 17:19
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 7 Feb 2005 15:49:33 +0100, "Casper Bang"
 <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:
 >> - Kør ikke med samme hastighed over lange stærkninger, hverken
 >> med høj eller lav hastighed
 >
 >Hvad kan dét skade? 
 >--
 Det har også undret mig.
 Det har stået i instrukstionsbogen til mine 4 seneste biler.
 Der kommer nok en fornuftig forklaring liiiige om lidt.    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
           BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 18:13
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:835f01hmtb0d423leinbdah1n2qmblpaph@4ax.com...
 KLIP
 >>> - Kør ikke med samme hastighed over lange stærkninger, hverken
 >>> med høj eller lav hastighed
 >>
 >>Hvad kan dét skade?
 >
 >>--
 >
 > Det har også undret mig.
 >
 > Det har stået i instrukstionsbogen til mine 4 seneste biler.
 >
 > Der kommer nok en fornuftig forklaring liiiige om lidt.    Hvorfor skal man så partout have en cruise control.
 Jeg har kørt hundreder af kilometer med samme konstante hastighed.
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
          alexbo (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  07-02-05 17:47
 | 
 |  | 
 "Casper Bang"  skrev
 
 > > - Kør ikke med samme hastighed over lange stærkninger, hverken
 > > med høj eller lav hastighed
 
 > Hvad kan dét skade?
 
 Det påstås at hvis motoren i starten af sit liv, får en konstant påvirkning
 af de samme vibrationer, vil den få en svaghed for disse, og til sidst
 revne.
 
 Jeg kan høre radio hele dagen uden problemer, men hvis de spiller den samme
 melodi hele tiden, så tror jeg også jeg går op i limningen.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
           BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 18:09
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:cu868s$tfa$2@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Jeg kan høre radio hele dagen uden problemer, men hvis de spiller den
 > samme
 > melodi hele tiden, så tror jeg også jeg går op i limningen.
 
 Det kan måske kaldes en slags memory-effekt som jeg ikke viste motorer også
 har.
 
 Nu ved jeg, hvorfor min tomatgearkasse er gået i "limningen".
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
            alexbo (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  07-02-05 18:29
 | 
 |  | 
 "BJ"  skrev
 
 > Det kan måske kaldes en slags memory-effekt som jeg ikke viste motorer
 også
 > har.
 
 Metaltræthed kender man jo godt, men om motorer er specielt sarte som nye
 ved jeg ikke, det kan være rigtigt, det kan også bare være en passus som en
 gang er skrevet, og så fortsætter den uden nogen sætter spørgmålstegn ved
 gyldigheden.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
             BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 18:47
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:cu899m$11d0$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Metaltræthed kender man jo godt,
 
 Det har du ret i, dog i en lidt anden sammenhæng og vel ikke i noget, der er
 direkte gummiophængt..?
 
 > men om motorer er specielt sarte som nye
 > ved jeg ikke, det kan være rigtigt, det kan også bare være en passus som
 > en
 > gang er skrevet, og så fortsætter den uden nogen sætter spørgmålstegn ved
 > gyldigheden.
 
 Det kunne være morsomt at spørge én af omtalte bilfabrikanters importører om
 den direkte mening med denne passus.
 
 Det står ikke i min instruktionsbog, dog står der, jeg skal undgå at
 sejtrække (hvilket er umuligt med tomatgearkassen i "D").
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
              Ukendt (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-02-05 19:04
 | 
 |  | "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
 news:4207a99d$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 > news:cu899m$11d0$1@news.cybercity.dk...
 >
 > KLIP
 
 
 > Det kunne være morsomt at spørge én af omtalte bilfabrikanters importører
 > om den direkte mening med denne passus.
 
 Jeg skal gerne prøve at kontakte forhandleren i morgen, og høre hvad pokker
 lige netop den passus går ud på - og få deres bud på den, eller bede dem
 ringe til importøren, og få deres bud :)
 
 Kan jo bare sige "Ved I hvad - jeg tør ikke bruge min fartpilot på grund af
 xxx pasus...."
 
 > --
 > Bjørn J.
 
 Lars B
 Lars B
 
 
 
 
 |  |  | 
               BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 19:20
 | 
 |  | 
 "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
 news:4207ad7d$0$631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 > Kan jo bare sige "Ved I hvad - jeg tør ikke bruge min fartpilot på grund
 > af xxx pasus...."
 
