læserbrev sendt til ekstrabladet ang. Hash
Fra : BMF

Dato : 21-05-01 11:46

Cannabis og Sclerose hvad gør det ??

Mit navn er Peder Svendsen, jeg er 30 år gammel og har Sclerose. Jeg ryger
Cannabis hver dag af 2 grunde: Naturlig medicin for mig og som afslapnings
middel

Jeg fandt ud af at der var noget galt med mig i sommeren 1999, da jeg
stoppede med at ryge hash. Mine ben føltes lige pludselig som 2 våde
træstammer og når jeg løb var det som at se en gammel mand med lumbago løbe,
hvis bussen var 5 meter fra mig begyndte jeg ikke at løbe efter den da jeg
måtte indse at det var dømt til at mislykkes. Før har jeg dyrket UV- jagt og
løb det var også slut.

Cannabis er ikke en ny vidunder medicin, det har været brugt i 2000 år.
Når jeg ryger har jeg så godt som ingen alvorlige kramper, min motorik er
bedre og jeg ryster ikke på mit hoved når jeg bliver træt. Inden jeg
begyndte at ryge igen holdt kramperne mig vågen det halve af natten, hvis
jeg bare gik ned og handle i løbet af dagen. ( en tur på 600 meter i alt )
I dag holder jeg huset mens min forlovede går i daghøjskole, jeg laver alt
hvad jeg kan og får stadigvæk en god nats søvn.

Jeg er træt af at skulle skjule det for andre, hvorfor vil i ikke indse at
planten er godt for så mange ting. Hvorfor er det så svært at tro på at det
hjælper mod Sclerose, hvorfor bliver vi nægtet en behandling der hjælper med
til at vi kan leve med vores sygdom. Hvorfor vil i ikke indse at der ikke
er noget at være bange for, cannabis fører ikke automatisk til en karrierer
som junkie og hvis det blev frigivet ville det også komme væk fra
narkohandlernes udbud af diverse narko.

Flere penge i statskassen vil der også komme og det plejer ikke at være et
problem,
tvært i mod plejer staten da at tage imod alt der betyder ekstra penge i
kassen de kan bruge. Folk i andre lande kan købe mariuahana på apoteket som
medicin, så hvorfor f... skal vi så kriminalisere på grund af gamle myter om
hash.

Med venlig hilsen

Peder Svendsen
Andr. Steenbergsplads 2