Ankelskade
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-08-04 20:52

Jeg har for et par uger siden skadet min yderste ledbånd på højre ankel (den
mest typiske ankelskade, har jeg laddet mig fortælle).

Jeg føler endnu ikke jeg er klar til at genoptage min hobby som fordæksgast
ved kapsejladser, da det er hårdt for benene. Foden er stadig lidt løs og
jeg tror jeg risikerer en ny skade.

Jeg prøver de genoptrænings fif jeg kan læse hist og her, men er utålmodig

Jeg har set nogle skinner og ankelbandager på web-shops og tænker på om jeg
kunne bruge dem i starten og derved komme i gang lidt hurtigere uden
risikoen for en fornyet skade. Jeg har prøvet med alm. elastikbind men er
bekymret for om det giver støtte nok.

Har I erfaringer med disse (enten de bløde eller dem med mekanik inden i) ??

Hvor kan man gå ind i en butik og få rådgivning samt køb. Jeg har det
normalt helt fint med billige web shops men lige her vil jeg gerne betale
lidt ekstra for at få rådgivningen og mulighed for at prøve dem før køb.

PÅ forhånd tak for svar.

/Bjarke

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-08-04 22:52

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
> lidt ekstra for at få rådgivningen og mulighed for at prøve dem før køb.

Et af de "råd" jeg fik da jeg selv fik problemer med min ankel og
begyndte at bruge en ankelbeskytter (en med plastikbeskyttere på yder-
og inderside), var at så snart man er begyndt at bruge sådan en til
træning/kamp, så kan man ikke fra dag til dag holde op med at bruge den.
Det skulle hænge sammen med at ens muskler vænner sig til den ekstra
beskyttelse og selv slækker på det.

Prøv evt. at spørge i diverse løbebutikker - Marathon sport f.eks. Jeg
kunne snildt tro på at de ved lidt om hvordan og hvorledes.

Mikael