 Det turde da være et klart og berettiget spørgsmål.
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
             Preben Riis Sørensen (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  07-02-05 19:09
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:cu899m$11d0$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "BJ"  skrev
 >
 > > Det kan måske kaldes en slags memory-effekt som jeg ikke viste motorer
 > også
 > > har.
 >
 > Metaltræthed kender man jo godt, men om motorer er specielt sarte som nye
 > ved jeg ikke, det kan være rigtigt, det kan også bare være en passus som
 en
 > gang er skrevet, og så fortsætter den uden nogen sætter spørgmålstegn ved
 > gyldigheden.
 
 Jeg tror ikke det er ordflom. Lad os sige at en bestemt vibration bevirker,
 at et plejlstangsleje får tryk på to steder. De flytter sig så måske ved et
 andet vibrationsmønster, og man undgår at der danner sig en tendens til at
 der opstår et selvforstærkende slid. Ala bremseskiver der kan komme til at
 slides ujævnt, hvis man altid bremser på den samme måde.(kan naturligvis
 skyldes andet).
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
              BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 19:30
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4207aea2$0$48686$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Jeg tror ikke det er ordflom. Lad os sige at en bestemt vibration
 > bevirker,
 > at et plejlstangsleje får tryk på to steder. De flytter sig så måske ved
 > et
 > andet vibrationsmønster, og man undgår at der danner sig en tendens til at
 > der opstår et selvforstærkende slid. Ala bremseskiver der kan komme til at
 > slides ujævnt, hvis man altid bremser på den samme måde.(kan naturligvis
 > skyldes andet).
 
 Det lyder flot.
 
 Er det det, der får drejebænke, fræsere, shapere osv. osv. til at bryde
 sammen i tide og utide..?
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
            Jørgen M. Rasmussen (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  07-02-05 19:03
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > Nu ved jeg, hvorfor min tomatgearkasse er gået i "limningen".
 >
 Det er det som kaldes "metaltræthed" el. "trætheds-brud", metal bliver
 "mørt","skrøbeligt" af de samme påvirkninger igen&igen. Jeg har nu aldrig
 læst det der i en i.bog.
 
 
 
 
 |  |  | 
             BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 19:24
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:4207ad01$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Det er det som kaldes "metaltræthed" el. "trætheds-brud", metal bliver
 > "mørt","skrøbeligt" af de samme påvirkninger igen&igen. Jeg har nu aldrig
 > læst det der i en i.bog.
 
 Jeg har aldrig hørt om metaltræthed eller træthedsbrug i en
 hydraulikcylinders indre.
 
 Jeg har derimod hørt om slitage.
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
              Ukendt (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-02-05 19:45
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4207b224$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4207ad01$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >> Det er det som kaldes "metaltræthed" el. "trætheds-brud", metal bliver 
 >> "mørt","skrøbeligt" af de samme påvirkninger igen&igen. Jeg har nu aldrig 
 >> læst det der i en i.bog.
 >
 > Jeg har aldrig hørt om metaltræthed eller træthedsbrug i en 
 > hydraulikcylinders indre.
 Nu står samfundet jo heller ikke stille.....du er nød til at følge med 
 udviklingen    --
 Tom
            
             |  |  | 
               BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 19:47
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:4207b72b$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 >>> Det er det som kaldes "metaltræthed" el. "trætheds-brud", metal bliver 
 >>> "mørt","skrøbeligt" af de samme påvirkninger igen&igen. Jeg har nu 
 >>> aldrig læst det der i en i.bog.
 >>
 >> Jeg har aldrig hørt om metaltræthed eller træthedsbrug i en 
 >> hydraulikcylinders indre.
 >
 > Nu står samfundet jo heller ikke stille.....du er nød til at følge med 
 > udviklingen    Helt sikkert og hydraulikcylindre er garanteret ikke, hvad de har været..   -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
                BJ (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  07-02-05 20:15
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4207b7bf$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 >>>> Det er det som kaldes "metaltræthed" el. "trætheds-brud", metal bliver 
 >>>> "mørt","skrøbeligt" af de samme påvirkninger igen&igen. Jeg har nu 
 >>>> aldrig læst det der i en i.bog.
 >>>
 >>> Jeg har aldrig hørt om metaltræthed eller træthedsbrug i en 
 >>> hydraulikcylinders indre.
 >>
 >> Nu står samfundet jo heller ikke stille.....du er nød til at følge med 
 >> udviklingen    >
 > Helt sikkert og hydraulikcylindre er garanteret ikke, hvad de har 
 > været..   Du burde lige have et eksempel på hydraulikken i en tomatgearkasse.
 Her er ét: 
http://static.howstuffworks.com/gif/automatic-transmission-pistons.jpg -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
              Jørgen M. Rasmussen (07-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  07-02-05 21:56
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg har aldrig hørt om metaltræthed eller træthedsbrug i en
 > hydraulikcylinders indre.
 >
 > Jeg har derimod hørt om slitage.
 >
 Nu er der jo andet end cylindre i en motor, fx. div aksler, og det kan
 teoretisk tænkes at de kan blive svækket ved sådan en belastning fra  straks
 fra "start". Men indtil jeg høre andet fra pålidelig kilde, tror jeg netop
 det er overkill, bare man holder sig fra andre overbelastninger.
 
 
 
 
 |  |  | 
         Thunderbird [7100] (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  14-02-05 18:08
 | 
 |  | On Sun, 6 Feb 2005 23:52:54 +0100, "Lars B. Jensen"
 <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote:
 
 >Nu fandt jeg lige punktet i min instruktionsbog:
 >- Undgå at starte med speederen i bund
 
 Hevm pokker gør da også sådan noget.
 --
 Mvh
 Flemming Jacobsen
 
 
 |  |  | 
          Brian (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-02-05 19:15
 | 
 |  | Hejsa!
 
 Thunderbird [7100] tog fat i nøglebrættet, og skrev:
 
 >> Nu fandt jeg lige punktet i min instruktionsbog:
 >> - Undgå at starte med speederen i bund
 >
 > Hevm pokker gør da også sådan noget.
 
 Folk der er vant til ældre biler.....
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
          Henning (14-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  14-02-05 19:25
 | 
 |  | 
 >>Nu fandt jeg lige punktet i min instruktionsbog:
 >>- Undgå at starte med speederen i bund
 >
 >Hevm pokker gør da også sådan noget.
 
 Hm, det var den eneste måde jeg kunne starte min Mazda på, efter den
 var kørt tør... Efter jeg selv forgæves havde forsøgt med pumpen osv.
 fortalte den flinke Dansk Autohjælp-mand mig dette "trick" - og bilen
 startede med det samme... Om det var fordi det var diesel kan jeg ikke
 svare på...
 
 
 
 
 Henning
 hsb@(fjernes)image.dk
 
 
 |  |  | 
  alexbo (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  04-02-05 19:51
 | 
 |  | 
 "Johnt"  skrev
 
 > Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 fornuftigt.
 
 Det lyder som et godt køb, der er selvfølgelig et men, de km. den har kørt,
 kan have været kørt hårdt, der er nogen der ingen hæmninger har, når de
 kører i andres biler.
 Desuden skal du være opmærksom på et forsikringsforhold.
 
 En ny bil er nyværdiforsikret det første år, det betyder at hvis den bliver
 totalskadet eller væk, så får ejeren en nyværdierstatning, så han kan købe
 en ny uanset prisstigninger.
 
 En demobil er brugt, og uden nyværdiforsikring, det kan nemt give en forskel
 på den forkerte side af 50.000 kr.
 Den skadede/stjålne bil bliver værdisat 20-30.000 under købspris, og den nye
 er steget 20-30.000 kr.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Deaster (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Deaster
 | 
 Dato :  04-02-05 20:12
 | 
 |  | Johnt wrote:
 
 > Hej,
 >
 > Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 > fornuftigt.
 >
 > Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 >
 > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er
 > det vigtigt ?
 >
 
 MJaa, demobiler bliver kørt temmeligt hårdt, og hvis de har fået mange
 tæv alle 9000km, kan det godt nedsætte motorens holdbarhed.
 
 > Jeg får 2 års reklamationsret med i købet,
 
 Ja selvfølgelig gør du det, det er et lovkrav. Havde været bedre hvis
 du fik en garanti af en slags.
 
