installering af modul ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 08-08-04 15:31

Hej,

jeg ville gerne lege lidt med billeder, og fandt frem til jeg skulle bruge
lib gd,
jeg sidder på en winxp pro maskine.

jeg har hentet modulet, men under install når jeg læser i readme filen, står
der
jeg skal skrive './configure' først, det kører vel noget hvis det var på en
linux maskine
jeg skrev det, men her sker der intet, hvad skal jeg gøre istedet ? jeg har
også prøvet 'perl configure.pl' som også findes,
men får følgende fejl ved kørsel:

E:\cgi_test\Perl Modules\gd-2.0.28\gd-2.0.28>perl configure.pl
gd configuration program
TBB 10/21/02

'uname' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.
'rm' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.
'rm' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.
C compiler not found! Change the $compiler setting at the top of the
'configure' script and run configure again.

herefter skal jeg skrive 'make install' - tror ikke jeg har noget program,
make, installeret.
Hvor kan jeg finde det? jeg fandt frem til
http://dapfy.bei.t-online.de/make.pl/ og har prøvet eksekvering
med 'perl make.pl install' men der sker ikke rigtigt noget, jeg tror måske
jeg skal have kørt configure filen først.

på forhånd tak for hjælpen.
mvh.Simon

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-08-04 07:25

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> writes:

> jeg ville gerne lege lidt med billeder, og fandt frem til jeg skulle bruge
> lib gd,
> jeg sidder på en winxp pro maskine.

Der findes vist forskellige ports af Perl til windows. Hvilken en
bruger du? Hvis du bruger ActiveStates perl, kan du måske bruge deres
pakkemanager PPM:

http://aspn.activestate.com/ASPN/Downloads/ActivePerl/PPM/Repository

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Simon [2700]

Dato : 12-08-04 10:29

> Der findes vist forskellige ports af Perl til windows. Hvilken en
> bruger du? Hvis du bruger ActiveStates perl, kan du måske bruge deres
> [...]

yeps activestates perl er den jeg bruger, jeg prøver at hente den der, tak !
mvh.Simon

Fra : Martin Hansen

Dato : 09-08-04 14:05

Simon [2700] wrote:
> 'uname' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
> et program eller en batchfil.
Det kalder tydeligevis nogle unix kommandoer som du ikke har på din XP. Men
hvvis du instalere cygwin, får du en del af disse kommadoer.

--
Martin Hansen

Fra : Simon [2700]

Dato : 12-08-04 10:29

> Det kalder tydeligevis nogle unix kommandoer som du ikke har på din XP.
Men
> hvvis du instalere cygwin, får du en del af disse kommadoer.

ok det prøver jeg - tak !
mvh.Simon