Min Frieser har Skæl :o(
Fra : Simon Rasch

Dato : 27-09-04 23:52

Hej NG

Jeg har for en lille måned siden købt mig en dejlig Frieser hingst på 1½ år.
Han har dog fået meget skæl efter han er kommet hjem til mig, og det er jeg
selvfølgelig ked af. Jeg har gjort mig nogle tanker som jeg håber I vil
hjælpe mig med at "få styr på"

- kan det være foderskift alene ? (han fik før kalvepiller og får nu spec.
tilskudsfoder til ungheste, fiber m. melasse, hvalset havre, en smule
hvalset byg, gulerødder, hørfrø og hvidløg)

- Kan jeg give ham madolie i foderet ligesom med hunde med tør pels ?

- kan det være stress fordi han ikke har gået sammen med andre heste på fold
før ? (Den ene af vores er lidt efter ham)

- Hvad kan hjælpe ham til en bedre pels ? (skal jeg gå over til at give ham
kalvefoder som han fik før ???)

Mange hilsner fra Dina Rasch

(Hvis nogen er nysgering, er der billede af ham på min præsentation på
hestenettet)

Fra : fam. Ager

Dato : 01-10-04 06:51

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kalvefoder som han fik før ???)
>
> Mange hilsner fra Dina Rasch
>
> (Hvis nogen er nysgering, er der billede af ham på min præsentation på

Hej du heldige med en dejlig frieser!......

Jeg synes at det er en fin kost du tilbyder ham!, men alle kan reagere ved
foderskift, men jeg ville mene at der er godt med olie i foderet..

Jeg har gode erfaringer med en pelsolie fra EL KAMA, den er lavet til hunde,
men er også brugt af katte og hesteejere, og folk med hudproblemer!!. den
fedter overhovedet ikke pelsen, men efterlader huden blød, og pelsen lækker
og skinnene!.
Den bruges fortyndet, i en spand med lunkent vand, vandforstøver ell. lign.
og masseres ind i pels og hud.

Det var bare et tip!

mvh. marie.

Fra : Simon Rasch

Dato : 02-10-04 23:23

> [...]
lækker
> og skinnene!.
> Den bruges fortyndet, i en spand med lunkent vand, vandforstøver ell.

Det lyder som noget jeg kan/vil prøve, men hvordan får jeg fat i det ?

Dina

Fra : fam. Ager

Dato : 03-10-04 18:13

> Det lyder som noget jeg kan/vil prøve, men hvordan får jeg fat i det ?
>
> Dina
'
Hej igen!

prøv at ring til El kama direkte og forhør dig om nærmeste forhandler,
han hedder Jørgen Søndergård og er meget behjælpelig og rar, han vil nok
studse over at det er til en hest..., da han laver det til hunde.
hans telefon nummer er; 97720245

mvh. Marie