ang. knæskade - Militær
Fra : Christian Blittrup

Dato : 05-08-04 20:34

Hej folkens.

Jeg har fået denne besked fra min fysieterapeaut:
"Jeg mener efter at have set på skaden, at der er tale om en
overbelastnings skade med en betændelsestilstand, samt et slid af
brusken på bagsiden af knæskallen. Dette slid skyldes højest sandsynlig
ulykke for 3 år siden, og slid af knæet pga. badminton gennem 15 år,
hvor 6 år har været på eliteplan.
Smerten sidder både inde under brusken og nede under knæskallen
(inflamation)."

Jeg er lige startet i militæret, hos kamptropperne i mandags, og kan
slet ikke foretage noget efter tirsdag pga mange smerter i knæet. Jeg
vil høre om der er nogen der har erfarring med det, og hvad der vil ske?
Vil jeg blive sendt hjem på orlov eller blive sendt "helt" hjem? Vil jeg
efterfølgende blive indkaldt igen eller bliver man ikke det når drejer
sig om en knæskade?
Dette er jo kun hvad min fysieterapeaut har fortalt, jeg skal jo til en
speciallæge som skal afgøre det, men der er 1-2 md ventetid, og hvad vil
der så ske i den tid. Det er ikke fordi jeg gerne vil hjemsendes, da jeg
har meldt mig frivilligt. Tjenestetiden er 10 måneder - Prinsens
livregiment.

Med venlig hilsen:

Menig Blittrup, N.C.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-08-04 23:23

Christian Blittrup wrote:
> [...]
> der så ske i den tid. Det er ikke fordi jeg gerne vil hjemsendes, da jeg
> har meldt mig frivilligt. Tjenestetiden er 10 måneder - Prinsens

Øhm ville det smarteste ikke være at spørge Prinsens Livregiment?

Jeg er næsten 100% sikker på at du kan få udskudt din værnepligt så
længe vi snakker om at du er ung og at din skade er en der kan gå i orden.

Snak med din chef - jeg er sikker på han ved hvordan det skal grejes.

Hellere droppe en værnepligt end at gå den igennem og bide smerte i dig.

Mikael

Fra : ChristianTC

Dato : 07-08-04 18:05

"Christian Blittrup" <blittrup@blittrup.dk> wrote in message
> Hej folkens.

> Jeg er lige startet i militæret, hos kamptropperne i mandags, og kan
> slet ikke foretage noget efter tirsdag pga mange smerter i knæet. Jeg
> Med venlig hilsen:

Hej Christian

Jeg er også lige startet i mandags Har i ikke fået en snak/foredrag med
overlægen på infirmeriet?? Jeg er da helt sikker på du kan få en snak og
bliver undersøgt at lægen. Så tager overlægen stilling til om du skal
hjemsendes.

Mvh
ChristianTC

Fra : Christian Blittrup

Dato : 08-08-04 13:37

ChristianTC wrote:

> [...]
> overlægen på infirmeriet?? Jeg er da helt sikker på du kan få en snak og
> bliver undersøgt at lægen. Så tager overlægen stilling til om du skal

jo jeg har fået en snak med ham, men jeg havde en snak med ham tirsdag,
og der havde jeg ikk ondt. Jeg fik først ondt senere på dagen.. Men jeg
tager over på infermeriet imorgen mandag, og så vil jeg håbe de kan
komme med en afklaring, for jeg ønsker ikke at skulle til at feje hele
kasernen, mens min deling er i felten... (O:

Christian.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-08-04 15:51

Christian Blittrup wrote:

> [...]
> komme med en afklaring, for jeg ønsker ikke at skulle til at feje hele
> kasernen, mens min deling er i felten... (O:

Altså med den holdning så går det jo slet ikke

Mikael