| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Tvivlende gas ved start Fra : Anden | 
  Dato :  16-01-05 23:52 |  
  |   
            Hej ng,
 jeg har en ældre Mazda 626, 1,6, 1986 - der er begyndt at hoste/hakke lidt 
 ved start og i mindre
 grad når motoren er varm (men er der stadig)
 
 Jeg har skiftet benzin-filter samt tjekket olie til motor, men problemet er 
 der desværre stadig!
 
 Jeg har fået købt et par nye tændrør, og tænkte det eventuelt kunne være her 
 fejlen var, men det er
 nu en mærkelig "defekt", det føles som om at der ikke kommer benzin nok til 
 motor - og det stemmer måske
 godt overens med at den kører bedre efter motoren er blevet varm....
 
 Nogle bud på eventuelt fejl?
 
 mvh.
 Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anden (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anden | 
  Dato :  17-01-05 16:45 |  
  |   
            Den gav et par mindre sjove lyde i dag, to knald fra udstødningen - kan det 
 indikere noget?
 
 "Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:41eaf00f$0$51529$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej ng,
 > jeg har en ældre Mazda 626, 1,6, 1986 - der er begyndt at hoste/hakke lidt 
 > ved start og i mindre
 > grad når motoren er varm (men er der stadig)
 >
 > Jeg har skiftet benzin-filter samt tjekket olie til motor, men problemet 
 > er der desværre stadig!
 >
 > Jeg har fået købt et par nye tændrør, og tænkte det eventuelt kunne være 
 > her fejlen var, men det er
 > nu en mærkelig "defekt", det føles som om at der ikke kommer benzin nok 
 > til motor - og det stemmer måske
 > godt overens med at den kører bedre efter motoren er blevet varm....
 >
 > Nogle bud på eventuelt fejl?
 >
 > mvh.
 > Anders
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin | 
  Dato :  17-01-05 16:57 |  
  |   
            "Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:41ebdd6a$0$51583$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Den gav et par mindre sjove lyde i dag, to knald fra udstødningen - kan 
 > det indikere noget?
 
 Uforbrændt benzin. Umiddelbart ville jeg gætte på tændingsproblemer.
 
 /Martin 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Anden (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anden | 
  Dato :  17-01-05 17:02 |  
  |   
            > Uforbrændt benzin. Umiddelbart ville jeg gætte på tændingsproblemer.
 >
 > /Martin
 
 kan det skyldes gamle tændrør? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas Rasmussen (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen | 
  Dato :  17-01-05 18:18 |  
  |   
            On Mon, 17 Jan 2005 17:02:26 +0100, Anden wrote:
 
 >> Uforbrændt benzin. Umiddelbart ville jeg gætte på tændingsproblemer.
 >>
 >> /Martin
 > 
 > kan det skyldes gamle tændrør?
 
 Tjaa... hvis de ikke gnister så kommer der jo benzin ud i udstødningen.
 Prøv at skifte dem, en overkommelig udgift og tager max 30 mins.
 
 Hvis det ikke hjælper så er tændingen et godt sted at starte. Hvis den
 er med rotor, platiner og det hele, så kig efter her. Kan meget vel være
 platinerne der er slidte, det giver vistnok også udslag på ændret
 tændingstidspunkt og gør det svært at starte den (ved jeg af erfaring).
 
 Thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Finn Guldmann (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  17-01-05 21:42 |  
  |   
            Thomas Rasmussen wrote:
 
 > Tjaa... hvis de ikke gnister så kommer der jo benzin ud i udstødningen.
 > Prøv at skifte dem, en overkommelig udgift og tager max 30 mins.
 > Hvis det ikke hjælper så er tændingen et godt sted at starte. Hvis den
 > er med rotor, platiner og det hele, så kig efter her. Kan meget vel være
 > platinerne der er slidte, det giver vistnok også udslag på ændret
 > tændingstidspunkt og gør det svært at starte den (ved jeg af erfaring).
 > 
 Der sidder en elektronisk dims i strømfordeleren (Svjh i stedet for 
 platiner). Men hvis det er den det er galt med skulle den slet ikke 
 kunne køre.
 
 Da den gik på min (626 '86 2.0 Coupe) var der ingen "forvarsel" bilen 
 ville blot ikke starte en dag.
 
 -- 
 MVH Finn
 Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
 Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
 bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |