Golfspørgsmål
Fra : Jens Jensen

Dato : 03-10-04 18:02

Hejsa

Jeg er total ny inden for golf. Jeg har ikke råd til at være i en klub, så
jeg må betale for at spille diverse steder. Mit spørgsmål er så, hvad er
forskellen på greenfee og pay and play?

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 03-10-04 18:28

"Jens Jensen" <invalid@nowhere.xw> wrote in message
> [...]
> jeg må betale for at spille diverse steder. Mit spørgsmål er så, hvad er

Forskellen er at hvis du spiller greenfee kræver det du er medlem af en
klub, og har et tildelt handicap efter færdig "uddannelse" som golfspiller.

Som pay and play er der ingen krav til handicap eller uddannelse og dermed
møder man alle mulige spillere hvor det er muligt.

Håber denne korte forklaring er god nok

--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-10-04 10:20

"Hans K. Pedersen" <hansvejbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som pay and play er der ingen krav til handicap eller uddannelse og dermed
> møder man alle mulige spillere hvor det er muligt.

Den er sådan set god nok, men hvad er fidusen? Nu har jeg kun besøgt et par
klubber, og der var greenfee dyrere end pay and play. Medlemsskab, handicap
og "uddannelse" er jo noget af en pose penge, hvorfor så betale mere end en
"der bare kommer ind fra gaden"? Hvorfor vælge greenfee, når man kan betale
mindre for at spille på samme bane?

Fra : Jakob M

Dato : 04-10-04 11:44

> [...]
> en
> "der bare kommer ind fra gaden"? Hvorfor vælge greenfee, når man kan

Det er kun som gæst på en anden bane at du skal betale greenfee. På den bane
du er medlem af koster det "kun" medlemsskabet, derefter kan du spille så
meget du har lyst.

Hvis pay and play er billigere end greenfee, kan du være sikker på at det
ikke er samme bane de får lov at spille.

Mvh
Jakob

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 04-10-04 16:48

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in message
> [...]
> en
> "der bare kommer ind fra gaden"? Hvorfor vælge greenfee, når man kan

Det er med garanti heller ik samme bane. Pay and Play er oftest en kort bane
med korte huller og ik en rigtig golfbane. Og dem der er at finde der er
ofte nogle meget uøvede, hvorimod på en rigtig bane ved man at dem der går
der kan slå til en bold, ellers fik de simpelthen ik lov til at være der.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Jakob M

Dato : 04-10-04 11:42

> [...]
>
> Som pay and play er der ingen krav til handicap eller uddannelse og dermed
> møder man alle mulige spillere hvor det er muligt.

Mange steder er der krav om "det grønne kort" eller lignende for at få lov
til at spille på 18 huls bane. Tjeck banen inden du vil spille, for ikke at
blive negativt overrasket.

Mvh
Jakob