CGI problem.
Fra : Tommy Rønn

Dato : 27-10-04 16:46

Jeg er ikke den store script haj. Men nogle få køres da på vores server.

Til videre har alt været i .pl men nu har vi fået brug for at køre noget
..cgi.

Det viser sig at perl serveren ikke ser .cgi som execute og replyer med
teksten i filen i ren tekst.

Hvordan får man serveren til at udføre .cgi scripts sammen med .pl?

Tommy

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-10-04 17:52

"Tommy Rønn" <tommy@alphatech.dk> writes:

> Jeg er ikke den store script haj. Men nogle få køres da på vores server.

Du mener webserver, ikke?

> Det viser sig at perl serveren ikke ser .cgi som execute og replyer med
> teksten i filen i ren tekst.

For det første finder du ud af hvilken webserver du kører. Når du har
fundet ud af at du kører Apache, spørger du i
dk.edb.internet.sowftware.apache

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-10-04 19:51

On Wed, 27 Oct 2004 17:45:31 +0200, "Tommy Rønn" wrote:

> Hvordan får man serveren til at udføre .cgi scripts sammen med .pl?

Hvis du kører Apache, så kan du _måske_ nøjes med:

AddHandler cgi-script .cgi

... i Apache .conf'en.

Ellers hent hjælp i en gruppe, som er relevant for din web-server
- du kan ikke fixe det i Perl

--
Stig - remove the 'no's to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/