Giv en underskrift...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 13:01

Faldt over denne side med link fra www.eb.dk

www.may-britt.dk - forbyd dyresex...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : B.S.

Dato : 23-09-04 16:41

Tag det nu roligt

Sex mellem mennesker og dyr har INTET med de forfærdelige hestemishandlinger
vi ser for tiden at gøre.
Et forbud vil bare kriminialisere en masse mennesker der hygger sig med sine
dyr på en lidt extraordinær måde, først og fremmest kvinde/hanhund (Iflg. en
ældre EB artikel det hyppigst forekommende), mand/ko ell. mand/hoppe.
På landet i gamle dage var det meget almindeligt at bondemanden, hvis konen
ikke gad, hyggede sig med koen Maren. Det er slet ikke noget nyt.
Det er aldeles forfærdeligt med de mishandlinger/drab på heste vi er vidner
til, med det vil ikke hjælpe en pind at forbyde dyresex. Disse grusomme
personer er totalt ligeglade med lovgivning.

BS

meddelelse news:4152bafe$0$46893$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Lene

Dato : 24-09-04 10:05

"B.S." <bs-dahl@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Tag det nu roligt

Nej, jeg har fandenlyneme ikke tænkt mig at tage det roligt! Jeg bor under 5
km fra et af tilfældene, under 10 km til et andet.
Jeg tror, jeg taler for mange der bor heromkring, når jeg siger, at vi under
ingen omstændigheder har tænkt os at tage det roligt! Vores heste skal ikke
udsættes for folks afsporede sexuelle udfoldelser, mens politiet står
magtesløse, fordi lovgivningen spiller falit.

Der må en lovgivningsændring til, ellers står heste-ejerne med 100% afmagt i
hænderne, og så griber de til selvtægt!

Hvis jeg skulle gribe sådan en mandsperson i gang med en af mine heste, så
ville han helt sikkert løbe frontalt ind i en møggreb. Sådan nogle små
forsigtige damer som jeg, kan jo ikke gøre andet end at holde det der er
tættest på frem i forsvar, når svinet kommer løbene imod for at
angribe................. Og jeg kan også blive så chokeret at jeg ikke
magter, at ringe efter en ambulance!

Folk der forsvarer sex med dyr har jeg 0 tilovers for!

Lene, - som har givet sin underskrift!

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 24-09-04 11:18

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote:

>Hvis jeg skulle gribe sådan en mandsperson i gang med en af mine heste, så
>ville han helt sikkert løbe frontalt ind i en møggreb.

Fornuftige ord. (trods alt)
Jeg ville nu bruge den møggreb der sidder foran på traktoren.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Søren

Dato : 24-09-04 13:47

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> magtesløse, fordi lovgivningen spiller falit.
>
> Der må en lovgivningsændring til, ellers står heste-ejerne med 100% afmagt

[klip]

Vi tager det bestemt heller ikke roligt her hvor jeg har mine 2 muler
opstaldet.
Det seneste tilfælde, som desværre nok ikke er det sidste var ikke
langt herfra. *gyser*

Hvad gør I andre af forebyggende / afskrækkende foranstaltninger?
Vi har alt udendørs lys tændt om natten, og vi har fjernet "hestepension"
skiltet ude ved vejen, for ikke ligefrem at reklamere med vores
tilstedeværelse.
Vores heste er på stald om natten, men det næste bliver vel at de går ind i
staldene, nu hvor heste på døgnfold er ved at være forbi for de fleste.
Vi vil ikke låse stalden eller boksene af hensyn til muligheden for hurtig
evakuering i tilfælde af brand.

Jeg vil dog kort kommentere vedr. lovgivning. Situationen har selvfølgelig
været oppe at vende i Folketinget, og på tværs af partierne er der stort set
enighed om, at den nuværende lovgivning er fuldt tilstrækkelig. Samtlige
tilfælde af hestemishandling er omfattet af dyreværnsloven! Så politiet står
absolut ikke magtesløse.
Og loven bliver næppe ændret, skal man tro udmeldingen fra FT.
Tilfælde hvor man omgås dyr (ikke voldeligt) der ikke er ens egne, regnes
vist som indtrængen på anden persons ejendom, og er således også omfattet af
lovgivningen, i en eller anden grad.

