Mulighed for at tildele attributinformatio~
Fra : Bo Fritz Glöde

Dato : 10-01-05 10:00

I forbindelse med mit arbejde som landinspektør er jeg støt ind i, at skulle
håndtere oprindelsesID for tegningselementer i AutoCad. For så vidt angår
punkter har jeg løst dette ved at indsætte WBlokke med
attributinformationer, som jeg efterfølgende kan trække ud - hvad kan man
gøre ved linier?

Hvert liniestykke har et elementID, som jeg også efter at have lavet
tilretninger i AutoCad skal kunne udtrække til et andet CAD-program....

Venlig hilsen,

Bo Glöde.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 12-01-05 13:24

Hi
Der er sikkert masser af muligheder men umiddelbart ville jeg foreslå
at du opretter nogle nye layers som så vil kunne beskrive det du
ønsker, såvidt jeg husker er der også mulighed for at tilføje
udvidede objekt lister til tegningsdatabasen men det kræver en lille
smule programering , du kunne måske gentage linie informationer i
attributes og gøre linierne til blocks, du kunne skrive et program der
skriver start og slutpunkt til extern fil sammen med de oplysninger du
vil overføre, eh du kunne sikkert løse problemet på mange måder men
for at finde den bedste løsning må du nokj beskrive det lidt mere .
P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/