hvornår har man et misbrug?
Fra : Elbarto

Dato : 07-10-04 08:44

Ja hvor når er der tale om et misbrug ?
Er det et misbrug hvis man godt kan lide 3-4 pilns EFTER arbejde

Fra : Niels Poulsen

Dato : 07-10-04 15:53

Elbarto <elbarto@lite.dk> wrote:

> Ja hvor når er der tale om et misbrug ?
> Er det et misbrug hvis man godt kan lide 3-4 pilns EFTER arbejde
Hvis de ikke er et problem for dig og din famile så er det ikke et
problem drik du bare vidre ,til det bliver et problem, du vil gerne
hvade vi sige at du ikke er alkoholiker, så det gør jeg du er ikke
ALKOHOLIKER !

http://www.the-bums.com
Det er livet store kundskaber at, vær tilfreds med hvad du ser

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 11:11

Du kan prøve at skelne mellem brug og misbrug... Hvor mener du selv du
ligger hvis det er fra 0 (brug) til 10 (misbrug) ?.

Tro mig, jeg føler med dig. bla. fordi jeg for 2 Aar siden mistede min mor
52 Aar gammel pga. alkohol...

Husk, er du først alkoholiker er det noget du skal leve med resten af dit
liv også trods du ikke drikker.. Men alkoholiker vil du være for altid!.

Mvh. og håb om det bedste.
Mogens

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-10-04 14:36

--
Elbarto skriver om det er et misbrug, hvis man lide en 3-4
pilsnere efter arbejde. Hvis det bliver ved 3-4 pilsnere efter

Fra : SR

Dato : 25-11-04 09:46

Det spørgsmål har jeg ofte stillet, da min mor drikker en del ...
Og det fornuftigste svar jeg har fået, er at man er alkoholiker, når det at
drikke er et must!
Så hvis du egentlig godt kunne undvære dine 3-4 øl (i princippet er det
ligemeget om det er 3 øl eller 10 øl, eller om det er hver dag eller måske
3-4 dage i ugen), kan/vil du nok heller ikke blive sat i 'bås' som
alkoholiker.
Så det er mit bedste svar.

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 13-12-04 10:55

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message
> Ja hvor når er der tale om et misbrug ?
> Er det et misbrug hvis man godt kan lide 3-4 pilns EFTER arbejde

Hvis du kan holde et nul forbrug i 10 dage uden at spekulere meget over
det, har du ikke et misbrug.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 31-01-05 20:45

Ikke enig - jeg kan uden problemer gå i 3 mdr ad gangen uden at drikke og
uden at have et savn - hvorefter jeg kan falde i på en 14 dages druktur -
det betegner min familie og omgangskreds samt alkoholrådgivningen som
alkoholisme

Mvh
Arne

Fra : Jeppe

Dato : 09-03-05 20:01

UHA, jeg har et svar - både til dig og den forrige -
Jeg er lige blevet skildt - jeg drak nogle bajere - men fandt så på, da jeg
blev alene - at nu var det mig der bestemte -

jeg er nu opp på 3/4 flaske Ålborg om dagen + 3 stærke øl om dagen, der er
ingen tvivl om at dettte ikke er særligt sundt.

Jeg har bestemt mig for at drikke mig ihjel ! - dette er dog ikke særlig
logisk idet jeg har et godt helbred, så jeg kommer nok til at lide en "sej"
død.

Jeg tror ikke på at man kan drikke sig ihjel.

Men det er da et forsøg værd.

Hilsen Jeppe

Fra : ThomasB

Dato : 10-03-05 12:15

"Jeppe" <jepski@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bestemt mig for at drikke mig ihjel !

Hvorfor vil du dø?

Fra : Niels Poulsen

Dato : 02-04-05 08:34

Jeppe <jepski@pc.dk> wrote:

> [...]
> død.
>
> Jeg tror ikke på at man kan drikke sig ihjel.

Jeg er selv blevet skilt efter en 12- 10 års ægteskabe fra en person
som jeg aldrig har elske med jeg har ærdu siden
Med venlig hilsen

n-poulsen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 10-04-05 23:00

Jeg troede du var til bjørnebryg?
Mvh Thomas

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 12-06-05 08:55

Hej Thomas
Jeg vil tro at man har et misbrug når ens organer tager skade af det, og det
gør de med 3/4 flaske brændevin
mvh Jørgen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 12-06-05 11:04

Enig
Mvh Thomas

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-12-04 10:57

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hvor når er der tale om et misbrug ?
> Er det et misbrug hvis man godt kan lide 3-4 pilns EFTER arbejde

Er du ungkarl eller har du kone og børn derhjemme?

Hvis du drikker 3-4 pils hver dag er det misbrug - hvis det sker
lejlighedsvis er det
ikke misbrug.
Det er den lille daglige dosis, der giver afhængighed.

Jeg hørte en erfaren mand på området sige, at drikke enkelte bajere i
løbet af dagen var langt mere farligt end at drikke sig fuld en gang
imellem.

Hvis du mener at have fuldstændig kontrol over dit daglige forbrug på 3-4
øj, så er du på vej mod at udvikle alkoholisme. Alle alkoholikere har nemlig
total kontrol over deres situation - og er en smule uenig med deres
omgangskreds.

/per hansen