Camilla Martin-2 gange taber
Fra : Dent

Dato : 15-08-04 23:54

Hvor var det modent af Camilla at overfalde journalisten verbalt,som en
lille baby efter nederlaget i dag,og hvor var det sportsligt da der skulle
gives håndslag efter kampen,at hun bare lige tog ved yderspidsen af fingrene
og kiggede væk.Flot!!!!
True sportmanship my a**!!

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 16-08-04 00:11

Dent wrote:
> [...]
> gives håndslag efter kampen,at hun bare lige tog ved yderspidsen af fingrene

Hun gav håndslag som en del af dem plejer.
Hvilken journalist overfaldt hun - jeg har kun set interviewet på tv2,
hvor hun var meget ærlig om sin egen præstation og ikke kom med
undskyldninger - kun forklaringer på nederlaget.

--
Øster

Fra : Dent

Dato : 16-08-04 01:08

"Niels-Jørgen Østerby" <oesterby@SLETesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor hun var meget ærlig om sin egen præstation og ikke kom med
> undskyldninger - kun forklaringer på nederlaget.

Hun sagde "Hvad tror du selv?" til journalisten's spørgsmål om hendes
reaktion på nederlaget rigtig irriteret og lignede en der var på nippet til
at græde,idet hun kiggede væk.Og det var i 18.30-nyhederne på DR1.
Okay-verbalt angreb-måske overdrevet-men det virkede lidt groft,
og det gjorde det på alle herhjemme der også så det.
Og jeg så hende kun lige tage ved fingerspidserne på den engelske
modstander,der besejrede Camilla Martin for første gang da de "gav hånd".
Men det er da muligt jeg så/husker forkert.
Der var bred enighed her i huset om at det var en dårlig taber vi så på.
Jeg så ikke TV2's interview.

Bedste hilsner

Fra : Kim

Dato : 16-08-04 15:20

> [...]
til
> at græde,idet hun kiggede væk.Og det var i 18.30-nyhederne på DR1.

Hvor dumt har man lov til at spørge ?
Jeg mener bare, at CM har lige tabt sin kamp ved sit sidste OL. Et OL hun
som så mange andre idrætsudøvre har glædet sig til og sat sig op til, det OL
sidste i hendes karriere(hun stopper vist nok til efteråret).
Også står der en journalist og putter en microfon op i hoved på hende og
spørger " Hvordan har du det efter, at have tabt din kamp ved dette OL ?"
Hvortil hun svare "Hvad tror du selv ?"
Jeg syntes, at det var et utroligt malplaceret spørgsmål.
Kunne journalisten måske ikke selv regne det ud ??
Og man behøver da ikke hælde salt i såret.
Det er sgu da klart at hun er ved at tude efter det der skete.

Kim

P.S. Ved svar via mail, fjernes XX fra mail adressen.

Fra : Dent

Dato : 16-08-04 18:36

"Kim" <vildsiXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og man behøver da ikke hælde salt i såret.
> Det er sgu da klart at hun er ved at tude efter det der skete.

Jeg er fuldstændig enig med dig i at spørgsmålet er dumt,men man hører det
spørgsmål igen og igen,og sportsfolk svarer på det spørgsmål igen og
igen,omend de har vundet eller tabt,og jeg syntes altid man ser
sportsfolkene svare sagligt/sportsligt på spørgsmålet,uden at bide af
journalisten,gør man ikke?
Derfor virkede dette interview meget anderledes på mig.

Bedste hilsener

Fra : Lange

Dato : 18-08-04 10:43

> [...]
> spørger " Hvordan har du det efter, at have tabt din kamp ved dette OL ?"

Generelt kan man vel roligt konstatere at sportjournalistik bliver mere og
mere mærkeligt....et standardspørgsmål lige efter en kamp er altid: "hvad er
din reaktion ovenpå [indsæt selv "sejren" eller "nederlaget"] ?"

Det kræver tydeligtvis ikke meget hjerne eller forberedelse at blive
sportsjournalist mere....

Lange

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-08-04 11:20

"Lange" <12@1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> din reaktion ovenpå [indsæt selv "sejren" eller "nederlaget"] ?"

Noget skal de jo spørge om under et interview, og selve kampens resultat har
de jo lige selv set. Spørgsmålet er så, om interviews med sportsudøverne
overhovedet er relevant lige efter deres præstationer.

Et andet interessant spørgsmål er, om de professionelle sportsudøver kan
tillade sig at være menneskelige. Jeg synes nemlig, Camilla Martins
umiddelbare reaktion efter sit nederlag viste, hun var et menneske og ikke
en maskine.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 18-08-04 23:12

"Lange" <12@1.dk> wrote in message news:<cfv8bj$136p$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> din reaktion ovenpå [indsæt selv "sejren" eller "nederlaget"] ?"
>
> Det kræver tydeligtvis ikke meget hjerne eller forberedelse at blive

Ja, og så blev han ovenikøbet ved med at bore i sit dumme spørgsmål.

Nu vandt Joachim så bronche i kuglestød (atletik). På tide er ikke
sket siden 1948 hvor en kvinde vandt i spydkast (iøvrigt den eneste
danske kvinde som nogen sinde har fået medalje i atletik ved OL), når
man ser bort fra Wilson Kipketer som dybest set ikke har meget med en
dansk løber at gøre men har typisk lette underben som nogle
afrikanere.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-08-04 19:40

Dent wrote:

> [...]

Klip

> Hun sagde "Hvad tror du selv?" til journalisten's spørgsmål om hendes
> reaktion på nederlaget

Det forstår jeg da godt.

Hvad var spørgsmålet.? Det var et af de sædvanlige tåbelige spørgsmål
a. la. "Har du det godt efter nederlaget".
(Jeg husker det ikke eksakt, men noget i den stil blev der spurgt.)

Spiller man for at vinde eller ej.?
Jo mere man går op i det, jo mere ærgrer man sig når man taber.

Det har vi amatører jo bare utroligt vanskeligt ved at sætte os ind i.
Og du da vist især.

Hendes hilsen til modstanderen var da ikke særlig venlig. Men sådan er
det vel engang imellem.?

Mvh. Jørgen