| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Forbedre en bils værdi ved forsikringsskad~ Fra : grovten | 
  Dato :  14-01-05 16:10 |  
  |   
            Jeg har fået en skade på bilen under orkanen, at der er en lille risiko
 for at bilen bliver dømt totalskadet.
 
 For at få den bedste "pris" fra forsikringen, havde jeg tænkt mig at
 bruge noget af week-enden på at gøre bilen ren og pæn indvendig inden
 den skal på værksted. En kollega jeg påstår dog, at jeg vil få nøjagtig
 det samme beløb som hvis bilen er møjbeskidt og midsveligeholdt. Han
 påstor at taksatoren gå ud fra en liste, og kun bruger årgang og antal
 km når han skal bedømme værdien af bilen.
 
 Nogen der har en erfaring hermed ?
 
 -- 
 HEJ
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (14-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  14-01-05 16:42 |  
  |  
 
            grovten wrote:
 > Jeg har fået en skade på bilen under orkanen, at der er en lille
 > risiko for at bilen bliver dømt totalskadet.
 >
 > For at få den bedste "pris" fra forsikringen, havde jeg tænkt mig at
 > bruge noget af week-enden på at gøre bilen ren og pæn indvendig inden
 > den skal på værksted. En kollega jeg påstår dog, at jeg vil få
 > nøjagtig det samme beløb som hvis bilen er møjbeskidt og
 > midsveligeholdt. Han påstor at taksatoren gå ud fra en liste, og kun
 > bruger årgang og antal km når han skal bedømme værdien af bilen.
 >
 > Nogen der har en erfaring hermed ?
 Jeps.
 Du vil (næsten) altid få mere for en bil, hvis den er pæn og velholdt end 
 hvis det er et "bøjet søm".
 Du skal dog være opmærksom på, at man ikke lige kan gøre en bil velholdt på 
 en week-end, det tager som regel hele bilens levetid   
-- 
 Mvh  Per
 www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (14-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  14-01-05 17:37 |  
  |  
 
            > Du skal dog være opmærksom på, at man ikke lige kan gøre en bil velholdt
 på
 > en week-end, det tager som regel hele bilens levetid   
*** LOL *** That was a pissegod vending, perhaps we can bruge den in another
 tråd.
 --
 /Claus
 http://vwfanatic.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Grovten (14-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Grovten | 
  Dato :  14-01-05 19:58 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:lLRFd.868$6V7.592@news.get2net.dk...
 > Du vil (næsten) altid få mere for en bil, hvis den er pæn og velholdt end 
 > hvis det er et "bøjet søm".
 > Du skal dog være opmærksom på, at man ikke lige kan gøre en bil velholdt 
 > på en week-end, det tager som regel hele bilens levetid   
>
 > -- 
 > Mvh  Per
 Nu er bilen allerede vedligeholdt, så jeg kan måske nå at få den støvsuget, 
 vasket og pudset.
 Det var nu også min kollegas bemærkning om at det ingen forskel gjorde,at 
 jeg lige ville have af- eller bekræftet.
 Jeg vil helst undgå at bilen bliver erklæret totalskadet, og det er noget 
 med at forsikringsselskabet vil akseptere reperationer op til 65% af bilens 
 værdi. Så jo mere taksator mener at bilen er værd, jo større chance er der 
 for at en ikke skal skrottes.
 --
 Hilsen
 G.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Deaster (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  15-01-05 13:47 |  
  |  
 
            Grovten wrote:
 > "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
 > meddelelse news:lLRFd.868$6V7.592@news.get2net.dk...
 > > Du vil (næsten) altid få mere for en bil, hvis den er pæn og
 > > velholdt end hvis det er et "bøjet søm".
 > > Du skal dog være opmærksom på, at man ikke lige kan gøre en bil
 > > velholdt på en week-end, det tager som regel hele bilens levetid   
> > 
 > > -- 
 > > Mvh  Per
 > 
 > Nu er bilen allerede vedligeholdt, så jeg kan måske nå at få den
 > støvsuget, vasket og pudset.
 > 
 > Det var nu også min kollegas bemærkning om at det ingen forskel
 > gjorde,at jeg lige ville have af- eller bekræftet.
 > 
 > Jeg vil helst undgå at bilen bliver erklæret totalskadet, og det er
 > noget med at forsikringsselskabet vil akseptere reperationer op til
 > 65% af bilens værdi. Så jo mere taksator mener at bilen er værd, jo
 > større chance er der for at en ikke skal skrottes.
 Nope, ved 75% er den totaltskadet, ved 65%-75% skal du have muligheden
 for at få den repararet eller få udbetalt bilens anskaffelsesværdi.
 -- 
 Deaster
 "War is God's way of teaching
  Americans geography"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Grovten (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Grovten | 
  Dato :  15-01-05 17:02 |  
  |   
            "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse 
 news:41e910c0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Nope, ved 75% er den totaltskadet, ved 65%-75% skal du have muligheden
 > for at få den repararet eller få udbetalt bilens anskaffelsesværdi.
 > -- 
 > Deaster
 
 
 Sådan som jeg forstår dig, så skal en  0-65%  skadet bil altid repareres. En 
 65-75% skadet må ejeren selv bestemme om han vil ha den repareret eller have 
 udbetalt forsikrings summen, og > 75% totalskadet. (hvor %  = omkostninger 
 til rep * 100 / anskaffelsesværdi)
 
 Anskaffelsesværdi er for mig at se det som jeg skal give for en tilsvarende 
 bil i samme stand, er det rigtigt forstået.. ?
 
