Debug i Mason
Fra : Morten Guldager

Dato : 26-01-05 23:12

Hejsa,

Når jeg nørkler med mit mason-kode så sker det ofte at kompileren
gylper en fejlmelding i hovedet på mig. Det er jo fint nok, så
er de til at se og rette.

Når jeg så tror at "nu er den der" og giver koden til brugerene
så sætter jeg en

PerlSetVar MasonErrorMode fatal

ind i min httpd.conf.

Egentlig vile jeg gerne have det sådan at når jeg kommer fra
min egen PC (specifikt IP) så var MasonErrorMode sat til html og
ellers var den fatal.

Men "nogen" påstår at det er enten eller!

Men ka' det nu oss' passe?

/Morten

Fra : Tore Aursand

Dato : 27-01-05 00:13

Morten Guldager wrote:
> Egentlig vile jeg gerne have det sådan at når jeg kommer fra
> min egen PC (specifikt IP) så var MasonErrorMode sat til html og
> ellers var den fatal.

Interessant spørsmål. Jeg tror imidlertid du bør spørre i en gruppe som
tar for seg Apache; det burde være mulig å konfigurere Apache til å lese
forskjellige variabler ut fra hvilken IP den besøkende har.

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"Computer science education cannot make anybody an expert programmer

Fra : Morten Guldager

Dato : 27-01-05 08:02

2005-01-26 Tore Aursand wrote

> Interessant spørsmål. Jeg tror imidlertid du bør spørre i en gruppe som
> tar for seg Apache; det burde være mulig å konfigurere Apache til å lese
> forskjellige variabler ut fra hvilken IP den besøkende har.

En kollega rappede noget om at det var en begrænsning i måden mod_perl
er implementeret på der gør at det ikke skulle være muligt at have
flere værdier af en global variabel som f.eks. MasonErrorMode.

Men jeg prøver da lige over i apache gruppen også.

/Morten