Badmintonketcher.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-10-04 19:47

Måske et dumt spørgsmål, men jeg prøver:

Hvad kan retfærdiggøre en prisforskel på ketchere fra 200 kr til 1000
eller mere.?

Jeg spiller for sjov ca. 1 time om ugen.
Og har netop købt ny ketcher. 399,95 kr. (Tecno Protec 550)

Men har jeg noget ud af at bruge 300 kr mere?

Kort sagt: Er det pengene værd at betale mere.?

Og hvad med bolde. - Er der fornuft i at bruge mere en 99 kr for et rør
med vistnok 12 bolde.?

Kan du anbefale et billigt mærke (100 - 150 kr/12 stk) med optimal
pris/holdbarhed?

mvh. Jørgen

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 08-10-04 20:06

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Men har jeg noget ud af at bruge 300 kr mere?
>
> Kort sagt: Er det pengene værd at betale mere.?

For at spille badminton for sjov en time om ugen, behøver du ikke en
anden og dyrere ketcher.
De er primært til dem, der spiller 'for alvor' - turneringer osv.
Der har ketcherens kvalitet stor betydning. Og der er stor forskel!

Rigtige bolde eller plastikbolde?

--
Øster

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-10-04 14:16

Niels-Jørgen Østerby wrote:

> [...]
> De er primært til dem, der spiller 'for alvor' - turneringer osv.
> Der har ketcherens kvalitet stor betydning. Og der er stor forskel!

Det er jeg jo klar over...

Men hvor er forskellen da.? Det er det mit spørgsmål drejede sig om.

Kunne jeg istedet købe det billigste jeg kunne finde, måske 150 kr,
eller er der for mig mærkbar forskel til udgaver til 400 kr.?
(Jeg kender ikke prisniveauet for ketchere i detaljer)

NB. Købt hos Intersport.

> Rigtige bolde eller plastikbolde?

Rigtige bolde.
(Jeg havde ikke overvejet at man kan købe plastbolde som 12 ad gangen)

Mvh. Jørgen