 Med venlig hilsen
 
 G.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Deaster (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  15-01-05 17:36 |  
  |  
 
            Grovten wrote:
 > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:41e910c0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Nope, ved 75% er den totaltskadet, ved 65%-75% skal du have
 > > muligheden for at få den repararet eller få udbetalt bilens
 > > anskaffelsesværdi.  -- 
 > > Deaster
 > 
 > 
 > Sådan som jeg forstår dig, så skal en  0-65%  skadet bil altid
 > repareres. En 65-75% skadet må ejeren selv bestemme om han vil ha den
 > repareret eller have udbetalt forsikrings summen, og > 75%
 > totalskadet. (hvor %  = omkostninger til rep * 100 /
 > anskaffelsesværdi)
 > 
 > Anskaffelsesværdi er for mig at se det som jeg skal give for en
 > tilsvarende bil i samme stand, er det rigtigt forstået.. ?
 Jep, 100%   
-- 
 Deaster
 "War is God's way of teaching
  Americans geography"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Soren Pedersen (14-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Soren Pedersen | 
  Dato :  14-01-05 22:17 |  
  |   
            grovten wrote:
 > Jeg har fået en skade på bilen under orkanen, at der er en lille risiko
 > for at bilen bliver dømt totalskadet.
 > 
 > For at få den bedste "pris" fra forsikringen, havde jeg tænkt mig at
 > bruge noget af week-enden på at gøre bilen ren og pæn indvendig inden
 > den skal på værksted. En kollega jeg påstår dog, at jeg vil få nøjagtig
 > det samme beløb som hvis bilen er møjbeskidt og midsveligeholdt. Han
 > påstor at taksatoren gå ud fra en liste, og kun bruger årgang og antal
 > km når han skal bedømme værdien af bilen.
 > 
 > Nogen der har en erfaring hermed ?
 > 
 Det gør ikke den store forskel, MEN - Sørg for at være der når skaden 
 skal takseres. Det er dér der er penge at komme efter. Sørg for at være 
 grundigt informeret om hvad tilsvarende biler koster, og sansynliggør at 
 netop DIN bil ligger i den øvre ende, og det kan der være flere grunde 
 til: ingen rust, få brugte på markedet og hvad du nu ellers kan finde 
 på. Desuden har en mekker fortalt mig at man ved trafikskader lægger en 
 sum oveni det beløb det koster at lave de synlige skader, så der også er 
 dækning for de skader der ikke kan ses, og sådanne skader er der vel 
 ikke mange af ved en stormskade (?)
 
 Grundlaget er min egen skade på en Xantia TCT W/E hvor taksatoren 
 telefonisk meddelte mig at den var totalskadet, og at de ville taksere 
 den til 146.000,-. Jeg ilede til værkstedet inden han smuttede, og fik 
 den snakket op på 164.000,-. Det er sgu' da en forskel der er til at 
 tage at føle på! (Den var nu stadigvæk totalskadet)
 
 Så det vigtigste er at sørge for at være der sammen med taksatoren. Det 
 kan give en RIGTIG god timeløn.....
 
 Mvh
 Søren
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Grovten (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Grovten | 
  Dato :  15-01-05 16:55 |  
  |   
            "Soren Pedersen" <smpFJERN@munchweb.dk> skrev i en meddelelse 
 news:41e8371a$0$162$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Det gør ikke den store forskel, MEN - Sørg for at være der når skaden skal 
 > takseres. Det er dér der er penge at komme efter. Sørg for at være 
 > grundigt informeret om hvad tilsvarende biler koster, og sansynliggør at 
 > netop DIN bil ligger i den øvre ende, og det kan der være flere grunde 
 > til: ingen rust, få brugte på markedet og hvad du nu ellers kan finde på. 
 > Desuden har en mekker fortalt mig at man ved trafikskader lægger en sum 
 > oveni det beløb det koster at lave de synlige skader, så der også er 
 > dækning for de skader der ikke kan ses, og sådanne skader er der vel ikke 
 > mange af ved en stormskade (?)
 >
 > Så det vigtigste er at sørge for at være der sammen med taksatoren. Det 
 > kan give en RIGTIG god timeløn.....
 >
 > Mvh
 > Søren
 
 Ok jeg vil prøve at være til stede. Og som Deaster skriver, er der åbenbart 
 lidt mere at løbe på, inden bliver erklæret totalskadet. Det er en 98'er 
 Honda Civic som stadig kører som den var ny og som der aldrig er noget i 
 vejen med, så jeg regner med at den har mange år i sig endnu.
 
 Med venlig hilsen
 
 G.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |