Akupunkturbehandling af allergi
Fra : Bent Birgersen

Dato : 26-10-04 20:05

Hejsa
Kan allergi, pollen/fødevareallergi, behandles med akupunktur?
Er der evt. nogen der kan anbefale en akupunktør i Århusområdet?

Mvh
/BB

Fra : Steen

Dato : 29-10-04 09:50

Bent Birgersen wrote:

> Kan allergi, pollen/fødevareallergi, behandles med akupunktur?

"Akupunktur synes at være effektiv mod kvalme og opkastning efter
operationer og kemoterapi og for smerter efter tandudtrækning. Der er ikke
bevis for nytte af akupunktur for behandling af overvægt, rygeophør og
tinnitus. Mange af de offentliggjorte resultater for behandling af kroniske
smerter er selvmodsigende, og ofte er de anførte undersøgelser af dårlig
kvalitet. Bedre gennemførte undersøgelser må afventes. For de fleste andre
lidelsers vedkommende er de tilgængelige resultater utilstrækkelige til
vejledning for behandling."

Kilde: "Politikens bog om det alternative", artiklen "Akupunktur", s. 18.

Konklusionen må være, at allergi og pollen- og fødevareallergi *ikke* kan
behandles med akupunktur.

Mvh Steen

Fra : Kim Malchau

Dato : 30-10-04 09:13

On Tue, 26 Oct 2004 21:04:34 +0200, "Bent Birgersen" <slet@slet.dk>
wrote:

>Hejsa
>Kan allergi, pollen/fødevareallergi, behandles med akupunktur?
>Er der evt. nogen der kan anbefale en akupunktør i Århusområdet?

Det kan ikke decideret behandles, men det kan gøre det lettere at
komme gennem sæsonen.

Jeg er stærkt plaget af græspollen-allergi. Hver sommer får jeg et par
nåle i det ene øre, og kun hvis pollenmængden VIRKELIG eksploderer
(det er ret sjældent det sker) er jeg nødt til at supplere med en
pille (håndkøb).

Så for mig virker akupunktur. Det helbreder mig ikke, men det hjælper
mig gennem sæsonen uden gener.

--
Nyhedsgrupper - hvad, hvordan, hvorfor?
http://ng.malchau.dk/