Antabus
Fra : phk

Dato : 14-11-04 16:19

Ud af nysgerrighed og en diskussion jeg overhørte:

Hvor lang tid tager det fra man stopper med antabus til man kan drikke uden
mén?

Hvorfor skal man have forhøjet dosis antabus i starten?

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan

Dato : 15-11-04 10:40

Hej Per

Det er en glidebane du er ude i :)
Tiden det tager er individuel. Eller også hvor meget hård du har på brystet.
Har selv været turen antabus igennem uden større held. Der skulle en
minasotakur og A.A til at stoppe mit drikkeri.

Jeg kunne drikke 3 dage efter jeg havde taget 400 mg.
Skulle lige igennem hjertebanken svedtur og hovedpine og så kørte det
ellers. :) At jeg herved satte mit helbred på spil også var jeg mere eller
mindre ligeglad med.

Nu ved jeg ikke baggrunden for spørgsmålet. men jeg ved dog at er man på
antabus er der en grund til det. :)
Og undskyldninger for ikke at ta´det, ja der kender jeg dem alle :)

-Allan

Fra : phk

Dato : 15-11-04 13:31

"Allan" <Allan@brevboksen_fjern.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Per
>
> Det er en glidebane du er ude i :)

Det var en diskussion jeg overhørte :)

Den drejede sig bl.a. om at man fik antabus 2 gange om ugen, og at det
derfor formodes at ligge et sted mellem 4 og 7 dage der skulle gå.

> [...]
> Har selv været turen antabus igennem uden større held. Der skulle en
> minasotakur og A.A til at stoppe mit drikkeri.

Du lyder kvalificeret til at kunne give et bud på hvorfor man skal have
forhøjet dosis i starten.

> Nu ved jeg ikke baggrunden for spørgsmålet. men jeg ved dog at er man på
> antabus er der en grund til det. :)
> Og undskyldninger for ikke at ta´det, ja der kender jeg dem alle :)

Som sagt er det ikke til mig.

Nå - jeg skal vist have mig en lille en :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan

Dato : 15-11-04 19:14

Hej Per

Om det er dig eller andre er ligemeget. :)
Jeg har ingen anelse om hvorfor der skal startes ud med forhøjet dosis.
Antabus er det store vidunderstof som det offentlige behandlingssystem er så
glad for(vi opfandt det jo også )
Antabus er godt for folk med et midlertidigt forhøjet forbrug ingen tvivl om
det, men her stopper det også for mit vedkommende. For en alkoholikker er
det derimod den værste spændetrøje der findes. Det er symtombehandling af
værste skuffe. Det næste vedkommende får tilbudt er så lykkepiller fordi han
føler sig nede, nu han ikke kan bruge sprutten til at flygte fra sit
følelsesliv, derefter begynde man at snyde med antabussen og så er man
tilbage hvor man startede, bare endnu mere i bund end før :) Et forsøg på
kontrol med efterfølgende kontroltab.

Ved endenlig ikke hvorfor jeg svare i vest når du spørger i øst :)
Anatabus er bare i min verden det rene gift.
I stedet skulle vi sige...

HVORFOR DRIKKER JEPPE

Mvh

Fra : Ulvir

Dato : 15-11-04 20:01

Allan wrote:
> Ved endenlig ikke hvorfor jeg svare i vest når du spørger i øst :)
> Anatabus er bare i min verden det rene gift.
> I stedet skulle vi sige...
>
> HVORFOR DRIKKER JEPPE

Fordi han er alkoholiker?