Ulykkelig
Fra : CC

Dato : 19-05-01 23:00

Hej !!!

Jeg er en fyr på 26 år gammel, har kommet sammen med en pige i ni år
!!!
Vores forhold har været svingende, fordi hun altid har elsket mig så
højt og altid har lavet lort i det hele, fordi hun var enten jaloux
eller bare en lille ting ku få hende til at race på mig.
Hun har altid drømt om at blive gift og få familie med mig ! Det
samme har jeg drømt, men har aldrig taget mig sammen til at frie til
hende fordi hun lavede så mange problemer...dermed ikke oplevet til
hendes drømme i så mange år.
Hun har altid gjort som jeg har sagt, og altid synes det jeg sagde var
rigtigt, det var jeg totalt glad for for så føler man at kunne opdrage
en pige som man vil have...

Situationen ser anderledes ud idag. Efter de ni år har hun boet hos
sin mor og har haft kontakt med mange drenge osv....og endda røvrandt
mig på det groveste ved at lave et sidespring mens vi boede i min
lejlighed.
Idag gider hun ikk at lytte så meget til mig, fået den selvtillid, og
vil og er så stædig at hun vil have sine egne holdninger igennem over
alt...
Jeg er meget skuffet og kan ikke klare dette problem, en pige som har
tilbedt mig i så lang der kan ændre sig hurtigt....

Jeg har brug for hjælp, jeg går at tror det er fordi hun ikke elsker
mig nok mere, det har jeg nok også ret i da jeg heller ikke føler hun
vil noget i sengen mere, og grunden dertil er hvergang at hun er
gravid.

Vi går nemlig at planlægger bryllup og hun er samtidig gravid, hun har
faktisk fået alt det hun ønskede og nu sidder jeg i denne situation,
og det medfører til en hel masse problemer, det gider jeg ikke men det
er nu hende der hele tiden vil diskuterer om en lille ting.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg tror hun føler at hun kan få
noget der er bedre end jeg, men jeg er med 100 % sikker på at hun
aldrig i livet finde en sådan mand som mig, jeg tænker meget ego
præget, men jeg føler virkelig at jeg opfylder alle de krav en
pigedrøm er mht. udseende, kærlighed, væremåde, omsorg, hjemmearbejde
osv....

Hvad råd vil i give mig, jeg aner ikke om vi er vokset fra hinanden
eller er det bare en periodisk tankegang hun har med det hele...skal
jeg slutte alt (det kan jeg måske heller ikke da min psyke nok ik er
stærk for jeg er forelsket) og finde mig en hel ny pige, eller bare
fortsætte til det ender ulykkeligt....
Nej jeg tror sku ikke ret meget på det, da jeg har mine store tvivl
når vores børn kommer, hun er skilsmisse barn og kan måske finde på
det samme, jeg er en type der vil vælge for resten af livet, og de
tegn kan jeg slet ikke fornemme hos hende...hvad skal jeg gøre, retter
hun sig op eller bliver det bare værre ???

Mvh
CC

P.S.
Svar venligst i gruppen !

Fra : Kirstine

Dato : 20-05-01 11:15

In article <a7rdgtkj96o48embv8lmgs1s0b1a4r2elp@4ax.com>, cc@paradise.dk
says...

Hej CC

> Hun har altid gjort som jeg har sagt, og altid synes det jeg sagde var
> rigtigt, det var jeg totalt glad for for så føler man at kunne opdrage
> en pige som man vil have...

Skal det forståes sådan, at du ser underdanighed og selvudslettelse som
en kvalitet? Du vil gerne kunne opdrage din kæreste, så hun bliver lige
efter dit hoved? Det er IMO en grov undertrykkelse....

> [...]
> sin mor og har haft kontakt med mange drenge osv....og endda røvrandt
> mig på det groveste ved at lave et sidespring mens vi boede i min

Hun er vist ved at frigøre sig...hvor gammel er hun egentligt?

> Idag gider hun ikk at lytte så meget til mig, fået den selvtillid, og
> vil og er så stædig at hun vil have sine egne holdninger igennem over
> alt...

En IMO meget sund reaktion, hvis hun virkeligt er blevet undertrykt i
Jeres forhold gennem så mange år...

> Jeg er meget skuffet og kan ikke klare dette problem, en pige som har
> tilbedt mig i så lang der kan ændre sig hurtigt....

Du bliver nok nødt til at indse, at din kæreste er et individ med sine
egne meninger, følelser og tanker.

> [...]
> mig nok mere, det har jeg nok også ret i da jeg heller ikke føler hun
> vil noget i sengen mere, og grunden dertil er hvergang at hun er

Graviditet er en stor forandring for en kvindes krop, og det er ikke
ualmindeligt, at sexlysten kan ændre sig, mens man er gravid. Når det er
sagt, så kunne jeg også forstille mig, at hun efterhånden ikke tænder så
meget på, at du bestemmer det hele.

> [...]
> præget, men jeg føler virkelig at jeg opfylder alle de krav en
> pigedrøm er mht. udseende, kærlighed, væremåde, omsorg, hjemmearbejde

Tjah...hendes drøm har måske ændret sig gennem årene. Det sker jo.

> [...]
> tegn kan jeg slet ikke fornemme hos hende...hvad skal jeg gøre, retter
> hun sig op eller bliver det bare værre ???

Hvis du allerede nu har så mange tvivl, så kan jeg ikke forstå, at I
planlægger bryllup. Alle par går gennem periodiske problemer - og for
nogle par, så kan disse problemer ikke løses. Man skal IMO ikke gifte
sig, mens man har problemer.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Birdy

Dato : 22-05-01 19:26

Håber så sandelig at dette er en spøg!!!!
Birdy

Fra : Birthe Hansen

Dato : 21-05-01 02:39

CC <cc@paradise.dk> skrev:

>Jeg er en fyr på 26 år gammel, har kommet sammen med en pige i ni år
>!!!

Hvorfor tre udråbstegn? Er det for at gøre indtryk?
O.k. Du var ung, da I begyndte at komme sammen - men nu er du jo
en voksen mand, ikke sandt?

>Vores forhold har været svingende, fordi hun altid har elsket mig så
>højt og altid har lavet lort i det hele, fordi hun var enten jaloux
>eller bare en lille ting ku få hende til at race på mig.

Så hun var stabil, når du var stabil? Eller var hun - eller du
- altid ustabil?

Har du tænkt på at det var meget positivt at hun "altid elskede
dig højt"?

Jalousi opfattes generelt som noget negativt. Men faktisk kan
jalousi også godt opfattes som et positivt tegn på, at et andet
menneske elsker én og får det dårligt, hvis noget tyder på at
forholdet er ved at strande.

> [...]
>samme har jeg drømt, men har aldrig taget mig sammen til at frie til
>hende fordi hun lavede så mange problemer...dermed ikke oplevet til

Det må du uddybe, hvis dine læsere skal forsøge at forstå og tage
parti. Er du en sløv Don Juan? Eller er din kæreste urimelig?

Du havde en drøm, men lod den hvile?

>Hun har altid gjort som jeg har sagt,

Synes du det er dejligt?

Er din kæreste helt normal?

>og altid synes det jeg sagde var rigtigt,

Så du forventer at din tilkommende er underdanig og undgår at
sætte spørgsmålstegn ved noget som helst af det du gør?

>det var jeg totalt glad for for så føler man at kunne opdrage
>en pige som man vil have...

Nu begynder det at ligne en bevidst provokation.

Mener du virkelig, at det er din opgave at opdrage en pige, så
hun passer til din noget dominerende personlighed+

>Situationen ser anderledes ud idag. Efter de ni år har hun boet hos
>sin mor og har haft kontakt med mange drenge osv....

Det er da forståeligt, når hun siden hun var barn har boet sammen
med en psykopat. Ja undskyld, men hvis ovenstående beskrivelser
er dig, så *er* du psykopat.

>og endda røvrandt mig på det groveste ved at lave et sidespring
>mens vi boede i min lejlighed.

Hvorfor skulle hun ikke søge andre bekendtskaber/kærester, hvis
det var det du gjorde? Har hun ikke ret til et liv?

>Idag gider hun ikk at lytte så meget til mig, fået den selvtillid, og
>vil og er så stædig at hun vil have sine egne holdninger igennem over
>alt...

Helt ærligt...!! Hvordan har du behandlet hende?

Jeg glæder mig på hendes vegne, over at hun endelig har fået
øjnene op for, hvad du er for en karl...

>Jeg er meget skuffet og kan ikke klare dette problem, en pige som har
>tilbedt mig i så lang der kan ændre sig hurtigt....

Du har ikke livsvarig ret til at blive elsket af din nuværende
eller nogen som helst andre piger!

Hvis du vil elskes, må du gøre dig fortjent til det. Ingen,
simpelthen _ingen_, er tvunget til at elske dig for livstid. End
ikke din egen mor.

Man må gøre sig fortjent til at blive elsket.

> [...]
>mig nok mere, det har jeg nok også ret i da jeg heller ikke føler hun
>vil noget i sengen mere, og grunden dertil er hvergang at hun er

Hvis du har brug for hjælp, så tal med din læge.

>Vi går nemlig at planlægger bryllup og hun er samtidig gravid,

Så du skal have en søn eller datter? Tillykke! Jeg er glad for at
jeg ikke er din søn/datter!

>hun har
>faktisk fået alt det hun ønskede og nu sidder jeg i denne situation,

Igen, igen og igen tænker du kun på dig selv. Det rager dig en
papand hvad du har rodet andre mennesker ind i. Ikke sandt?

Du er bare SÅ ynkelig. Stakkels pige, at være faldet for en nar
som dig!

>og det medfører til en hel masse problemer, det gider jeg ikke men det
>er nu hende der hele tiden vil diskuterer om en lille ting.

Måske tænker hun, mere end dig, på konsekvenserne af det I har
gjort?

Ved du hvad det vil sige at blive far?

>Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg tror hun føler at hun kan få
>noget der er bedre end jeg,

Det tror jeg bestemt også hun kan!

Hvis du ikke snart tager dig sammen, og giver din pige noget, i
stedet for altid at forlange noget af hende, så bliver du
taberen!

Du får lov at betale børnebidrag - ja, herregud - men du bliver
også en stor taber i dit kommende barns øjne,

Hvilken far giver frivilligt afkald på sit barn og en pige der
elsker ham overalt i verden?

>men jeg er med 100 % sikker på at hun
>aldrig i livet finde en sådan mand som mig,

Det er jeg enig med dig i. Så uheldig kan man ikke være to gange
i sit liv!

>jeg tænker meget ego præget,

Ja, du er forfærdelig at forholde sig til! Du er psykopat.

>men jeg føler virkelig at jeg opfylder alle de krav en
>pigedrøm er mht. udseende, kærlighed, væremåde, omsorg, hjemmearbejde
>osv....

Ja, ja... du er en god dreng.

Har din mor ikke fortalt dig det?

[klip en omgang pladder!]

Se dog at blive voksen knægt. Om kort tid er du far!

.... hvis du da ikke bare er en toll.
(Det håber jeg for dig)

Mvh Birthe

Fra : Birthe Hansen

Dato : 21-05-01 03:43

CC <cc@paradise.dk> skrev:

>Jeg er en fyr på 26 år gammel, har kommet sammen med en pige i ni år
>!!!

Hvorfor tre udråbstegn? Er det for at gøre indtryk?
O.k. Du var ung, da I begyndte at komme sammen, som så mange
andre, - men nu er du jo en voksen og moden mand, ikke sandt?

> [...]
>eller bare en lille ting ku få hende til at race på mig.

Har du tænkt på at det var meget positivt at hun "altid elskede

Hvorfor gør du det til et problem?

> [...]

>samme har jeg drømt, men har aldrig taget mig sammen til at frie til
>hende fordi hun lavede så mange problemer...dermed ikke oplevet til

Du havde en drøm, men lod den hvile fordi *hun* lavede problemer?
Hvilke problemer lavede *du* i forholdet?

> [...]

Så du forventer at din tilkommende er underdanig og undgår at
sætte spørgsmålstegn ved noget som helst af det du gør?

Hmmm er det ikke 2001 vi skriver nu?

> [...]

Det er da forståeligt, når hun, siden hun var barn, har boet
sammen med en psykopat. Ja undskyld, men hvis ovenstående
beskrivelser er dig, så må du være psykopat.

> [...]

>alt...

Helt ærligt...!! Hvordan har du behandlet hende?

Jeg glæder mig på hendes vegne, over at hun endelig har fået
øjnene op for, hvad du er for en (led) karl...

> [...]

Hvis du vil elskes, må du gøre dig fortjent til det. Ingen,
simpelthen _ingen_, er tvunget til at elske dig for livstid.

Tænk lidt over det!

