X - kærester og venskab?
Fra : Soren_M

Dato : 11-02-05 16:22

Hej Gruppe,

Hvordan bliver man ven / veninde med sin X-kæreste og forbliver det også
efter at vi begge har fundet en ny kærester?

Hvordan får man så de nye kærester til at acceptere at man er ven med sin
X-kæreste?

mvh.
Søren M

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-02-05 07:44

Soren_M wrote:
> Hej Gruppe,

Hej Søren...

> Hvordan bliver man ven / veninde med sin X-kæreste og forbliver det
> også efter at vi begge har fundet en ny kærester?

det kommer an på mange ting..... blandt andet hvilken type forhold man
havde, årsagen til bruddet, hvor lang tid der er gået siden, og flere andre
faktorer....
jeg havde selv nemt ved at forblive venner med mine ex'er indtil min søns
far gik.... og trods et grimt brud, lykkedes det os at blive "venner" på et
nivau så vi i dag snakker super godt sammen og har et genialt samarbejde om
vores søn....
en anden faktor er også hvad ens mål er med venskabet.....

> Hvordan får man så de nye kærester til at acceptere at man er ven med
> sin X-kæreste?

det gør man ved ikke at lade forholdet være en del af venskabet, og ved IKKE
at sætte ex'en og venskabet med ex'en over den nye kæreste.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Soren_M

Dato : 12-02-05 09:17

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Knus, Sabina
> Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Hej Sabina,

Når du skriver at man ikke kan lade forholdet være en del af venskabet så
kan man jo kun ses uden for og er det ikke da lidt skummelt eller kan man så
kun ringe sammen, hvad gjorde i?

Min X ringer stadig selv om hun er i et nyt forhold og vi snakker godt
sammen.
Hendes nye kæreste han har haft dårlige erfaringer med kvinder og vil derfor
ikke så glad for det og slet ikke hvis vi skulle ses.

Er hun så "utro" når hun alligevel ringer til mig?

Vi synes begge det er utroligt sørgeligt at vi ikke kan fortsætte som
venner, vi er begge afklarede med vores fortid sammen, vi ved hvor vi har
hinanden.

Mvh.
Søren M

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-02-05 19:13

Soren_M wrote:

> [...]
> venskabet så kan man jo kun ses uden for og er det ikke da lidt
> skummelt eller kan man så kun ringe sammen, hvad gjorde i?

jeg mener at man i venskabet skal starte forfra mentalt.... drop al omtale
som "min ex-kæreste" og "dengang vi var sammen" og den slags, og forhold jer
til hinanden som venner nu engang gør....

> Min X ringer stadig selv om hun er i et nyt forhold og vi snakker godt
> sammen.

altid rart med nogle man kan tale godt med.....

> Hendes nye kæreste han har haft dårlige erfaringer med kvinder og vil
> derfor ikke så glad for det og slet ikke hvis vi skulle ses.

er det fordi i ses uden ham?
tillader hun at du får et godt forhold til den nye kæreste også?
prøver du at få et godt forhold til den nye kæreste?

> Er hun så "utro" når hun alligevel ringer til mig?

hvis hun gør det uden sin kærestes vidende og accept, så vil jeg sige ja,
med modifikationer.... utro i den forstand at hun ikek er tro mod hans
følelser og ønsker..... og det er altid et dårligt udgangspunkt....

en ting jeg har oplevet kan være en forstærkende faktor når man er venner
med sin ex og får en ny kæreste, er hvis vedkommende i midten prøver at
adskille de to dele af sit liv.... feks ved at forlade lokalet når hun taler
med dig.... eller siger ting som "det er ike så godt lige nu, kan vi tale
senere?".... hvis hun skal kunne have både dig og kæresten i sit liv er hun
nødt til at kunne tale frit selvom i begge er i nærheden (eller i
telefonen).... og hun må under ingen omstændigheder dele ting med dig først
som hun ikke har delt med ham*G* (igen med modifikationer, hvis hun har brug
for at læsse af om kærestens seneste jalousiudbrud*G*)
jaja, jeg ved godt det lyder kompliceret, men det er det også, og man er
indimellem nødt til at indordne sig under nogle spilleregler når man skal
have det til at fungere.....

> Vi synes begge det er utroligt sørgeligt at vi ikke kan fortsætte som
> venner, vi er begge afklarede med vores fortid sammen, vi ved hvor vi
> har hinanden.

det er mindst lige så vigtigt at du arbejder aktivt for at han skal blive
tryg ved dig, som det er at hun gør... i kan ikke tvinge ham til at synes
det er ok, men i kan lette byrden lidt, ved at tage hensyn.... hvis ikke så
vil udfaldet uden tvivl blive at hun enten bliver dumpet som en varm
kartoffel, eller at du gør, afhængig af forbindelsen mellem hende og
kæresten.....

Fra : Lotte Andersen

Dato : 18-02-05 11:04

Soren_M <momsendesign@hotmail.com> (SPAMFILTER) skrev:
> [...]
>
>Hvordan bliver man ven / veninde med
>sin X-kæreste og forbliver det også
>efter at vi begge har fundet en ny kærester?

Hej Søren.

Det er spørgsmål jeg selv går og tumler med. Svaret på hvorvidt
man kan udvikle et venskab med sin eks-kæreste er nok lidt
afhængigt af, hvordan jeres relation har været og hvordan det har
udviklet sig.

Jeg kan fortælle dig at min bedste ven faktisk er en eks-kæreste.
Vi var sammen i tre år og gik fra hinanden for ca. 6 år siden.
Vores forhold ændrede sig lige så stille til at blive af
venkabelig end romantisk karakter. Dertil så vi ikke hinanden
overhovedet i 4 måneder efter vi slog op. Efter den dag vi igen
mødtes har der aldrig været et eneste skænderi i mellem os.

Sagen er at der nu ikke er følelser i klemme. Man kan godt
foregive at have et venskab med sin ekskæreste, men dør man lidt
inden i hvis vedkommende møder en ny? Er det så et venskab?

Det er sindsygt hårdt at skulle indse at noget ikke fungere og
blive nødt til at gå i forskellige retninger. Men nogle gange kan
det at "aftale" venskab lige med det samme godt være lidt af en
illusion, der mere end noget anedet er med til at forlænge den
smerte brudet for det meste forårsager.

Jeg er selv i den process lige nu hvor jeg lige er gået fra en
kæreste. Jeg ville så gerne kunne se ham og være en del af hans
tilværelse og han har det ligeledes. ikke desto mindre kan jeg
godt mærke på mig selv at det ville være et venskab under falske
forudsætninger. Vi har forsøgt at ses, men det ender altid med at
vi lidt leger kærester. Det hårde ved det er jo så at man én gang
til skal slå op med hinanden! Det er for hårdt..

Men mit råd til dig vil nok være at være ærlig over for dine egne
følelser. Hvis der ikke er noget i klemme kan man sagtens udvikle
et rigtigt godt venskab. Det er jo i forhold man kommer til at
kende til hinanden på dybest tænkelige måde. Min erfaring er at
det kan man bruge i det fremtidige venskab, sålænge de romantiske,
besidderiske og seksuelle spændinger er udvandet.

Hvis du udvikler et rigtigt venskab med din eks må du bare være
ærlig med det over for nye piger du må møde. Hvis du viser at der
ikke er noget at skjule er det også de færreste kvinder der vil få
ondt i maven over det.

Håber du kunne bruge til et eller andet.

Vh
Lotte