Vandbeholder(e) til langdistanceløb - hvad~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 18-08-04 17:40

Hej alle

I forbindelse med træning til marathon, har jeg behov for at have væske
med på de lange ture - både for bedre at kunne holde til strabadserne,
men også for at vænne kroppen til at indtage væske under løb.

Indtil videre har jeg løbet med 2x½L flasker - én i hver hånd og så
sørget for at fordele drikkeriet lidt ligeligt, men det er lidt
krampagtigt i længden og virker nok heller ikke befordrende for løbestilen!

Derfor vil jeg godt høre, hvad der findes af "professionelle"
alternativer og gerne hvor man kan få det henne - også gerne om folks
erfaringer med de forskellige muligheder.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Tommy Ipsen

Fra : Rundude

Dato : 21-08-04 13:32

løb i sløjfe - så du kommer forbi dit udgangspunkt og hav en ekstra flaske
stående der....
Hvis du ik bor så du kan ha en ekstra flaske stående uden at vide om den er
der når du kommer tilbage, ja så kender du måske din hastighed og kan sige
hvad tid du regner med at komme forbi et givent punkt (+/- 1-2min) og så få
"langning"....

endelig kan du have en makker med på cykel med væske/sportsdrik/banan til de
lange ture...

god vind

mvh
Rundude aka kenneth

Fra : Karsten K

Dato : 26-08-04 17:54

Der er flere løsninger alt efter hvor meget væske du vil bære på. Jeg bruger
selv denne her:
http://www.lookout.dk/?side=3&vare_id=321&toplevel=1
Den findes også med 2 flasker. En anden løsning er denne rygsæk:
http://www.lookout.dk/?side=3&vare_id=301&toplevel=1
Det er en 25L rygsæk med net på rykken. Normalt er jeg ikke vild med at løbe
med rygsæk, men det hjælper lidt, at der på denne er et net der hviler mod
ryggen, som sorger for lidt ventilation. Rygsækken har en lille åbning i
toppen til at trække en "vandslange" ud igennem. Så kan du have din væske i
rygsækken, og bruge "sugerøret". Man skal lige vænne sig til det. Men det er
utrolig praktisk ved længere ture om sommeren eller i bjerge hvor der kan
være ret øde.

KK

Fra : Christian Holm

Dato : 27-08-04 12:37

> En anden løsning er denne rygsæk:
> http://www.lookout.dk/?side=3&vare_id=301&toplevel=1
> Det er en 25L rygsæk med net på rykken.

Drikkesystemet kan klart anbefales, men hvis man bare skal have vand med og
ikke har behov for den store taske, findes der mange mindre modeller her:
http://www.camelbak.com/rec/products.cfm

mvh
Christian