| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Garage eller carport ( salt - vinter ) Fra : ?KKJ? | 
  Dato :  29-01-05 22:49 |  
  |  
 
            Mjalo   
Hvad er bedst for bilen her om vinteren mht. salt.
 Garage ( opvarmet ) eller carport ?
 Eller skal man bare gi den en gang undervongsvask en gang imellem ?
 Det er bare et generalt spørgsmål.
 Kim 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           ThomasT (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : ThomasT | 
  Dato :  30-01-05 00:25 |  
  |   
            Jeg vil mene, at der hvor bilen står koldest og med mest mulig 
 luftudskiftning, er det bedste sted. Rust er en kemisk proces og kemiske 
 processer går hurtigere, jo varmere det er.
 
 
 ThomasT 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  30-01-05 05:18 |  
  |   
            
 "ThomasT" <t@vicki-thomas.dkSPAM> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg vil mene, at der hvor bilen står koldest og med mest mulig 
 > luftudskiftning, er det bedste sted. Rust er en kemisk proces og kemiske 
 > processer går hurtigere, jo varmere det er.
 >
 Det med ventilationen er VIGTIGT. Om der skal være koldt/varmt?, hvis der er 
 koldt tørre den jo ikke= fortsat kemisk aktivitet + man risikere yderligere 
 fugt pga. kondens, samt alm. vedligehold arb. bliver besværlig-gjort. 
 Undervogns-vask er noget opreklameret pi. :(. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas Strandtoft (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft | 
  Dato :  30-01-05 09:46 |  
  |  
 
            "Jørgen M. Rasmussen" wrote:
 > Det med ventilationen er VIGTIGT. Om der skal være koldt/varmt?, hvis der er
 > koldt tørre den jo ikke= fortsat kemisk aktivitet + man risikere yderligere
 > fugt pga. kondens, samt alm. vedligehold arb. bliver besværlig-gjort.
 > Undervogns-vask er noget opreklameret pi. :(.
 Hvorfor skulle den ikke tørre når der er koldt? Min mor taler
 henrykt om at håndklæder bliver dejligt bløde når de hænger til
 tørre i frostvejr, så hvis blot der er ventilation går det fint.
 Kondens får du ved temperaturskift, fx. dugger briller først når
 man går ind i varmen - bliver du ude i kulden, dugger dine briller
 ikke..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 < http://www.carftp.com> - a library of car videos.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Olesen (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  30-01-05 16:32 |  
  |   
            
 "?KKJ?" <nofucking@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:41fc04b3$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 
 > Hvad er bedst for bilen her om vinteren mht. salt.
 > Garage ( opvarmet ) eller carport ?
 
 Er bilen helt ren og garagen opvarmet, og bilen
 sjældent kører, så er en garage at foretrække.
 
 MEN, en bil bruges tit, er ofte våd, og har
 godt af at komme af med 'dampen' og få
 luft omkring sig. Så tørrer den hurtigst.
 I dêt tilfælde er en carport at anbefale.
 Våde sko bør heller ikke puttes i æske
 når de er våde...,o)
 
 
 > Eller skal man bare gi den en gang undervongsvask en gang imellem ?
 
 Selvfølgelig skal du det, men der er visse vogntyper,
 som ikke tåler vand, og disse bør derfor køre med
 indtørret salt-lage det halve af året.
 Ellers bør du vaske bilen med undervognsvask
 hver gang saltvognen har været ude, og vejret
 tegner lidt bedre. Gerne iforb. med nogle dage,
 hvis vognen skal stå stille.
 Bilvask på fugtige dage kan være
 en fordel, da snav, salt mv. er mere opløst.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  30-01-05 16:41 |  
  |  
 
            "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
 >Ellers bør du vaske bilen med undervognsvask
 >hver gang saltvognen har været ude, og vejret
 >tegner lidt bedre.
 Jeg har læst et sted at undervognsvask ikke er godt, da det spuler
 salt og skidt ind i hjørner hvor det ellers ikke ville komme og hvor
 det ikke kan tørre. Derudover skulle undervognsvask kunne spule
 undervognsbehandlingen af.
 Min teori er at undervognen sprøjtes ren ved kørsel på våd vej i
 regnvejr og at den på denne måde skylles ren de steder hvor saltet er
 sprøjtet op, da det må være nogenlunde det samme ved kørsel med de
 samme hastigheder.
 -- 
 Leonard
 Ting til salg:
 http://leonard.dk/tilsalg
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Olesen (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  30-01-05 16:50 |  
  |   
            
 "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
 news:5qvpv0t9t74pc6k8mrvtl31aofdqeq0f9u@4ax.com...
 
