Måling af kondi på motionscykel
Fra : O. Hansen

Dato : 15-12-04 11:48

Jeg har lige købt en Proteus PEC-3320 motionscykel. En af funktionerne er,
at den kan måle ens kondi i en skala fra F1 til F6. Hvad baserer målingen
sig på? Er det uregelmæssighed i pulsen (målingen foregår i et minut)? Eller
er det blot en udregning baseret på distance, tid og pulsslag? Nogen, der
har et bud?
/Ove

Fra : jan jørgensen

Dato : 15-12-04 16:40

Hejsa
Har også selv købt sådan en maskine og den virker helt fint men den kondi
måler tjaa jeg ved ikke hvad jeg skal sige nu har jeg cyklet 1 års tid 6
gange om ugen og synes selv at min kondition er ved at være i den rigtige
ende , men måleren viser den dårligste form. Så jeg venter også spændt på en
der har svaret

Fra : Hansen

Dato : 06-01-05 18:35

O. Hansen wrote:
> [...]
> er det blot en udregning baseret på distance, tid og pulsslag? Nogen, der

Hej Ove

Jeg har også en Proteus 3320, min har heller aldrig virket. Så jeg tror
den er generel.
Det er vigtigt at du holder hænderne på følerhåndtagne et par minnutter
inden dit kørselvprogram er færdigt. Derefter kan man lige nå med tommel
på "recovery knappen" Derefter tæller den som du selv siger ned fra 60
sec. Det er så dit pulsfald inden for de 60 sec. der skulle udgøre dit
kondital, men...det virker aldrig.
Har i øvrige Proteus-brugere også problemer med at saddelpinden ikke er
lang nok.Jeg har haft skrevet til Harald-Nyborg for at høre om man kan
få en saddelpind der er længere, men de har aldrig ladet høre fra sig.

Endnu en Hansen