 > og sparer ca. kr. 55.000 i
 > forhold til en ny.
 >
 > I øvrigt er bilen magen til den, jeg ville bestille, hvis jeg skulle
 > have en fabriksny.
 >
 > Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 
 Hvilken bil drjer det sig om ?
 
 
 --
 Deaster
 "War is God's way of teaching
 Americans geography"
 
 
 |  |  | 
  Preben Riis Sørensen (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  04-02-05 21:44
 | 
 |  | 
 "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej,
 >
 > Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 fornuftigt.
 >
 > Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 >
 > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 > vigtigt ?
 >
 > Jeg får 2 års reklamationsret med i købet, og sparer ca. kr. 55.000 i
 > forhold til en ny.
 >
 > I øvrigt er bilen magen til den, jeg ville bestille, hvis jeg skulle have
 en
 > fabriksny.
 >
 > Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 >
 > Umiddelbart syntes jeg at det virker attraktivt at købe en demobil, da jeg
 > sparer en masse penge, og da jeg har et princip om at jeg vil have en ny
 bil
 > hvert 3. år, burde det kun betyde at tabet på denne bil bliver lidt lavere
 > end normalt, eller er der noget som jeg har overset ?
 
 Tæsk hver dag fra dag et, uden tilkøring. Børste geartænder flere gange
 dagligt, og anden form for mishandling. Jeg ville forlange en totalgaranti.
 Ved ikke hvor man står når den skal sælges. Jeg ville tro det kunne være en
 ulempe på flere måder.
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  04-02-05 22:57
 | 
 |  | 
 
 > Tæsk hver dag fra dag et, uden tilkøring. Børste geartænder flere gange
 > dagligt, og anden form for mishandling. Jeg ville forlange en
 > totalgaranti.
 > Ved ikke hvor man står når den skal sælges. Jeg ville tro det kunne være
 > en
 > ulempe på flere måder.
 
 hvorfor er der så købere til Mercedes taxaer?,-de har fået dulki kørsel hele
 deres liv 24 timer i døgnet...
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   ThomasT (04-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ThomasT
 | 
 Dato :  04-02-05 23:25
 | 
 |  | De har trods alt været varme hele døgnet, ikke en masse småture.
 
 ThomasT
 
 
 
 
 |  |  | 
    Neser (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Neser
 | 
 Dato :  05-02-05 01:48
 | 
 |  | > De har trods alt været varme hele døgnet, ikke en masse småture.
 >
 Nej, og de har nok heller ikke fået "børstet tænder" ;) :P
 
 - Neser
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-02-05 00:18
 | 
 |  | 
 "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej,
 >
 > Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 > fornuftigt.
 >
 > Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 >
 > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 > vigtigt ?
 >
 > Jeg får 2 års reklamationsret med i købet, og sparer ca. kr. 55.000 i
 > forhold til en ny.
 
 Jeg tror jeg ville købe den
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Basil (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  05-02-05 11:28
 | 
 |  | 
 
            Johnt wrote:
 > Hej,
 >
 > Jeg overvejer at købe en demobil, men er lidt i tvivl om det er
 fornuftigt.
 >
 > Bilen er 4 måneder gammel, så det er en 2004 model. Hvad betyder det ?
 >
 > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 > vigtigt ?
 >
 > Jeg får 2 års reklamationsret med i købet, og sparer ca. kr. 55.000 i
 > forhold til en ny.
 >
 > I øvrigt er bilen magen til den, jeg ville bestille, hvis jeg skulle have
 en
 > fabriksny.
 >
 > Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 >
 > Umiddelbart syntes jeg at det virker attraktivt at købe en demobil, da jeg
 > sparer en masse penge, og da jeg har et princip om at jeg vil have en ny
 bil
 > hvert 3. år, burde det kun betyde at tabet på denne bil bliver lidt lavere
 > end normalt, eller er der noget som jeg har overset ?
 >
 > Hilsen
 > Johnt
 Min brormand har nu hans 3. demobil.
 De to første var Toyota'er, hans nuværende er en Suzuki Grand Vitara.
 Han har altid fået en masse ekstra udstyr med, og selve bilen har været
 billigere i indkøb end tilsvarende nye model uden udstyr.
 Han har altid været tilfreds med de handler han har gjort, og har ikke haft
 nogen ekstra problemer med bilerne (de er jo også Japanske, så de holder
 evigt    ).
 Kai
            
             |  |  | 
  C. Caspersen (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : C. Caspersen
 | 
 Dato :  05-02-05 19:23
 | 
 |  | "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men er det
 > vigtigt ?
 