> [...]
>gravid.

Hvis du har brug for hjælp, så tal med din læge.

Man kan bruge en graviditet som undskyldning for "ikke at ville"
- men hvis en graviditet er uønsket, så er den også en god grund
til at forsøge at lukke en uønsket og meget lidt elsket partner
ude, samtidig med at forsøger at forberede sig på en ny baby og
en ny tilværelse.

>Vi går nemlig at planlægger bryllup og hun er samtidig gravid,

Så du skal have en søn eller datter? Tillykke! Jeg er glad for at
jeg ikke er din søn/datter!

Hvorfor vil din "kæreste" giftes med dig? For barnets skyld?
Eller fordi du er så sød og flot?

> [...]

papand hvad du har rodet andre mennesker ind i. Ikke sandt?

Du er bare SÅ ynkelig. Stakkels pige, at være faldet for en nar
som dig! Og stakkels barn, at have en far som dig.

>og det medfører til en hel masse problemer, det gider jeg ikke men det
>er nu hende der hele tiden vil diskuterer om en lille ting.

Måske tænker hun, mere end dig, på konsekvenserne af det I har
gjort? Måske synes hun det er nødvendigt at vække dig?

> [...]

taberen!

Du får lov at betale børnebidrag - ja, herregud - men du bliver
også en stor taber i dit kommende barns og din forhenværende
kærestes øjne,

> [...]

>men jeg er med 100 % sikker på at hun
>aldrig i livet finde en sådan mand som mig,

Det er jeg enig med dig i. Så uheldig kan man ikke være to gange

Ja, du er forfærdelig. Du er psykopat. Selvcentreret, selvglad,
ukritisk i forhold til dig selv.

>men jeg føler virkelig at jeg opfylder alle de krav en
>pigedrøm er mht. udseende, kærlighed, væremåde, omsorg, hjemmearbejde
>osv....

Ja, ja... du er en god dreng.

Har din mor ikke fortalt dig det? Hun vil sikkert elske dig til
den dag hun indser, at du ikke bare er en fiasko i forhold til
dig selv, men også ødelægger livet for alle andre andre du
kommer i nærheden af.

Det er selvfølgelig synd for dig - og du har også en ret til et
godt liv - men forsøg dog i det mindste at skabe dig et liv, i
stedet for blot at beklage dig. Suk!

[klip en omgang pladder!]

Se dog at blive voksen knægt. Om kort tid er du far!

.... hvis du da ikke bare er en troll
(Det håber jeg for dig)

Mvh Birthe

Fra : R.N.

Dato : 21-05-01 11:31

"CC" skrev i en meddelelse:

> [...]
> højt og altid har lavet lort i det hele, fordi hun var enten jaloux
> eller bare en lille ting ku få hende til at race på mig.

Jeg mener at denne gruppe må være oprettet for at man, når man er langt nede
og ulykkelig, skal kunne henvende sig og hente lidt forståelse og
opmuntring.

Derfor har jeg prøvet at se ind bag det su skriver og prøvet at tænke mig
til, hvordan det hele
egentlig hænger sammen. Du ville ikke skrive som du gør længere nede i dit
brev, hvis du var et i bund og grund dårligt og slet menneske.

Du lægger hele dit selv frem for os som tilfældigvis ser det her, ved at
sige: hvad mener I jeg skal
gøre, - - er vi vokset fra hinanden - skal jeg slutte alt - men jeg ved
ikke om min psyke kan bære det - o.s.v. o.s.v.

Man kan da se at du spekulerer og gransker dybt i jeres forhold. Og -
altså du spørger os, hvad
du skal gøre. Først læg godt mærke til dette:
Du skriver at hun vil hele tiden snakke om små ting nu - jamen mand dog,
brug dog det som en
chance for at vise at du gerne vil lytte til hende, det vil få hende til at
mærke at du holder af hende.

Det er MEGET vigtigt, at du viser at du gerne vil lytte, og at du prøver at
give et svar, der viser at du interesserer dig for hvad hun tænker. Hvis det
drejer sig om at hun er gravid og at der snart vil
være et lille barn at tage vare på, så er disse små ting, som du kalder det
vel MEGET vigtige.

Tag de ting op, snak om dem, sådanne samtaler vil vise dig en masse om hvor
du har hende, for
du er jo i vildrede med om hendes tanker nu er noget periodisk. Det er det i
høj grad fordi det er
noget stort og nyt for hende, at hun er gravid, og at hun skal være mor.

