parkeringskort
Fra : Karina

Dato : 07-09-04 18:20

Hej gruppe

Har for en lille måneds tid siden haft et møde med muskelsvindsfonden
samt folk fra kommunen.
Der blev aftalt at jeg skal søge om hjælp til en bil - derud over /
eller indtil da skal jeg søge om et parkeringskort ...

På ansøgningen står der at tunge løft ikke er en gyldig årsag - jamen
for pokker (undskyld mit sprog)
For mig er det jo netop det, der gør at jeg er nødt til at parkere tæt
på bestemmelsesstedet, da mine muskler udtrættes hurtigt.
Syntes de er noget kringlet disse beskrivelser :-/

Er der andre som mig , der endnu ikke har fået bil - så vil jeg mægtig
gerne høre om jeres snoede vej gennem systemet.

venter osse på at få flexjob i min nuværende stilling...åå min
tålmodighed bliver sat på prøve

Karina

Fra : Leonard

Dato : 07-09-04 21:35

hawaii_1971@hotmail.com (Karina) wrote:

> [...]
>For mig er det jo netop det, der gør at jeg er nødt til at parkere tæt
>på bestemmelsesstedet, da mine muskler udtrættes hurtigt.

Jo, jo, men det samme argument vil en fragtmand, et bud, en flyttemand
eller en husmor der skal købe ind til en stor familie komme med ...

Selvomdet ser ud til at der er masser af altid tomme
handicap-p-pladser, så ved os der har brug for dem, at der ofte ikke
er nok og derfor er der god fornuft i at det ikke er alle og enhver
der får et kort, bare fordi en eller anden synes at det skal de have.

Nu er det meget svært at vurdere udfra 2 linier om du virkelig har
brug for at parkere tæt ved indgangen, men jeg vælger at tro at det
har du, så derfor er mit råd at du nøje beskriver hvorfor du har brug
for det og får din læge til at bekræfte at sådan er din virkelighed.
Så er jeg overbevist om at du enten får et p-kort eller får at vide
hvorfor du ikke kan få et.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Pierre Jakobi

Dato : 07-09-04 21:45

Begrundelsen i mit afslag om P - man kan køre ting på vogn og derved undgå
lette og tung løft. Min sag ligner din uden at kende den helt. I dag er det
svært af få P - hvis andre kører for dig så faktisk umuligt - da man kan
sættes af og chauffør komme tilbage og hjælpe.
PJ
"Karina" <hawaii_1971@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Fra : Karina

Dato : 08-09-04 10:28

takker for svarene

Og ja, jeg kan godt forstå, at de er nødt til at sætte disse regler.

Jeg har ingen hjælper el. chauffør , og udtrættes hurtigt ved længere
distance.
Specielt hvis der er stigninger el. trapper mv.
Så har jeg været ude for næsten ikke at kunne komme tilbage til min
bil,
og faktisk få kramper på tilbageturen :-/
Specielt parkering ved hospitalet - skal gå ret langt der.

Derudover har en bestemt situation, hvor jeg "lånte" en
parkeringsplads ved et museum højt oppe på en bakke. Havde aldrig
kommet op ad den stigning uden bil Dermed havde jeg aldrig oplevet
Johannes Larsens vidunderlige værker.

Men ja - de må vurdere om de mener jeg er berettiget eller ej.
Men mon ikke neurologen kan få dem overbevist , så jeg ikke er
begrænset på den led ....

karina

Fra : Leonard

Dato : 08-09-04 11:02

hawaii_1971@hotmail.com (Karina) wrote:

>Jeg har ingen hjælper el. chauffør , og udtrættes hurtigt ved længere
>distance.

Hvis din gangdistance er tilpas lav, så får du skiltet uansetomdu skal
bære noget eller ej.
Jeg kan ikke huske grænserne, men skriv hvor langt du kan gå før du må
holde et hvil.

Ved Johannes Larsen museet hjælper et p-kort jo ikke, da p-pladsen er
nedenfor bakken og ovre på den anden side af vejen, på en grusbelagt
plads.
Og der er vel 100m op af bakke fra p-plads til indgang.

Fra : Karina

Dato : 09-09-04 08:05

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote in message news:<mqltj0h18fgpbjre2ndvhrlv99rod2f887@4ax.com>...
> [...]
> plads.
> Og der er vel 100m op af bakke fra p-plads til indgang.

Jo der er såmænd 2 parkeringspladser lige udenfor museet - handicap.
Gik ind og spurgte om jeg måtte låne den ene - selvom jeg ikke havde
skilt i min bil

mvh karina

Fra : Leonard

Dato : 09-09-04 09:27

hawaii_1971@hotmail.com (Karina) wrote:

>Jo der er såmænd 2 parkeringspladser lige udenfor museet - handicap.

OK, hvad ved jeg, jeg bor jo kun i byen

>Gik ind og spurgte om jeg måtte låne den ene - selvom jeg ikke havde
>skilt i min bil

Og det kan de faktisk ikke give dig lov til.
Men sådan er der jo så meget ...