 
 > Jeg har læst et sted at undervognsvask ikke er godt, da det spuler
 > salt og skidt ind i hjørner hvor det ellers ikke ville komme og hvor
 > det ikke kan tørre.
 
 Så har man jo et problem, når man kører
 på de regnvåde vejbaner dagen efter,
 saltvognen har været ude aftenen før...
 MEN undervognsvask foregår med så stor kraft,
 det rene vand helt sikkert vil 'kaste' saltlagen/saltet
 langt væk, -dette tar' ikke lang tid, og 'stedet' strålen
 har ramt saltet vil spule længe nok til, det er rent vand
 der blir tilbage.
 Du må heller ikke glemme, at saltlagen sidder
 i alle sprækker ovenpå bilen, ved lister osv.
 Dette har IKKE gådt af at blive sidende, så
 hellere gi' bilen en vasketur.
 
 
 > Derudover skulle undervognsvask kunne spule
 > undervognsbehandlingen af.
 
 Det kan det måske, men ikke hvis du bruger SUVO.
 Erfaringen siger mig, dette ikke kan lade sig gøre, hvis
 der er et ordentlig lag og det er veludført.
 
 > Min teori er at undervognen sprøjtes ren ved kørsel på våd vej i
 > regnvejr og at den på denne måde skylles ren de steder hvor saltet er
 > sprøjtet op, da det må være nogenlunde det samme ved kørsel med de
 > samme hastigheder.
 
 En langsommelig og lidt usikker proces.
 Saltet fra vejen sætter sig overalt, og alm
 kørsel vil næppe få det hele af ved alm. kørsel.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  30-01-05 16:58 |  
  |   
            
 
 > Jeg har læst et sted at undervognsvask ikke er godt, da det spuler
 > salt og skidt ind i hjørner hvor det ellers ikke ville komme og hvor
 > det ikke kan tørre. Derudover skulle undervognsvask kunne spule
 > undervognsbehandlingen af.
 
 Mit råd skal være at du en gang imellem tager en spand vand og en børste og 
 så kører især hen over bunden hvor den er samlet med siden. Det er altid der 
 at bilerne ruster og så i skærmkanterne
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Olesen (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  30-01-05 17:01 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:41fd0410$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Mit råd skal være at du en gang imellem tager en spand vand og en børste
 og
 > så kører især hen over bunden hvor den er samlet med siden. Det er altid
 der
 > at bilerne ruster og så i skærmkanterne
 Især hvis man er en VW Transporter   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            p.jarnbak (31-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : p.jarnbak | 
  Dato :  31-01-05 05:25 |  
  |   
            
 "Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message 
 news:5qvpv0t9t74pc6k8mrvtl31aofdqeq0f9u@4ax.com...
 > "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
 >
 >>Ellers bør du vaske bilen med undervognsvask
 >>hver gang saltvognen har været ude, og vejret
 >>tegner lidt bedre.
 >
 > Jeg har læst et sted at undervognsvask ikke er godt, da det spuler
 > salt og skidt ind i hjørner hvor det ellers ikke ville komme og hvor
 > det ikke kan tørre. Derudover skulle undervognsvask kunne spule
 > undervognsbehandlingen af.
 > Min teori er at undervognen sprøjtes ren ved kørsel på våd vej i
 > regnvejr og at den på denne måde skylles ren de steder hvor saltet er
 > sprøjtet op, da det må være nogenlunde det samme ved kørsel med de
 > samme hastigheder.
 
 Sikkert derfor at der ofte står i instruktionsbøger at man ikke skal
 bruge undervognsvask og måske også på grund af mulige problemer med motor
 elektrik..
 Hej Palle. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ?KKJ? (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : ?KKJ? | 
  Dato :  30-01-05 19:08 |  
  |   
            Takker for svarene.
 
 Kim 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  29-01-05 23:46 |  
  |  
 
            > Hvad er bedst for bilen her om vinteren mht. salt.
 > Garage ( opvarmet )
  ... og godt ventileret
 Dvs hundyr at holde opvarmet   
/A 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |