§ 77 eller § 73 og § 76 stk. 2
Fra : Lexus

Dato : 30-08-04 16:12

Hej gruppe!
Min store søn overgår i 1999 til højeste førtidspension.

I 2001 overgår han til hjælperordning § 77

I 2003 ´laver jeg merudgiftsberegning, for afslag og anker. Jeg har stort
set fået medhold i merudgiftsberegningen i Det Sociale Nævn.

Ultimo 2003, i forbindelse med kommunen fremsender regningen (udgiften -
grundtakst) til amtet, afgør Amtet at han ikke er § 77 men § 73 og § 76 stk.
2.

Kommunen anker Amtets afgørelse. Alt det her ved jeg kun ved en tilfældighed
hvorefter jeg bad om aktindsigt, hvoraf jeg kan læse at kommunen gør en stor
indsats for at begrunde at han er § 77.

Hvad er forskellen for os, altså min store søn på de nævnte §

Hvad er forskellen for kommunen ? Jeg spørger fordi kommunens indsats er af
yderst overvældende karakter, så jeg mistænker dem for at have økonomisk
vinding ved at han forbliver på § 77.

Er der en af jer der har et klart svar ?

Mange hilsner fra Lene

Fra : onix

Dato : 03-09-04 14:01

Det er EN stor forskel om din søn skal være omfattet af § 73 eller 77

§ 77 er personlig hjælperordning og hvis han har den sammen med sin pension
(før 01.01.03) så kan han være i målgruppen for § 84 i service loven

Får han § 73 istedet for § 77 vupti er det slut med § 84 da han så ikke
længere er målgruppen idet man som "gammel" pensiost kun er det i
kombinantion med 77 ordning

Så det er væsentligt

Onix

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-09-04 16:43

onix wrote:
> [...]
>
> Får han § 73 istedet for § 77 vupti er det slut med § 84 da han så
> ikke længere er målgruppen idet man som "gammel" pensiost kun er det i

Der er også den forskel at man ved §77 har selvbestemmelse omkring hvem der
skal hjælpe én. Det har man ingen indflydelse på ellers.
For nogle er det en afgørende forskel.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk