at flytte filer
Fra : thomas

Dato : 04-01-05 14:07

er der en som kan vise mig hvordan jeg kan flytte billeder fra
forskellige mapper ind i en mappe eks.

../mappe1/undermappe/pic01.jpg
../mappe2/undermappe/undermappe/pic02.jpg

jeg vil så gerne flytte pic01.jpg og pic02.jpg til ./mappe3/

jeg har lavet en liste med

find . -name "*.jpg" > piclist.txt

men ved ikke hvordan jeg kommer videre

--
thomas

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-01-05 14:23

thomas <thomas@nomail.dk> writes:

> jeg har lavet en liste med
>
> find . -name "*.jpg" > piclist.txt
>
> men ved ikke hvordan jeg kommer videre

Ikke specielt perlrelevant, men hvis du laver en liste med finde vilel
jeg flytte dem på en af følgende måder:

find . -name '*.jpg' -exec mv {} mappe3/ \;
find . -name '*.jpg' -print0 | xargs -0i mv {} mappe3/
find . -name '*.jpg' -print0 | xargs -0 mv --target-directory mappe3/

(Jeg ville nok intuitivt bruge nummer 2, af en eller anden grund har
jeg svært ved at få -exec til at 'sidde i fingrene')

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : thomas

Dato : 04-01-05 14:32

Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> (Jeg ville nok intuitivt bruge nummer 2, af en eller anden grund har
> jeg svært ved at få -exec til at 'sidde i fingrene')

tak for svaret, jeg vil nu gerne ha hvis der var en måde man kunne gøre
det kun i perl. Jeg brugte kun find til hurtig at lave liste med
men jeg prøver dine find eks.

--
thomas

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-01-05 14:45

> [...]

> ./mappe1/undermappe/pic01.jpg
> ./mappe2/undermappe/undermappe/pic02.jpg
>
> jeg vil så gerne flytte pic01.jpg og pic02.jpg til ./mappe3/

Utestet:

use File::Basename;
$dir = './mappe3/';

while(<>) {
$name = basename($_);
rename($_, $dir.$name) || warn "Couldn't rename $_: $!";
}

Læs 'perldoc -f rename' for en forklaring af hvornår rename kan forventes
at virke.

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web