Åbning af cad-filer ved hjælp af filtypen
Fra : Leif

Dato : 20-01-05 19:59

Situationen er flg.:

Har installeret Inventor 9, med Mechanical Desktop og ACAD 2005.
Installerer efterfølgende ACAD R14 (skal benyttes til pladeskæring).

Alt virker fint: At dobbeltklikke på en fil åbner det tilhørende program.

Men:

Åbnes en fil med Inventor, der lavet i Mechanical Desktop, kvitterer
Inventor med
en fejl, da filen, der skulle åbnes i Inventor via Mechanical Desktop,
forsøges åbnet
med ACAD R14, da netop DWG filtypen er sat op til at åbne med R14.

Ønske:

At filer af typen DWG ikke automatisk åbnes af R14, men af Mechanical
Desktop.

Jeg har forsøgt i Min computer, filtype osv at gøre Mechanical Desktop
til default program
for filttypen DWG, men opsætningen vender troligt tilbage til ACAD R14

Mvh, Leif

Email gerne til lp@bonus.dk

___,
\o

/ \
.

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-02-05 19:24

Hej Leif

Både Autocad 14 og 2005 laver en hel del opsætning i registry.
Jeg tror det nemmeste og hurtigste er at reinstallerer Mechanical
Desktop og ACAD 2005 så det er dens registeringer er dem der
gælder og evt. derefter Inventor 9 (jeg kender ikke dette program
og hvordan det virker sammen med autocad).

Ole Brian Hansen