Pas godt på Jeres dyr!

Søren

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-09-04 14:45

Søren wrote:

> Hvad gør I andre af forebyggende / afskrækkende foranstaltninger?

Hidtil ingenting da jeg bor på Sjælland, men her efter den
ene gang i Nordsjælland er jeg blevet lidt mere nervøs. Men
foldene der hvor min hest står opstaldet kan frit ses af indtil
flere huse, og fra en vej der ligger langs foldene, så jeg tror
ikke at nogen vil prøve noget fordi de vil kunne ses på lang afstand.
Og desuden er hestene i stalden om natten.

> Vi har alt udendørs lys tændt om natten, og vi har fjernet "hestepension"
> skiltet ude ved vejen, for ikke ligefrem at reklamere med vores
> tilstedeværelse.

Kan man se at i har heste ved at køre forbi?

> [...]
> Vi vil ikke låse stalden eller boksene af hensyn til muligheden for hurtig

hvad med en alarm? Hvis nogen går ind i stalden om natten.
Fakta har 2 billige billige alarmer på tilbud, men de virker
kun hvis i har en anden vej ind i stalden.

JonB

Fra : PiaJ

Dato : 24-09-04 15:33

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message
> [...]

Jeg læste lige et andet sted om en som havde købt en babyalarm, gemt i
stalden så den ikke lige var til at slukke.

Så kan man ligge i sin seng og høre om der foregår noget om natten.
Alternativt et walkie-talkie sæt som har bedre rækkevidde.

:Pia

Fra : karsten klaaby

Dato : 24-09-04 15:34

"> Hidtil ingenting da jeg bor på Sjælland, men her efter den
> ene gang i Nordsjælland er jeg blevet lidt mere nervøs.

et tilfælde mere i køge.
Pia

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-09-04 18:13

karsten klaaby wrote:

> "> Hidtil ingenting da jeg bor på Sjælland, men her efter den

> et tilfælde mere i køge.

URL?
henvisning til anden kilde?

JonB

Fra : Lene

Dato : 24-09-04 16:00

"Søren" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klip.
> [...]
> enighed om, at den nuværende lovgivning er fuldt tilstrækkelig. Samtlige
> tilfælde af hestemishandling er omfattet af dyreværnsloven! Så politiet

Vi har bla. sat strøm til alt, som der (lovligt) overhovedet kan sættes
strøm til både ude og inde. Aflåst stalden, video overvågning, lånt en
galsindet rotweiler til nattevagt. På folden er der sat strøm til de mest
utrolige ting, grimerne er taget af, og jeg har sat hestene på fold lige
udenfor mine stuevinduer, så jeg kan holde øje med dem hele tiden. Vi har
desuden lavet en slags lokaltværn, som går ud på at holde øje med alle som
udviser den mindste interesse for dyr på fold. Vi notere deres udseende og
lign. Vi mobilisere lynhurtigt et par hærdebrede mandfolk, som kan "holde
kalorius med selskab" til panserne kommer, hvis vi er bare lidt i tvivl om
folks intentioner.

Lovgivningen er utilstrækkelig, - skal vi måske blive stående, og afvente om
en pervert "kun" har samleje med en hest, eller om han som kronen på værket
lige skal snitte lidt? Nej! Det skal simpelthen gøres fuldstændig forbudt at
dyrke sex med dyr, det kan simpelthen ikke passe, at almindelige lovlydige
borgere, skal lave deres hjem om til et Fort Knox, af frygt for perverse
stoddere. Det virker jo som om samfundet bifalder deres afsporede sexuelle
tendenser ved ikke at ville lave et forbud.
Dyresex er et overgreb, hvor dyrets naturlige adfærd og prægning
kompromiteres. Et dyr skal ikke præges til at forløse deres sexualitet
sammen med mennesker, hverken med eller uden brug af tvang og mishandling.
Og for min skyld kan vi gladeligt indføre både forbud, tortur og dødsstraf
for det, - og for andre ting som indvolvere sagesløse individer, som ikke
har en kinamands chance for at sige fra.

