Opsætning af AutoCad 2002
Fra : Lars

Dato : 06-12-04 08:54

Hej.

Har lige støvet autocad af, da jeg skulle tegne nogle streger.
Har lidt problemer med det, da jeg gerne vil have lavet et tegningshovede,
men jeg syntes jeg roder lidt rundt i skaleringen af tegning mm. Jeg ville
gerne lave en A3 og en A4 i 1:1 og 1:2. Har prøvet og tage en tom tegning og
lave en ramme på (10,10);(287,200) = A4 - 10 mm, men når jeg ser den i
udprintning, kører den ikke 1:1.
Hvad gør jeg galt, eller er der en af jer, der har en god template med
ovenstående ? Mailadresse kan oplyses til mailadresse.

Lars.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 06-12-04 12:41

Hi

Lars wrote:
> [...]
med
> ovenstående ? Mailadresse kan oplyses til mailadresse.

Er du sikker på at du checkede skala da du printede, --- Eh 1:1 er
vist ikke standard skala på plot menuen. Så det er selvfølgelig
rigtigt at sige "en tegne enhed er en millimeter ,men du skal nok lige
huske at checke at plot menuen ikke er sat til tommer og at skala her
også er sat til 1:1.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-12-04 17:56

Hej Lars (og måske andre) !

Jeg har en side med mine erfaringer i AutoCad.
Måske er der noget du kan bruge.
www.mn.michulla.dk/page4.html

Hilsen fra
Michael