Du skal gøre hvad du kan for at bringe noget fredfyldt og harmonisk ind i
Jeres liv. Netop stunder
hvor I taler stille og fortroligt sammen, du må da ikke lade chancen gå fra
dig, når hun begynder at
tale om små ting. Hvis hun f.eks. fortæller at hun har det dårligt, så vær
kærlig og sød - -

Noget helt andet, jeg er 100% sikker på, at du er muhammedaner, selv om jeg
ikke kan vide om
du er fra Iran, Palæstina, Tyrkiet el........ Jeg kan gætte det med
religionen, fordi INGEN af dansk afstamning ville sige, at han opdrager på
sin pige. Uanset m man er fra Danmark, Frankrig, Sverige eller USA mener man
at drenge og piger skal have lov at være den de er, da vi alle er født med
hver sin helt unikke personlighed.

Og den kan man egentlig ikke knægte, for bliver den holdt nede vil den
alligevel komme op til
overfladen senere som agressivitet og vrede.

Men det lader jo til at I er meget sammen i øjeblikket, hun er nok lige så
megt i vildrede som du er.

Og hvad er det som hun synes er problematisk i Jers forhold. Hvad er det for
holdninger, du
mener hun har ændret?? Er det overhovedet noget der betyder noget. Hvad
drejer jeres skænderier sig om??

Nogen vil lige nu sige -jamen det er da klart, hvis hun er dansk og han er
muslim, så skal de da
bare gå fra hinanden med det samme. Men det er jo kun op til Jer to.

Der hvor du skriver, at du var så glad at du kunne opdrage på hende skriver
du samtidig, at det var som om I så mente helt det samme, og det var du så
glad for.

JA ja ja - lad os prøve at sætte nogle andre ord på det, som ikke har med
'opdragelse' at gøre.
Enhver pige - enhver mand, som elsker et andet menneske vil føle en dyb
lykke ved at mærke at man med dette menneske kan være fuldstændig enige om
forskellige ting, forskellige interesser,
som man kan dele, det er jo noget af hele fundamentet i livet at det man
bryder sig om, skal man
kunne dele med andre og det er vidunderligt hvis man kan dele sine tanker
med det menneske man
elsker.

Men denne trang til at være sammen om tingene må bare ikke bruges til at
tvinge den anden til at være noget bestemt. Det skal du tænke over og
bearbejde hos dig selv.

Men det er måske det allerklogeste, hvis I kan finde ud af at snakke lidt
mere sammen, at I så
lader barnet komme og BAGEFTER tager beslutningen om hvorvidt I skal giftes
eller ej. Det må
absolut være det klogeste i Jeres tilfælde.

Hvis du holder af hende, som du skriver, så hjælp hende mest muligt nu under
graviditeten, men
vent lidt med at gifte Jer. Hvis I virkelig holder af hinanden så kan I jo
fortsætte med det en tid
endnu og overveje det med giftermål, når barnet er helst mere end et år.

Nu har jeg prøvet at give dig et råd, I burde måske også sammen gå til en
familierådgiver.

Hav det godt

Elena

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-05-01 13:06

In article <9eaqs8$22d3$1@news.cybercity.dk>, "R.N." <elena@io.dk>
wrote:

> Jeg mener at denne gruppe må være oprettet for at man, når man er langt nede
> og ulykkelig, skal kunne henvende sig og hente lidt forståelse og
> opmuntring.

Det kommer sgu an på hvad det er man søger forståelse og opmuntring til.

> Jeg kan gætte det med religionen, fordi INGEN af dansk afstamning
> ville sige, at han opdrager på sin pige.

Du lever da vist i en meget beskyttet tilværelse.

--
MVH
Martin Edlich, MF

Fra : R.N.

Dato : 24-05-01 14:34

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse article
<9eaqs8$22d3>, "R.N." <elena@io.dk>
> wrote:
>

> Du lever da vist i en meget beskyttet tilværelse.

Hvad bilder du dig ind at tale til mig på den måde. Jeg har
brugt denne gruppe helt efter dens formål og etikette. Du
lever åbenbart selv i en meget lille snæver verden, siden du
overhovedet ikke er i stand til at overskue, hvad der er
virkelighed her og nu i et lille land som Danmark.

E.

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-05-01 17:56

In article <9ej2ln$1i5o$1@news.cybercity.dk>, "R.N." <elena@io.dk>
wrote:

> Hvad bilder du dig ind at tale til mig på den måde.

Jeg taler til folk som jeg vil når jeg mener de fyrer noget pis af,
hvilket jeg mener et udsagn som "alle danske mænd mener ikke at man
opdrager på deres kvinder, så du er garanteret muslim", er.

> Jeg har brugt denne gruppe helt efter dens formål og etikette.

Jeg har heller ikke bedt dig om at lukke røven og fise af, vel?

> Du lever åbenbart selv i en meget lille snæver verden, siden du
> overhovedet ikke er i stand til at overskue, hvad der er virkelighed
> her og nu i et lille land som Danmark.

Så du har aldrig hørt om danske mænd der mishandler deres koner, både
fysisk og psykisk og mener at de er nødt til det for at de skal opføre
sig ordentligt?

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 28-05-01 22:55

Martin Edlich skrev i meddelelsen ...

>Jeg har heller ikke bedt dig om at lukke røven og fise af, vel?

Det ville også være en selvmodsigelse

-- Klaus.

Fra : Birthe Hansen

Dato : 04-06-01 18:55

"Klaus Seidenfaden" <ks@CUT.seidenfaden.net> skrev:

>Det ville også være en selvmodsigelse

Hvis man lukker røven og fiser af, tror jeg det har en usædvanlig
stor effekt. Ingen lukker jo *helt* tæt.

Mvh Birthe

Fra : Hanne

Dato : 26-05-01 18:07

"R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
Du
> lever åbenbart selv i en meget lille snæver verden, siden du
> overhovedet ikke er i stand til at overskue, hvad der er
> virkelighed her og nu i et lille land som Danmark.

Hvad er det der sker i DK? Jeg synes, jeg kan fornemme, du bevæger dig i et
andet emne = udlændinge. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

VH Hanne.

Fra : Kirstine

Dato : 21-05-01 16:45

In article <9eaqs8$22d3$1@news.cybercity.dk>, elena@io.dk says...

> Jeg mener at denne gruppe må være oprettet for at man, når man er langt nede
> og ulykkelig, skal kunne henvende sig og hente lidt forståelse og
> opmuntring.

Det er vel med denne gruppe som med alle andre grupper på usenet - hvis
man vælger at skrive et indlæg, må man være forberedt på, at andre
reagerer.

> [...]
> at drenge og piger skal have lov at være den de er, da vi alle er født med

Det er noget vrøvl - der findes masser af kristne / katolske / ateistiske
/ budhistiske osv mænd, som mener, at det er deres opgave at opdrage
kvinden. Mænd, som mener, at de har ret til at slå, verbalt ydmyge eller
på anden måde sørge for, at kvinden forbliver underdanig og frygtsom. Det
er dejligt for dig, at du aldrig har mødt en sådan mand, men det er
bestemt ikke det samme som, at de slet ikke findes.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Birthe Hansen

Dato : 23-05-01 12:43

"R.N." <elena@io.dk> skrev:

>Jeg mener at denne gruppe må være oprettet for at man, når man er langt nede
>og ulykkelig, skal kunne henvende sig og hente lidt forståelse og
>opmuntring.

Jo... men det hjælper jo ikke at snakke folk efter munden, når de
trænger til et ordentligt spark.

Det ville også være meget dumt at spille forstående overfor en
person, der har digtet en historie for at skabe røre i
andedammen, så han/hun kan sidde og grine af det, mens han/hun
udtænker det næste spidsfindige udspil.

> [...]
>drejer sig om at hun er gravid og at der snart vil
>være et lille barn at tage vare på, så er disse små ting, som du kalder det

Hmm... den interesse kan jeg bestemt ikke udlede af det indlæg du
svarer på. Den eneste der er vigtig er forfatteren selv. :-/

> [...]
>religionen, fordi INGEN af dansk afstamning ville sige, at han opdrager på

Den tanke havde jeg ikke tænkt - selvom jeg undrede mig lidt over
stavningen.

Jeg synes det er fint nok at have en anden kultur end danskere
har - men hvis man er nydansker, er det nok vigtigt at gøre
opmærksom på det, så man får den vinkel med i sin vurdering.

