Hvordan begynder man at motionsløbe?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-04 18:54

For at undgå vittige kommentarer:
Jeg er bekendt med bevægelsen i at løbe til husbehov

Jeg sidder for meget ned og vejer nok en 10-15kg for meget og overvejer
derfor at begynde at løbe/jogge lidt i nærområdet for at få lidt motion.

Hvordan griber jeg det an?
Er der en guide et sted?

Mine spørgsmål skal ses i et "praktisk lys", altså noget med hvordan man
forbereder sig med opvarmning etc., hvordan ser en initiel motionsplan
ud (ikke at jeg er et skemamenneske) - hvor langt starter man med at
løbe og hvor meget forøger man med, hvad gør man bagefter i hvor lang
tid osv.

Jeg er med så langt, at jeg ved at at det er smart at strække læggene og
forsiden af lårene ud efter løb, men så holder min viden også.

Om ikke andet vil nogle hint eller stikord være rart.

--
Steen Suder

Fra : Peter Seidler

Dato : 14-12-04 20:21

Ser på www.dourun.dk

--
Peter

Fra : :-\) Carsten

Dato : 26-12-04 19:52

Hej!

Et godt råd: Start med at løbe en meget kort strækning!
Hellere lidt for kort end lidt for langt.

Hvis du slet ikke er i kondi:
Start f.ek.s med 1 km hv er anden dag!

Det vigtigste er i starten at få en succes-oplevlse!
Senere kan du udvide (efter et par uger).

Sådan startede jeg selv. I dag løber jeg 8 km 3 gange om ugen.

--
Carsten