Vi i vestjylland har været så hårdt ramt, at der nærmest hersker
lynchstemning. Vi føler nemlig ikke at politiet gør tilnærmelsesvis nok for
at opklare det her, og da slet ikke nok for at patrulere i landdistrikterne.
Folk er skræmt fra vid og sans, - selv folk som slet ikke har heste. Der er
jo en reel risiko for, at man overrasker en pervert i fuld gang med at
snitte, og hvad vil sådan en så gøre? Gå efter struben på vedkommende som
overrasker ham?

Mvh. Lene

Fra : Mus

Dato : 25-09-04 11:15

Lene <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4153e34d$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> udsættes for folks afsporede sexuelle udfoldelser, mens politiet står
> magtesløse, fordi lovgivningen spiller falit.

Øhh som jeg læser indlægget er det ikke mht hestemishandlingen, B.S. mener
man skal tage det med ro.
Yep der skal hårdere straffe til mod dyremishandlingen. Der tror jeg bestemt
ikke B.S. er uenig. Det er der virkelig ikke mange i dagens danmark der er.

Der, hvor B.S. som jeg læser det, stiller spørgsmål er om sex med dyr altid
er dyremishandling.

> Folk der forsvarer sex med dyr har jeg 0 tilovers for!

Jeg synes sex med dyr er pervers og ulækkert. Og ja lige til at brække sig
over - men om det altid er dyremishandling det synes jeg ikke lige er sådan
at svare på. Hvad får en eller anden hund til at hoppe på en kvinde. De kan
jo for søren ikke tvinge den til det. Eller en mand som forgriber sig på en
ko. Kan den i det hele taget mærke noget. Ja det er uværdigt for koen når vi
ser på dette. Men en ko har jo ikke sådanne følelsesregistre som vi har.

Jeg har ikke noget mod et forbud for helt ærligt fik jeg brækfornemmelse
bare ved at skrive ovenstående. Men om det altid er mishandling hmmm. Det
der får mig til at sige at det klart skal forbydes er, at nogle mænd måske
dyrker sex med forholdsvis små dyr og det er da forfærdeligt. Og det der kan
bremse dette lidt er forbud, så må det gå ud over de andre også - sådan er
det. Men forbud forhindrer det helt sikkert ikke, men så er der da
sanktionsmuligheder, hvis det bliver opdaget

Det er klart at hestemishandlingen er dyremishandling - det er der ingen
tvivl og forfærdeligt at vedkommende sikkert ikke engang ville blive
straffet særlig hårdt. Går ikke ind for selvjustits. Men håber virkelig en
hest sparker hovedet ind på manden, så får han hvad der er fortjent.

LN

Fra : Søren

Dato : 26-09-04 15:34

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> straffet særlig hårdt. Går ikke ind for selvjustits. Men håber virkelig en
> hest sparker hovedet ind på manden, så får han hvad der er fortjent.

Jeg synes det er flot at vi her i gruppen kan diskutere / kommentere dette
tabu-emne på en sober måde.

I nogle lande er der dødsstraf for homofili - her i landet kan de endda
blive gift.
I nogle stater i USA får man 6 års fængsel, der har for nylig været et
eksempel herpå, for zoofili - her i landet er det ikke strafbart.
Man må da ikke håbe at vi får amerikanske tilstande, det ville da være helt
ude af perspektiv, og i øvrigt slet ikke passe til vores liberale synsvinkel
på menneske- og dyreetik. Her er vi for en gang skyld foran amerikanerne. Vi
skelner skidt fra kanel.
Og for at sætte tingene lidt i relief, så er mange rodeo-shows i USA klart
misbrug af heste. Og det er ikke forbudt, for det er der penge i!

Jeg opfatter heller ikke BS' og Mus' indlæg som om man ikke skal tage den
allerstørste afstand fra, samt dømme, dyremishandling hårdt. Og det bør være
langt hårdere straffe end man har i dag.

Men hvor meget "dyneløfteri" synes vi er passende / upassende? Skal vi ikke,
inden for husets 4 vægge, have lov til at have vores privatliv i fred. En
skønne dag kan man måske endda blive gift med sin hest ......
Nå, spøg til side, situationen er alvorlig nok.

