OTD: dk.edb.cad -> dk.edb.cadcam
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 28-12-04 02:34

Hej alle sammen.

Hermed postes OTD til ændring af dk.edb.cad til dk.edb.cadcam
Om jeg lige gør dette rigtigt må tiden vise...

1. Gruppenavn:
dk.edb.cadcam

2. Beskrivelse:
Produktudvikling med CAD/CAM systemer

3. Fundats:
Denne gruppe bruges til erfarings udveksling inden for gængse CAD og CAM
systemer, med alt hvad der til hører. Dog ikke betjening af selve CNC, kun
IT delen.
Både private og kommercielle er velkommen.

eks. på emner:
CAD
CAM
NC Kode
DNC
Postprocessorer
System krav, men ikke salg
Konvertering af filer mm..
Der diskuteres ikke piratsoftware.
Der må ikke annonceres (salg og reklamering) i denne gruppe, ligesom der
heller ikke må forfindes binærfiler. Disse henvises til dk.binær

4. Begrundelse:
Der forfindes dd ingen gruppe der varetager den produktionstekniske side af
CAD, nemmelig CAM.
Det typisk de samme personer i virksomhederne der sidder med både CAD og CAM
delen.
Dette ville være til stor gavn for brugerne at denne gruppe at inkluderer
hele den IT produktionstekniske side.

5. Eksisterende trafik:
dk.edb.cad

6. Forslag til navn(e):
dk.edb.cadcam

7. Moderering:
Nej

8. Forslagsstiller:
Leon Hulstrøm, Leon@fourwinds.dk

9. Debatperiode:
30dage 28/12-2005 til 28/01-2005

Fra : GK

Dato : 28-12-04 03:51

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> delen.
> Dette ville være til stor gavn for brugerne at denne gruppe at inkluderer

det er lige sådan gruppen skal skal se ud det kan jeg gå 100% ind for
MVH 'GK

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 28-12-04 12:47

futter lige til dk.admin

--
-Leon
"Oh, people can come up with statistics to prove anything. 14% of people

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-04 18:42

Leon Hulstroem (4220) skrev:

>Både private og kommercielle er velkommen.

Drop den bemærkning. Alle er altid velkomne til at deltage i
debatten.

>Der diskuteres ikke piratsoftware.

Drop også den. Den er umuligt at troppe op på folks bopæl og
tjekke om de har betalt licens inden de får lov at blande sig i
debatten. Problemet er ikke andreledes end ved andre typer
software hvor man heller ikke forsøger med den slags begrænsning.

Og så noget rent (gruppeoprettelses)teknisk:

Eftersom det i realiteten er en ændring af en eksisterende
gruppe, så skal du medtage den oprindelige begrundelse i den
færdige OTD. Jeg skrev sådan her i et lignende tilfælde:

========
4. Begrundelse for ændringen:
Der har været en del indlæg der giver udtryk for personlige
meninger og gætterier uden nogen baggrund i juridisk viden
eller erfaring.

4a. Oprindelig begrundelse for gruppens oprettelse:
I en række grupper dukker juridiske spørgsmål [...]
========

>8. Forslagsstiller:

Og her medtager du så også den oprindelige forslagsstiller. Jeg
skrev sådan:

========
6. Forslagsstiller:
Bertel Lund Hansen nospam@lundhansen.dk

Oprindelig forslagsstiller til dk.videnskab.jura:
Jakob Paikin
========

--
Bertel

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 29-12-04 19:21

> [...]
> 6. Forslagsstiller:
> Bertel Lund Hansen nospam@lundhansen.dk
>
> Oprindelig forslagsstiller til dk.videnskab.jura:

Hejsa....

Jeg svarede på dit indlæg i dk.admin, jeg store klovn havde glemt at futte
hoved tråden.
Men jeg er blevet klogere vedr. OTD og der kommer flere rettelser i v2 efter
nytår.