Transportramper til el stol
Fra : Lexus

Dato : 15-09-04 09:34

Hej Gruppe
Findes det vi mangler ? Vi mangler ofte et sæt transportramper, det vil sige
nogle der kan håndteres/bæres af den ene hjælper der også styrer kørestolen.
Det er ofte i forbindelse med eksempelvis en strøgtur hvor vi ønsker
tilgængelighed i mulige forretninger / restauranter ol.
Kørestolen er en hjælperstyret Roltec Vision med bagagebærer.
Med venlig hilsen
Lene

Fra : Leonard

Dato : 15-09-04 12:39

"Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> wrote:

>Findes det vi mangler ? Vi mangler ofte et sæt transportramper, det vil sige
>nogle der kan håndteres/bæres af den ene hjælper der også styrer kørestolen.

Der er mange forskellige, fandt disse sider på hjælpemiddelbasen:
http://www.hmi-basen.dk

Delte http://shor.ter.dk/530755903
og i et stykke http://shor.ter.dk/196962715

Hvilke der er bedst må komme anpå noget afprøvning.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Lotte M

Dato : 15-09-04 18:55

Lexus wrote:
> Hej Gruppe
> Findes det vi mangler ? Vi mangler ofte et sæt transportramper, det vil sige
> nogle der kan håndteres/bæres af den ene hjælper der også styrer kørestolen.

Jeg er meget tilfreds med mine folderamper fra Kronborg Care.

http://www.kronborg-care.dk/04.htm

Ramperne vejer ikke alverden, de er lette at folde ud og findes i flere
længder. Jeg har en kort udgave, der er leveret med en taske - tasken
kan hænge bag på min kørestol. Derudover har jeg en lidt længere udgave,
hvor der er sikkerhedskant på, den holdes sammen med en rem og har et
bærehåndtag monteret.

Når jeg skal op ad flere trin, så har jeg haft held til at bruge
ramperne i forlængelse af himanden, med et par brædder under ved
overgangen. Det er lidt Storm-P agtigt, men det fungerer.
Tidligere brugte jeg teleskobslidsker, men de fungerer ikke til min
nuværende stol og var i øvrigt mere slæbbare end bærbare

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : JETTE B. PETERSEN

Dato : 26-09-04 22:52

hej
er der nogen der kender et chat rum hvor man kan "snakke sammen og måske
hjælpe , få råd og så videre ,jeg er ny i dette forum ,føler ar man er alene
om at kæmpe med en kommune .
jeg har nu fuldet jer og ser at vi alle har problemer på den ene Anden
måde.jeg har en skade i ryg marven ligger meget i sengen eller er kørestol
bruger .
jeg håber at få lidt hjælp til at møde andre der har de samme problemer.
venlig hilsen Jette
'jettebirgitte@hotmail.com

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-09-04 13:42

JETTE B. PETERSEN wrote:
> "snakke sammen og
> måske hjælpe , få råd og så videre ,

Sagerne er typisk så komplekse, at det ikke lige lader sig gøre at "ordne" i
chat...
Det er MEGET bedre herinde hvor der med mellemrum dukker folk op som kan
læse det der tidligere skrevet - vi sidder her heller ikke alle sammen
samtidigt herinde.

Jeg tror at snak om hjælp o.s.v. er bedre ordnet herinde hvor vi er mange

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk