Automatisk bilbespænding
Fra : Lexus

Dato : 05-09-04 11:00

Hej Gruppe!
Hvad skal der til for at få bevilget automatisk bilbespænding?
Vi har netop fået afslag begrundet i at der er bevilget et godkendt og
sikkert manuelt fastspændingssystem og at det er det billigste af de bedst
egnet.
Vi søgte om den automatiske i forbindelse med bevilling på kørestolen Roltec
Vision som afløste den manuelle sammenklappelige kørestol.
Vores begrundelse for ansøgningen var et bedre arbejdsmiljø for hjælperne og
at vi havde brug for at komme hurtigt ud af bilen i forbindelse med
krampeanfald og hurtige toiletbesøg.
Et manuelt fastspændingssystem er vel udviklet til de manuelle stole der
vejer og fylder væsentligt mindre en el stole, og det er jo netop størrelsen
på stolen der gør at arbejdsbetingelserne i forbindelse med manuel
fastspænding giver unaturlige belastninger for hjælperne idet der arbejdes i
akavede og umulige stillinger.
Bilen kører årligt 50.000 km fordelt på arbejde, aflastning, behandling og
fritid og det er altid hjælperne der er chauffør.
Med venlig hilsen
Lene

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-09-04 12:22

Lexus wrote:
> Vi har netop fået afslag begrundet i at der er bevilget et godkendt og
> sikkert manuelt fastspændingssystem og at det er det billigste af de
> bedst egnet.

Så er der jo ikke andet for end at anke afgørelsen med begrundelse i at
bruger og hjælperen ikke finder det bevilgede egnet.
Og så iøvrigt argumentere på samme vis som du gør her.
Blev der (skriftligt) argumenteret i sagen omkring manuel/elektrisk fra
din/jeres side inden afgørelsen ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lexus

Dato : 05-09-04 12:41

Ja, i aller højeste grad ud over de skriftlige argumenter fremsendte jeg en
billedserie af bruger og hjælper i situationen ved fastspænding.
Hilsen fra Lene

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-09-04 18:19

Lexus wrote:
> [...]
>
> Ja, i aller højeste grad ud over de skriftlige argumenter fremsendte
> jeg en billedserie af bruger og hjælper i situationen ved

Indstillede kommunen elektrisk og så valgte Amtet at bevilge manuelt ?

Under alle omstændigheder ville jeg vælge at anke afgørelsen... Selvom det
får bilsagen til at trække, så er det jo immervæk 6 år du/i skal leve med en
løsning som i finder meget uhensigtsmæssig.
Jeg ville anke med den begrundelse, at du/i ikke har fået en forklaring på
hvordan Amtet kan finde manuel bespænding egnet (jeg antager at du/i ikkke
har det...), og det iøvrigt opleves som meget uegnet af bruger og hjælper.

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her: