undertrykke fejl fra modul (Image::Exif)
Fra : Kim Schulz

Dato : 12-08-04 17:13

hejsa
jeg sider og roder med modulet Image::Exif i forbindelse med et program
der skal sortere nogle billeder ud fra det tidspunkt der står som
"Creation Time" i deres Exif tags.
Desværre har alle billeder ikke Exif Data og derfor kommer der til tider
nogle fejl der bliver skrevet ud til skærmen.

Hvordan fanger jeg lige disse fejl inden de bliver skrevet ud?

linjen som smider fejlen er f.eks.:
my $out = $exif->filename("$fullpath");

MVH
Kim

Fra : Tore Aursand

Dato : 12-08-04 20:10

On Thu, 12 Aug 2004 18:12:30 +0200, Kim Schulz wrote:
> linjen som smider fejlen er f.eks.:
> my $out = $exif->filename("$fullpath");

Du sier ingenting om hvilken feilmelding du får. Du kan i mange
tilfeller kontrollere resultatet av en metode på denne måten;

if ( my $out = $exif->filename($fullpath) ) {
# ...
}
else {
# Feil oppstod
}

Som du ser er det ingen vits i å bruke hermetegn (") rundt '$filnavn'.

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"The science of today is the technology of tomorrow." (Edward Teller)

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-08-04 20:15

On Thu, 12 Aug 2004 21:10:10 +0200
Tore Aursand <tore@aursand.no> wrote:

> [...]
> tilfeller kontrollere resultatet av en metode på denne måten;
>
> if ( my $out = $exif->filename($fullpath) ) {

Det vil jeg prøve

> Som du ser er det ingen vits i å bruke hermetegn (") rundt '$filnavn'.

jeg fik fejl med ikke-eksisterende filer hvis $fullpath indeholdt
mellemrum. Derfor havde jeg "" omkring.

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-08-04 07:50

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> Desværre har alle billeder ikke Exif Data og derfor kommer der til tider
> nogle fejl der bliver skrevet ud til skærmen.

Hvordan fejl?

> Hvordan fanger jeg lige disse fejl inden de bliver skrevet ud?

Hvis det skyldes kald til warn kunne du gøre noget ala:

$SIG{__WARN__} = sub { push @warnings, $_[0] };

Eller bare

$SIG{__WARN__} = sub { };

Hvis det er fordi Image::Exif kalder programmer der skriver ud på
STDERR så brukker du dig til forfatteren af modulet og lukker STDERR.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp