Flexjob og arbejdsprøvninger.
Fra : Ivan

Dato : 29-08-04 11:21

Hej Gruppe.

På vegne af et familiemedlem vil jeg høre om følgende:

Er det normalt, at man ikke kan få lov at blive arbejdsprøvet under 25 t.
pr. uge.
Der er ca. gået 6 år med div. arbejdsprøvninger på mindst 25 t. pr. uge.
Alle er faldet til jorden pga. for mange sygedage.
Ledelsen på jobcentret kan ikke overtales til at give det en chance på under
25 t. pr. uge. De påstår, at der så ikke er nogen virksomheder, der vil tage
imod én.
En snak med Reva Fyn viser, at der findes flexjob helt ned til 10 t. pr. uge
(er dog ikke almindeligt). Jobcentret påstår, at dette ikke kan passe!

En helt anden ting - hvor usigtløst skal ens situation være, før en pension
kan komme på tale?

MVH Ivan Hansen.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-04 12:02

"Ivan" <hardutaltmedditbarnidag@webspeed.dk> writes:

> Er det normalt, at man ikke kan få lov at blive arbejdsprøvet under 25 t.
> pr. uge.

Nej. Jeg er blevet arbejdsprøvet internt med 20 timer og er nu på vej
ekstern, også med 20 timer.

> Ledelsen på jobcentret kan ikke overtales til at give det en chance på under
> 25 t. pr. uge. De påstår, at der så ikke er nogen virksomheder, der vil tage
> imod én.

Man kan få fleksjob med enten 1/2 tilskud eller 2/3 tilskud. Hvis man
kan arbejde fuldt effektivt 1/3 tid, så kan det sagtens lade sig gøre.

Og i øvrigt er det kommunens ansvar at finde et fleksjob til en.

> En snak med Reva Fyn viser, at der findes flexjob helt ned til 10 t. pr. uge
> (er dog ikke almindeligt). Jobcentret påstår, at dette ikke kan passe!

I så tilfælde skal man nok finde et meget samarbejdsvilligt
arbejdssted, da de maks. kan få 2/3 af lønnen fra kommunen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Ivan

Dato : 29-08-04 18:44

Hej igen.

Jeg har samlet et svar her, til de tre som foreløbig har besvaret mit
indlæg:

Til Trine.
Kommunen fraligger sig et hvert ansvar/arbejde med at finde et flexjob.
Det har de uddeligeret til jobcentret.

Til Leonard.
Det er Ullerslev/Langeskov jobcenter.
Vi tager kontakt med handicapkonsulenten hos AF på mandag. Vi kendte ikke
til denne mulighed.

Til Astrid.
Velfærdssystemet virker stort, og der udvises bestemt ingen menneskelig
forståelse og heller ikke et realistisk syn på sagen.
Kommunen har kun én sagsbehandler, og som skrevet ovenfor, er det intet at
hente der!
På jobcenteret er der ligeledes kun én sagsbehandler, og hun er igen ny!
Nu kan vi jo ikke lige frem sige, at vi ikke har fået "lov" til at skifte
sagsbehandler, de er nemmelig selv gået fra deres poster!
Kommunen har repræsenteret den et kg. papir-tunge sag med 5 sagsbehandlere
og jobcentret med 6 sagsbehandlere gennem de ca. 6 år, den har varet nu.
De skal jo alle "lige" sætte sig ind i sagen.
Vi ringer til PTU på mandag.

Generelt:
Vi har selv sendt 39 ansøgninger inden for det sidste år.
Klage til borgmesteren - hjalp ikke en dyt.
Genoptræning i Ringe - afvist.
Jobcentret afviser en arbejdsprøvning på Reva Fyn.
Vi kunne fortsætte længe endnu, sagen vejer som sagt et kg.

MVH Ivan Hansen.

Fra : Ivan

Dato : 03-09-04 07:05

Hej igen.

Jeg har talt med handicapkonsulenten hos AF, han hverken kan eller må
hjælpe!

Vedr. PTU, så lykkedes det ikke at få en længere snak, så hvor meget de kan
og vil hjælpe ved jeg ikke rigtigt. Hvis vi melder os ind, vil de se på
sagen, men da de jo ikke havde tid til at høre noget af betydning om sagen
på forhånd, famler vi jo lidt i blinde. Så må vi overveje om den chance er
195 kr./år værd. Det ligge jo udenfor deres målgruppe.

MVH Ivan Hansen.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-04 19:09

"Ivan" <hardutaltmedditbarnidag@webspeed.dk> writes:

> Til Trine.
> Kommunen fraligger sig et hvert ansvar/arbejde med at finde et flexjob.
> Det har de uddeligeret til jobcentret.

Det har de også gjort her. Heldigvis føler jeg mig i sikre og
kompetente hænder.

Fra : Leonard

Dato : 29-08-04 12:06

"Ivan" <hardutaltmedditbarnidag@webspeed.dk> wrote:

>En snak med Reva Fyn viser, at der findes flexjob helt ned til 10 t. pr. uge
>(er dog ikke almindeligt). Jobcentret påstår, at dette ikke kan passe!

Lyder som groft skrankepaveri.
Hvem er Jobcentret?
Har I snakket med handicapkonsulenten hos AF?

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : strid

Dato : 29-08-04 13:32

Hejsa

Jeg er bevilget Flexjob og på 15 timer med 2/3 tilskud. Du kan sagtens
blive prøvet til færre timer end 25. Det er totalt noget rod hvis man
ikke kan mere end 20 eller 15 og så skal tvinges til 25.

Jeg ville klage over det, og bede om en anden sagsbehandler, det kan
man. Jeg vill faktisk ringe til PTU www.ptu.dk som hjælper med glæde.
De har hjulpet mig meget. De har nogen socialrådgivere der har
speciale i den slags og gerne hjælper med til at få det rigtige på
plads.

Spring på dem

Astrid

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-08-04 18:48

strid wrote:

[snip citatforvirring]

> Jeg vill faktisk ringe til PTU www.ptu.dk som hjælper med glæde.

Men hvis man hverken har eller haft polio, eller er trafikskadet så er der
langt fra nogen garanti for at de vil hjælpe...
Jeg kender flere der direkte er blevet afvist da de ikke tihører PTU's
"målgruppe" [1]
Det er jo også en forening der henvender sig til en begrænset gruppe.

[1] Jf. www.ptu.dk:
"henvender sig til personer med bevægelseshandicap som følge af polio,
rygmarvsskader (para- og tetraplegi) , ulykker og trafikskader samt personer
med whiplash læsioner "

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : strid

Dato : 29-08-04 20:35

> [...]
>"målgruppe" [1]
>Det er jo også en forening der henvender sig til en begrænset gruppe.

Det er jeg da ked af at høre du har hørt om. Jeg er selv medlem og de
har været der både med flexjobshjælp og bilhjælp. Jeg har en
bindevævssygdom, og er slet ikke deres målgruppe, faktisk hører jeg
mest til gigtforeningen.

Alligevel har de været søde og hjælpende. Hvis du ringer og siger du
har hørt de ikke vil hjælpe vil de nok sige det modsatte, sådan var
det med mig, at de da afviste at jeg ikke var "målgruppe"

Jeg havde nemmelig læst deres hjemmeside og spurgte.

De har virkelig været den hjælp jeg har haft brug for.

Jeg har netop fået afslag fra kommunen på at få hjælp til briller (
min sygdom ødelægger min næse) og PTU´s advokat skal se på den sag i
den kommende uge.

Astrid