Fra : Pierre Jakobi

Dato : 08-09-04 19:59

Ja ok - håber du får det når du er berettiget til det. Det næste problem kan
være om du overhovedet kan beholde dit førerbevis - hvis du hurtigt bliver
træt. Så træd varsomt i denne vanskelige balancegang - som jeg desværre
kiksese, hvor min neurolog sagde: enten førerbevis eller P-kort!!!!! Jeg
valgte førerbevis og må så "finde ud af det".Tror du er fornuftig og
velbegavet og ikke ser dig blind på et P-kort.

Fra : Leonard

Dato : 08-09-04 21:15

"Pierre Jakobi" <pierrejakobi@stofanet.dk> wrote:

>som jeg desværre
>kiksese, hvor min neurolog sagde: enten førerbevis eller P-kort!!!!! Jeg
>valgte førerbevis

Lyder som en uansvarlig doktor.
Hvis der er den mindste tvivl om du kan holde dig vågen nok til at
køre bil, så bør du lade være.
Også selvom det er nærmest umuligt at leve uden bil, når man ikke kan
gå særligt langt.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-09-04 22:15

Wed, 08 Sep 2004 22:15:00 +0200, skrev Leonard:

> Lyder som en uansvarlig doktor.

Er alle læger så det?
Nu har jeg i de sidste godt 11 år været i kontakt med et utal af
speciallæger. Jeg er død mellem hænderne på dem. Jeg har fået elektrochock
i stribevis for at tæmme hjertet, når jeg efterhånden var omtrent
bevidstløs. Jeg er besvimet og faldet sammen og jeg skal komme efter dig.
Ingen af dem har nogensinde anfægtet min evne til at have kørekort. Jeg har
kørekort til personbil, lastbil, anhænger, motorcykel, motorcykel med
sidevogn og til taxa, turistbus og omnibus. De 3 sidste er dog faldet for
aldersgrænsen, da jeg ikke gad forny.

> Hvis der er den mindste tvivl om du kan holde dig vågen nok til at
> køre bil, så bør du lade være.

Det har jo ikke nødvendigvis noget med kørekortet at gøre.

> Også selvom det er nærmest umuligt at leve uden bil, når man ikke kan
> gå særligt langt.

Det er jo så alligevel gået.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre

Fra : Leonard

Dato : 09-09-04 09:32

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Er alle læger så det?

Det ved jeg ikke, jeg har ikke mødt alle læger.
Men når en læge ligefrem siger til en person, at det ikke er en god
ide at sige at man bliver hurtigt træt, for så kan han ikke have
kørekort, så mener jeg lægen er uansvarlig overfor alle os andre.

>Det har jo ikke nødvendigvis noget med kørekortet at gøre.

Næh, det har jeg heller ikke skrevet.
I dit tilfælde er det jo også ligemeget at du har kørekort, du kører
jo ingen steder alligevel.

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 09-09-04 00:04

"Karina" <hawaii_1971@hotmail.com> wrote in message
> Er der andre som mig , der endnu ikke har fået bil - så vil jeg mægtig
> gerne høre om jeres snoede vej gennem systemet.

Før Ulla fik sin invalidebil, søgte hun om p-kortet og fik det.
Hun var visiteret til den amtslige kørselsordning, og det er begrundelse
nok.

Måske er det en mulighed for dig under ventetiden på din bil.

Ellers burde en passend lægeerklæring være nok jvf, den 3. mulighed for at
søge om kortet.

Længere nede skriver nogle om kørekort kontra p-kort. Har lidt svært ved at
se, at de to ting udelukker hinanden.

--
mvh Karl Ejnar

Fra : Karina

Dato : 09-09-04 08:15

"Karl Ejnar Christensen" <a.b@c.mail.dk> wrote in message news:<413f8eb5$0$286$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Længere nede skriver nogle om kørekort kontra p-kort. Har lidt svært ved at
> se, at de to ting udelukker hinanden.

Ville ihvertfald nødigt undvære at køre bil - giver mig jo frihed
under vingerne
Mener osse at jeg er i stand til at køre bil, falder ikke i søvn eller
noget.
Søger ikke indvalidebil, med §6 udvidet lån.
Ergoterapeuten mener, at en høj bil ala mpv med automatgear vil hjælpe
mig meget.

Jeg kan sagtens gå ...ja ret langt - det skal bare være ud af lige vej
uden trin og stigninger.
Gad vide hvor langt eller kort de vægter kortet efter ???
Måske skulle man låne en skridtmåler og se hvor langt jeg egentlig kan
gå (griner)

Men der er jo forskel på gode og dårlige dage - godt og skidt vejr...
Ak ja , sætter min lid til at lægen skal formulere sig bedre end jeg
kan.

Nå, men ihvertfald rart med lidt andre og mere erfarne øjne - TAK

mvh karina

Fra : Mette R

Dato : 15-09-04 14:24

> [...]
>
> Men der er jo forskel på gode og dårlige dage - godt og skidt vejr...
> Ak ja , sætter min lid til at lægen skal formulere sig bedre end jeg

Hmmm, jeg menes at kunne huske at hvis man kan gå mere end 100 meter så er
man udelukket. Men måske reglerne er lavet om ??
Når du søger disse ting, så skriv altid ned på hvad du kan på den dårlige
dag, det er jo der du har allermest brug for bilen, pladsen etc.

- Mette