Og lige til sidst, for at kommentere BS, - jeg tror heller ikke at en ny
lovgivning vil påvirke hesteskænderne en millimeter. - Jo måske hvis den
eksisterende strafferamme udvides betydeligt.
Det er godt nok et svært spørgsmål.

Pas godt på Jeres dyr.

Søren

Fra : Mus

Dato : 26-09-04 17:13

Søren <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4156d365$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]

> skønne dag kan man måske endda blive gift med sin hest ......
> Nå, spøg til side, situationen er alvorlig nok.

Nej det synes jeg egentlig ikke. Hvis det så bare var egne store husdyr det
gik ud over kunne jeg måske give dig ret.
Jeg tror du misforstår mig lidt. Det jeg stiller spørgsmål ved er, om det
ALTID er dyremishandling. Det tvivler jeg på.
Synes det bør forbydes af hensyn til den svage part - dyret. en eller anden
lille tæve kan jo ikke selv sige nej. Men synes da klart der skal dømmes
hårdere, hvis det er et lille dyr der feks misbruges af en mand end hvis
feks en ko misbruges af en mand, hvis du forstår hvad jeg mener.

> [...]
> lovgivning vil påvirke hesteskænderne en millimeter. - Jo måske hvis den
> eksisterende strafferamme udvides betydeligt.

Næh men det er jo egentlig ikke nogen undskyldning. Pædofile stopper jo ikke
med at være pædofile fordi det er forbudt.

LN

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-09-04 19:32

Mus wrote:

> Søren <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:4156d365$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Næh men det er jo egentlig ikke nogen undskyldning. Pædofile stopper jo ikke
> med at være pædofile fordi det er forbudt.

Det er sådan set heller ikke forbudt at være pædofil. Det er forbudt
at besidde børneporno. Det er også forbudt at lave overgrebet på
børn. Så hvis analogien skal overføres til dyr så skulle det være
forbudt at have sex med dyr der ikke er store nok, hvilket det sjovt
nok også er i dag, da det er mishandling.

Hvis man kikker på mennesker er der 3 grupper, hvoraf alle 3 er
beskyttet af loven i størrer eller mindre omfang. De 3 grupper er
voksne > 18 år, unge > 15 år < 18 år, og børn > 15 år.

Alle 3 grupper er bekyttet imod voldtægt, men er sex med dyr altid
voldtægt?

unge er beskyttet imod betroede voksne/unge, fx. en 22 årig berider
med en 17 årig kæreste, det dur ikke hvis berideren også underviser
kæresten. Det samme gælder for lærer, (sted)forældre. Man kunne nok
godt argumentere for at vi mennesker i situationer er de betroede
voksne, og dyrerne er de unge, og at loven derfor skulle beskytte
dyrerne.

Endelig så er børn fuldt beskyttet, og alle former for sex med dem
er ulovligt. Dyr kan som regel endnu mindre end børn sige fra, så
måske skulle loven helt forbyde det? Men det er svært, for hvor
slemt er det egentlig for hunden at den skal bruge tungen?

Jeg synes det er et svært spørgsmål, for hvis ingen tager skade
af det, hvorfor skal det så være forbudt? Her kunne man nævne
lige som en anden herinde, at nogle steder er homosexualitet
forbudt, netop fordi nogen finder det forkert, men hvis ingen
tager skade af homosexualitet, hverken den ene eller den anden
part, så skal det vel heller ikke være forbudt? Tilsvarende
kunne man argumentere for med hensyn til dyresex.

JonB

Fra : Mus

Dato : 25-09-04 11:49

B.S. <bs-dahl@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:L7C4d.2815$Nj4.527@news.get2net.dk...
> [...]
> til, med det vil ikke hjælpe en pind at forbyde dyresex. Disse grusomme
> personer er totalt ligeglade med lovgivning.

Ja både og, men bare det at der måske forekommer sex med andre dyr. feks
mand/hund , mand/kat bør jo være nok til at sige eneste vej må være et
forbud.
Tror så bare ikke forbud hjælper så meget. Ingen kan jo vide hvad der
foregår indenfor folks egen fire vægge. Var der forbud var det såmænd endnu
mere skjult. Men derfor vil forbud vel stadig være det bedste, og forbud der
indebærer straf når det opdages.

LN