Randers HK, hvad skete der?
Fra : Steen Jensen

Dato : 09-01-05 20:44

Randers HK var (for ikke længe siden) et udmærket håndboldhold.
Ved juletid var klubben kastet ud i dens største katastrofe, og
risikerede en konkurs.
Tre nyligt indkøbte spillere fra udlandet måtte sælges fra, og træner
Kersti Grini forlod den synkende skude uden forklaring.

En storstilet indsamling i byen, redede netop klubben i tolvte time - og
klubbens mål er nu bare, at forblive i den bedste liga.

Hvad skete der - og hvor er der kort, fra succes til fiasko.

--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Boerge

Dato : 05-03-05 21:57

Steen Jensen wrote:

> Randers HK var (for ikke længe siden) et udmærket håndboldhold.

Jeg ved godt, det er et gammelt indlæg, men tillader mig alligevel at
besvare det.

Randers HK er endnu aldrig nået til DM-finalerne, og nogle profiler
skiftede klub sammen med Morten Arvidsson før denne sæson. Randers HK
kan vist stadig nå slutspillet.

> Hvad skete der - og hvor er der kort, fra succes til fiasko.

Den økonomiske situation blev alvorlig, da Sparekassen Kronjylland ikke
længere ville dække klubbens underskud, og der manglede store sponsorer.
Yderligere gik bestyrelsesformanden før træneren, og allerede sidste år
skrev direktøren for Sparekassen Kronjylland et læserbrev i en lokal
ugeavis, hvor han ønskede flere store sponsorer til Randers HK.

Da konkursen nærmede sig, tog kommunen initiativ til et krisemøde, hvor
det bl.a. blev besluttet at skære ned på omkostningerne og etablere et
samarbejde mellem Randers HK og Randers FC, idet Randers FC blev anset
for at være en veldrevet virksomhed - i modsætning til Randers HK.

Med venlig hilsen
Børge
som bor i Randers men har sæsonkort hos Viborg HK