Telia BAS
Fra : Peter Janhall

Dato : 17-01-05 00:30

Nyligen blev jag uppringd av en försäljare från Telia.
Han sa att Telia skulle upphöra med sin Duocom-tjänst (ISDN),
och erbjöd Telia BAS (analog telefon) + bredband (250kb/s)+IP-telefon
som ersättning (till ett något högre pris).

Jag anar att IP-telefoni kan bjuda på lika långa fördröjningar som
satellittefoni.

Försäljaren hade en något diffus uppfattning om vad ISDN är,
han blandade ihop telefonnumer och kanaler och undrade vilket
av numren vi brukade använda till modemet.

Hur är hos er grannar? Närmar sig slutet för ISDN-telefoni?
Tyskarna är väl ISDN-frälsta?

/speja

Fra : N

Dato : 17-01-05 00:49

> Hur är hos er grannar? Närmar sig slutet för ISDN-telefoni?
> Tyskarna är väl ISDN-frälsta?

Nej i DK sælges der stadig ISDN til nye kunder. Og rigtig mange ISDN
forbindelser sælges til erhvervslivets PABC'ere (lokal omstillingsanlæg).

Så jeg tror ikke produktet i DK er ved at udgå.

Fra : Peter Janhall

Dato : 18-01-05 21:49

N wrote:

> Nej i DK sælges der stadig ISDN til nye kunder. Og rigtig mange ISDN
> forbindelser sælges til erhvervslivets PABC'ere (lokal omstillingsanlæg).
>
> Så jeg tror ikke produktet i DK er ved at udgå.

Inom två år skulle tjänsten upphöra. Jag vet inte om det var internetaccess
via ISDN eller om det var ISDN överhuvudtaget.
Detta blir som mina aktieaffärer - tvångsinlösen.

/speja

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-05 11:12

"Peter Janhall" <speja@telia.com> wrote in message
> Hur är hos er grannar? Närmar sig slutet för ISDN-telefoni?

ISDN er underlagt forsyningspligt, så ihvertfald TDC skal tilbyde det.