Ridebane, er der ingen råd ?????
Fra : Kim Langballe

Dato : 20-09-04 16:31

Håber jeg her kan få lidt hjælp af "fagfolk"

Lavede i 2002 ridebane 20x40. Gravede jord af til vi kom til sandlag (
Området er
meget sandet.) Ialt blev der fjernet omkring 240 kibikmeter

Herefter lagde jeg efter entreprenørens råd sten ud som drænlag ( Str
knytnæve)
Derefter kom der sand på.

Desværre har denne løsning ikke været god.

1 Banen er ekstrem tung at ride på
2. Efterhånden kommer alle stene op igenem sandlaget.

Men hvad gør jeg nu

Skal jeg fjerne alt igen (både sten og sand.

Eller kan jeg planere og derefter lægge et lag som pakker/låser stene under
dette f.eks genknus eller lign og derefter skaller

Tilsidst sand blandet med flis.

Øsnker ikke at der om 2 år igen skal laves noget, så hellere fjerne det hele
nu og så starte med at bygge bunden op så den virker.

Kunne forstille mig hvis alt skal fjernes at

1. Genknus ca 10 cm
2 Derefter skaller ca 8-10 cm.
Derefter et lag sand med flis. ca 4-5 cm
Flisen skulle efter sigende gøre banen mere fugtig om sommeren (støv)
Er det det rigtige at gøre det på denne måde

Men hvad ville i gøre.

Gerne råd hvor i ved det fungere ikke nået md tror nok, det bliver for dyrt.

--

MVH
Kim Langballe