hjerteflimmer
Fra : Lis Sang

Dato : 25-08-04 23:47

Hjælp jeg har fået stillet diagnosen hjerteflimmer og hjertearytmi.
Jeg ønsker ikke at tage traditionel medicin. Er der nogen der har
erfaring med alternativbehandling af dett problem?
Hjertelig hilsen Lisa

Fra : Dr.John

Dato : 26-08-04 08:22

"Lis Sang" <LISSANG@wanadoo.es> wrote in message
> [...]
> Jeg ønsker ikke at tage traditionel medicin. Er der nogen der har
> erfaring med alternativbehandling af dett problem?

Din risiko for at få blodpropper i hjernen er 4-doblet i forhold til
normalbefolkningen.
Hvis du ryger, er overvægtig, har sukkersyge, har høj alder, forhøjet
stofskifte, nedsat pumpefunktion i hjertet, er inaktiv, har højt kolesterol,
bruger p-piller eller familiær tendens til blodprop er din risiko endnu
højere.
Mindst 15% af alle tilfælde af blodprop i hjernen skyldes atrieflimmer, og
du kan mindske risikoen med ca. 60 % ved at få blodfortyndende (AK)
behandling. Hvis du ikke ønsker regelret AK-behandling bør du i det mindste
overveje en børnemagnyl dagligt. Det svarer til blot en kvart kodimagnyl.

Hvis din flimmer kører for hurtigt, er der desuden mulighed for at du får
hjerteinsufficiens med svimmelhed, åndenød og væskeophobning i kroppen. Det
findes der selvfølgelig også behandling for.
Slutteligt kan man give et stød for at få normal rytme igen, men hvis din
flimmer har stået på mere end 48 timer, skal du i AK-behandling nogle uger
forinden for at mindske risikoen for blodpropper.

Du kan tage al den alternative behandling du har lyst til, men tænk lige
over, om du ikke vil kombinere det med medicin, som beviseligt kan reducere
din risiko for en invaliderende og potentielt dødelig sygdom. Ca. 10.000
danskere rammes årligt af apopleksi. 85% af dem har blodprop i hjernen.

Mvh Sune

Fra : Lis Sang

Dato : 30-08-04 20:33

Kære "DR: John"
Tak for dit svar.
Jeg kan oplyse følgende: Jeg ryger ikke, har ikke sukkersyge
og jeg er ikke overvægtig.Jeg er fysisk aktiv svømmer, danser og går
tur 3 gange om dagen(hund) mit stofskifte er normalt, jeg har en meget
lavt kolesteroltal, og mit blodtryk er fint.Der er ikke tendens til
blodprop i min familie. Jeg får store blå mærker når jeg spiser
hjertemagnyl. Jeg ved ikke hvad blodfortyndende (AK) er ?
Jeg spiser blodfortyndende kost med udgangspunkt i boger
"Mirakel-kost til dit hjerte" af Jean Carper ,hvis bøger jeg kan
anbefale.
Jeg er naturligvis meget bange for at få blodpropper, der derfor jeg
søger råd her. Med hjertelig hilsen og tak Lisa

Fra : G.B.

Dato : 29-08-04 01:52

"Lis Sang" <LISSANG@wanadoo.es> skrev i meddelelsen news:2p4j86FglhjsU1
@uni-berlin.de:

> Hjælp jeg har fået stillet diagnosen hjerteflimmer og hjertearytmi.
> Jeg ønsker ikke at tage traditionel medicin.

Jeg går ud fra, at du med "traditionel" ikke mener fra den
folkemedicinske tradition, men fra den moderne, medicinske tradition.

Det vil jeg kraftigt råde dig fra, da du ellers kan risikere at få det
meget værre. I sidste ende er det dog din egen afgørelse, om du vil
afkorte dit ophold her på planeten drastisk.

Men SIDELØBENDE kan du evt. tage et "utraditionelt" præparat med
hvidtjørn (crataegus oxycanthes). Gerne i samråd med lægen.

> Hjertelig hilsen Lisa

Lad være at lege med dit hjerte, ikke, søde Lisa!

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : John Jessen

Dato : 31-10-04 12:59

"Lis Sang" <LISSANG@wanadoo.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ønsker ikke at tage traditionel medicin. Er der nogen der har
> erfaring med alternativbehandling af dett problem?

Jeg får hjerteflimmer når jeg drikker alkohol - selv i meget små mængder.
Hvis du jævnligt drikker alkohol, så prøv at holde øje med om der er nogen
sammenhæng til dette.

John