 Demobiler og også sælgerbiler, lånebiler etc, så 9000 km bliver det hurtigt
 til.
 
 > Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 
 Har selv købt - der er ingen forskel på "alm. brugt" og demo.
 
 > Umiddelbart syntes jeg at det virker attraktivt at købe en demobil, da jeg
 > sparer en masse penge, og da jeg har et princip om at jeg vil have en ny
 bil
 > hvert 3. år, burde det kun betyde at tabet på denne bil bliver lidt lavere
 > end normalt, eller er der noget som jeg har overset ?
 
 Køb den. Du har de samme rettigheder og sparer en masse penge.
 
 /Caspersen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Deaster (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Deaster
 | 
 Dato :  05-02-05 19:39
 | 
 |  | C. Caspersen wrote:
 
 > "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:4203bfd6$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > > Den har kørt km 9.000. Det syntes jeg er meget for en demobil, men
 > > er det vigtigt ?
 >
 > Demobiler og også sælgerbiler, lånebiler etc, så 9000 km bliver det
 > hurtigt til.
 >
 > > Hvad er jeres erfaringer med køb af demobiler ?
 >
 > Har selv købt - der er ingen forskel på "alm. brugt" og demo.
 
 Så kører du eddermaneme råddent til dagligt.
 
 
 --
 Deaster
 "War is God's way of teaching
 Americans geography"
 
 
 |  |  | 
   C. Caspersen (05-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : C. Caspersen
 | 
 Dato :  05-02-05 23:33
 | 
 |  | "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 news:420512de$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Så kører du eddermaneme råddent til dagligt.
 
 Tal for dig selv. Men med den holdning kan jeg regne ud, at du fra tid til
 anden låner en bil hos en forhandler og gennemtæsker den inden du leverer
 den tilbage ?
 
 Jeg kan godt afprøve en bil uden at ødelægge den. Min omgangskreds kan også.
 Demobiler er også lånebiler, som bliver lånt ud til Hr. og Fru Danmark, når
 deres bil er på værksted. Vi er nogle, som ikke konsekvent skal køre råddent
 (drop hellig-kommentarerne).
 
 Demo-bil er ikke = smadderkasse. Og som man læser i tråden; Det er ikke
 længere nødvendigt at tage forholdsregler ved køb af ny bil (tilkørsel)
 
 /Caspersen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Deaster (06-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Deaster
 | 
 Dato :  06-02-05 10:07
 | 
 |  | C. Caspersen wrote:
 
 > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 > news:420512de$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > > Så kører du eddermaneme råddent til dagligt.
 >
 > Tal for dig selv.
 
 Gerne, hvis du så gør det samme.
 
 > Men med den holdning kan jeg regne ud, at du fra
 > tid til anden låner en bil hos en forhandler og gennemtæsker den
 > inden du leverer den tilbage ?
 
 Nope, men jeg kører bilen anderledes når jeg på ca. 20-30 min. skal
 prøve om bilen er noget for mig/den som skal købe den. Og det er ikke
 altid den bliver rigtig gennemvarm som normalt tager en 20 min. tid før
 den får lidt at leve af.
 
 
 >
 > Jeg kan godt afprøve en bil uden at ødelægge den.
 
 Ditto.
 
 > Min omgangskreds kan også.
 > Demobiler er også lånebiler, som bliver lånt ud til Hr. og
 > Fru Danmark, når deres bil er på værksted. Vi er nogle, som ikke
 > konsekvent skal køre råddent (drop hellig-kommentarerne).
 
 Jep.
 
 >
 > Demo-bil er ikke = smadderkasse. Og som man læser i tråden; Det er
 > ikke længere nødvendigt at tage forholdsregler ved køb af ny bil
 > (tilkørsel)
 
 Det er vi helt enige om, men vi er vel også enige om at det eks. ikke
 er så sundt at trække omdrejninger om til det røde felt når bilen er
 eks. er iskold ? Især hvis bilen har kørt 9000 km, og man i gennemsnit
 kører 50 km pr. demotur.
 
 
 --
 Deaster
 "War is God's way of teaching
 Americans geography"
 
 
 |  |  | 
 |  |