>Men denne trang til at være sammen om tingene må bare ikke bruges til at
>tvinge den anden til at være noget bestemt. Det skal du tænke over og
>bearbejde hos dig selv.

Det er nogle meget kloge ord...

[klip]

Mvh Birthe

Fra : R.N.

Dato : 24-05-01 15:10

"Birthe Hansen" <bihans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "R.N." <elena@io.dk> skrev:

Hej Birthe

> Jo... men det hjælper jo ikke at snakke folk efter munden, når de
> trænger til et ordentligt spark.

Jeg har først og fremmest prøvet at gå ind bag det her. Grundet lidt over,
hvad der får brevskriveren til at skrive til denne gruppe. Samtidig med at
jeg da er klar over, at det hele rent faktisk kan være eet eller andet flop.

Når man hjælper kvinder, som kommer til krisecentrene er mændene i
baggrunden som oftest
umulige at få i tale, hvis det drejer sig om indvandrere. Her er der en
mulighed for på en neutral måde at tale 'ind' til een af de mange mænd, som
figurerer i baggrunden af alle de ulykkelige sager.

> [...]
> person, der har digtet en historie for at skabe røre i
> andedammen, så han/hun kan sidde og grine af det, mens han/hun

Ja som nævnt ovenfor kan jeg godt se, at det er en mulighed. Men hverken du
eller jeg kan vel vide, hvad det er.

> Hmm... den interesse kan jeg bestemt ikke udlede af det indlæg du
> svarer på. Den eneste der er vigtig er forfatteren selv. :-/

Det kan jeg faktisk heller ikke. Men han nævner at pigen gerne vil tale med
ham om hvad han kalder små ubetydelige ting. Ergo tænkte jeg: nu sidder han
her og beder nogen om at forklare, hvad han skal gøre. Jamen hvis han er
opdraget i en familie, hvor man mener at en god troende
mand skal ikke gå ned i kvinders små ubetydelige ting, nå sås er han måske
nu for første gang i sit liv åben for at se at der kan være en anden måde at
tænke på.

Altså er dette vel eet af de mange åh så typiske tilfælde, hvor man
hjælper en ung pige til en tilværelse alene - skaffer hende lejlighed,
måske højskoleophold for at
komme væk og finde sig selv o.s.v. tager hende med ind i sin danske
omgangskreds m.m. for et
par år efter at se, at hun har ladet ham komme og bo i den lejlighed, hun
fik fordi livet med ham var så forfærdeligt.

Kan du se hvad jeg mener.

Når hun alligevel kommer og vil tale med ham - og når han endda åbent
sidder her og er rede til at gå ind i en debat - okay kan kan man MÅSKE
hjælpe den stakkels pige, ved at prøve at få ham til at forstå, at der er
noget han kan gøre, for at komme ud af det som han lige nu SER som sin egen
store kval. For det er jo sådan han selv fremstiller det. Det er kun det
halmstrå, der er at gribe fat i. I dette ene tilfælde.

> [...]
> har - men hvis man er nydansker, er det nok vigtigt at gøre
> opmærksom på det, så man får den vinkel med i sin vurdering.

Hmmm jeg synes nu det gerne må dreje sig om, at her er et ungt par, som har
de og de problemer og at man netop ikke skal give en udlænding mere ret end
en dansker, men for alle parter som i fremtiden skal leve sammen her i
Danmark mener jeg, at de ord jeg skrev i denne specielle forbindelse måske
kan få eet eller andet lys til at gå op for ham jeg skrev dem til.
Det er min eneste indfaldsvinkel til det.

Det siger jeg da tak for.

M.v.h. Elena

Fra : R.N.

Dato : 24-05-01 19:57

Vedr.: mit svar til CC d. 21. maj, 2001.

På grund af de beskyldninger der er blevet hældt ned over mit
svar til CC er jeg vel nødt til at svare, at selvfølgelig ved jeg da,
at der findes masser af voldelige danske mænd.

Hvordan skulle jeg dog kunne undgå at vide noget, som man løber
ind i hver eneste dag??

Det brev jeg har svart på handler ikke om vold, derfor gør mit svar
det heller ikke.

Jeg regnede ikke med at jeg skulle bruge tid og plads på at udrede
alle de små sproglige uregelmæssigheder der meget tydeligt viser hen
til en person, som ikke er født i Danmark, men som har gjort sig stor
umage for at bringe sit dansk op på et ret højt niveau.

Men de små faldgruber røber ham, og enhver dansker som er vokset op i
Danmark efter krigen VED da at en dansk mand aldrig kunne finde på at
sige i ramme alvor at han var glad for at kunne opdrage sin pige.

Det er da talemåden sammen med den tankegang der ligger bag, som med
det samme røber, hvad jeg allerede har givet udtryk for.

Det sammen med at han i 7. linje skriver . . . .dermed ikke oplevet til
hendes
drømme, viser da også meget tydeligt, at han netop gør sig umage for at
bruge
sproget, men altså ikke har kunnet formulere sætningen, så der kom til at
stå
'dermed ikke har levet op til hendes drømme'.

Og sætningen 'Vi går nemlig at planlægge bryllup' er samme type fejl.

Det er da så tydeligt, at forklaring turde være helt overflødig.

Elena

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-05-01 20:34

In article <9ejljb$2b5d$1@news.cybercity.dk>, "R.N." <elena@io.dk>
wrote:

> Vedr.: mit svar til CC d. 21. maj, 2001.

Flot, mere vrøvl.

Fra : Hanne

Dato : 26-05-01 18:07

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev

> Flot, mere vrøvl.

Ja, undskyld, men jeg må give Martin ret.
Det er dælme nogen vågede påstande og konklusioner du kommer med R.N.
VH Hanne

Fra : Hanne

Dato : 26-05-01 18:07

Ja, undskyld, men nu må jeg altså blande mig.

> På grund af de beskyldninger der er blevet hældt ned over mit
> svar til CC

Beskyldninger?? Det er vel nærmest - undren -
over dine mærkværdige konklusioner og ufattelige dømmende påstande.

<snip>
> [...]
> til en person, som ikke er født i Danmark, men som har gjort sig stor
> umage for at bringe sit dansk op på et ret højt niveau.

Ingen ber dig "udrede nogen ureglmæssighede" i C.C's sprogbrug. Desuden
synes jeg helt ærlig, det er noget fis, (ja undskyld), at sige, at personen
ikke er dansk født på dette tynde grundlag. Der finde som bekendt, dansker,
der ikke behersker sproget - lige så vel som nogle udlændinge, kan skriver
til 13. Så meget til den "teori".

<snip>
og enhver dansker som er vokset op i
> Danmark efter krigen VED da at en dansk mand aldrig kunne finde på at
> sige i ramme alvor at han var glad for at kunne opdrage sin pige.

Helt ærlig, hvor lever du henne?
Danmark er squ' da ikke skånt for "fjolser" med den holdning. Hvor meget
psykisk terror tror du ikke, der bliver udøvet hver dag for at "opdrage" ens
bedre halvdel. Jalouxsi er en svær størrelse.

> Det er da talemåden sammen med den tankegang der ligger bag, som med
> det samme røber, hvad jeg allerede har givet udtryk for.

Har du fordomme overfor udlændinge?

<snip>
> Det er da så tydeligt, at forklaring turde være helt overflødig.

Hmmm, nå! Hvorfor forklarer du dig så?
Stadigvæk synes jeg, det er nogle heftige påstande, du kommer med ud fra et
meget tyndt grundlag. Sorry!
Og nej, du behøves ikke DØMME "hvem/hvordan" jeg er ud fra mit indlæg.

VH Hanne

Fra : Hanne

Dato : 26-05-01 18:07

> Noget helt andet, jeg er 100% sikker på, at du er muhammedaner,

Wow, sikke en påstand at slynge ud!

<snip>
fordi INGEN af dansk afstamning ville sige, at han opdrager på
> sin pige.

Nå! Har du meget mørke solbriller på?

>Uanset m man er fra Danmark, Frankrig, Sverige eller USA mener man
> at drenge og piger skal have lov at være den de er, da vi alle er født med
> hver sin helt unikke personlighed.

Først og fremmest lever der alverdens folkeslag i de lande du nævner. For
det andet, er landets "overordnede" holdning ikke noget man bare kan hæfte
på den enkelte. Folk er forskellige, (unikke, som du selv siger), altså har
de også hver deres syn på livet - og om hvorvidt "pigen kan opdrages" eller
ej. Så hvilket land du kommer fra behøver nødvendigvis ikke afspejle din
holdning.
<snip>

Vh Hanne