At automatisere windows
Fra : Morten Guldager

Dato : 15-09-04 07:35

Hejsa,

Nogen forslag til hvordan jeg får et perlprogram, som kører
på en win-XP klods, til at lave lidt whoosh, whoosh, clickety
click i andre applikationer som kører på samme maskine?

Nogle gode ideer?

Pt. bruger jeg autoit3 som er et basic ligende sprog, men perl
ville klart være at foretrække.

Det er iøvrigt længe siden jeg sidst rodede med perl på windows
platformen. Hvilken fortolker/compiler/runtime-env. skal jeg
bruge idag? (mindes at det hed activestate den gang)

/Morten

Fra : Andrass Ziska Davids~

Dato : 16-09-04 09:19

Morten Guldager wrote:

> Hejsa,
>
> Nogen forslag til hvordan jeg får et perlprogram, som kører
> på en win-XP klods, til at lave lidt whoosh, whoosh, clickety
> click i andre applikationer som kører på samme maskine?
Det er temmeligt vagt. Hvad sker der når maskinen laver whoosh, clickety
click. Er det en vaskemaskine med et XP styresystem?

> Nogle gode ideer?
Hvad med f.eks. (utestet:

perl -e 'print "whoosh, whoosh, clickety click\n"' > Excel

> Det er iøvrigt længe siden jeg sidst rodede med perl på windows
> platformen. Hvilken fortolker/compiler/runtime-env. skal jeg
> bruge idag? (mindes at det hed activestate den gang)

Activestate fungerer stadig. http://www.activestate.com/

mvh
andrass

Fra : Morten Guldager

Dato : 16-09-04 11:39

2004-09-16 Andrass Ziska Davidsen wrote

> Det er temmeligt vagt. Hvad sker der når maskinen laver whoosh, clickety
> click. Er det en vaskemaskine med et XP styresystem?

Nø, men det kunne f.eks. være en IE med en webside, hvor jeg gerne
ville automatisere et klik op en opdater-knap, eller måske printe
det aktuelle dokument i ms-word.

Det jeg har lavet nu med autoit3 kan flytte musen til en specifik
koordinat og så klikke en gang. Det er sådanset fint nok, det er
bare ikke perl.

> Hvad med f.eks. (utestet:
>
> perl -e 'print "whoosh, whoosh, clickety click\n"' > Excel

"whoosh, whoosh, clickety click" er unix-sysadm-slang for arbejde
på windowsplatformen. Det dækker over en masse flytten rundt på
en mus og en tilsvarende mængde musseklik.

/Morten

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-09-04 14:44

On Thu, 16 Sep 2004 10:38:57 GMT, Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk>
wrote:

>Nø, men det kunne f.eks. være en IE med en webside, hvor jeg gerne
>ville automatisere et klik op en opdater-knap, eller måske printe
>det aktuelle dokument i ms-word.

En mulighed er at gøre brug af Win32::OLE - Microsoft har et gammelt
eksempel liggende til at komme i gang på:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q214/7/97.asp&NoWebContent=1

Hemmeligheden ligger selvfølgelig i at kende de forskellige kald.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: terrasse (og ikke terasse)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 22-09-04 15:04

Morten Guldager wrote:

> Det jeg har lavet nu med autoit3 kan flytte musen til en specifik
> koordinat og så klikke en gang. Det er sådanset fint nok, det er
> bare ikke perl.

http://triumvir.org/articles/guitest-wd-mag/index.html

Det der er :)

--
Mvh. Nezar Nielsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-09-04 11:42

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> writes:

> "whoosh, whoosh, clickety click" er unix-sysadm-slang for arbejde
> på windowsplatformen. Det dækker over en masse flytten rundt på
> en mus og en tilsvarende mængde musseklik.

Hmmm, det har jeg aldrig hørt før.

Jeg ville til enhver tid opfatte 'clickety click' som at slette en
bruger eller i det mindste slette en masse data. Jeg tror ikke at
Simon bruger et GUI til det.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask