ISDN telefon virker ikke hos mig, men tele~
Fra : TJ

Dato : 02-08-04 19:49

er du forvirret over overskriften, så håber jeg, at jeg kan uddybe her. Men
det er lidt underligt og jeg er selv forvirret.

Jeg har ISDN på en NT boks uden AB stik. Derfor har jeg et Lasat modem til
min analoge telefon og en fax.
Ud over det, så har jeg en ISDN telefon, som indtil fornyligt virkede fint.

Setup er som følger.

Det ene ISDN signal til lasat modem, som sender to analoge signaler videre
til telefon og fax
Det andet ISDN signal direkte til telefonen.

Nu virker ISDN telefonen ikke, og jeg kan ikke få liv i den. Jeg har prøvet
at sætte den i det andet ISDN stik, men uden held - aha tænker jeg - det må
være telefonen. Men nej, nu har jeg kontrolleret telefonen et andet sted, og
den virker fint.

Det betyder, at jeg har en NT boks hvor lasat'en virker fint i begge stik og
jeg har en fungerende telefon, som ikke virker i nogen af dem????

Jeg har rodet med forskellige indstillinger af ohm. Det hele er med korte
kabler, men uanset om jeg stiller den på 50 ohm (hvor den før virkede) eller
100 eller uendeligt - så er der ingen gevinst

Er der nogen der har et bud?

mvh TJ

Fra : KsNa

Dato : 02-08-04 21:20

"TJ" <junggreengaavaekspammer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

eller
> 100 eller uendeligt - så er der ingen gevinst

Er der strøm til NTen, er telefonen sat til at virke uden strøm på NTen.

Mvh.
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-04 18:06

TJ wrote:

> Er der nogen der har et bud?

Din NT-boks sender ikke driftsspænding ud på S-bussen.

Jesper G. Poulsen

Fra : TJ

Dato : 05-08-04 18:10

Jesper G. Poulsen wrote:

> Din NT-boks sender ikke driftsspænding ud på S-bussen.

Ok, det lyder fornuftigt.
Jeg antager, at årsagen til modemet så kan køre, er pga den eksterne
strømforsyning?

Takker for input, jeg har tilkaldt en TDC mand og håber, at det er NT boksen
som fejler

mvh TJ

Fra : Olle O

Dato : 05-08-04 20:47

Hej,

Din telefon er formentlig sat op til at være et bi-apparat og hvis du så
ikke har 230V på NT'en vil din telefon ikke virke. Sat din telefon op til at
være et hovedapparat.

mvh
Olle.

Fra : TJ

Dato : 08-08-04 18:18

Olle O wrote:
> Din telefon er formentlig sat op til at være et bi-apparat og hvis du
> så ikke har 230V på NT'en vil din telefon ikke virke. Sat din telefon
> op til at være et hovedapparat.

Hej Olle,

ok, måske også en løsning.

Så skal min telefon dog være "hoppet over" til at være bi-apparat af sig
selv, da det har virket i mange år uden problemer.
Ved opsætningen af telefonen har jeg heller ikke ændret i opsætningen, så
selv om telefonen skulle være hoppet tilbage til fabriksindstilling, så kan
det ikke være det.

men jeg ser straks efter

mvh TJ

Fra : TJ

Dato : 09-08-04 21:24

TJ wrote:
> Det betyder, at jeg har en NT boks hvor lasat'en virker fint i begge
> stik og jeg har en fungerende telefon, som ikke virker i nogen af
> dem????

Hej igen,

Lidt opfølgning, NT boksen er skiftet (desværre til en uden A/B
tilslutninger, jeg ville ellers gerne have været af med mit lasat modem)
Men nu virker det igen. Diagnosen var nøjagtigt som Jesper skrev, manglende
spænding på s-bussen

Angående opsætning af telefon, kunne jeg ikke finde noget der skulle
indikere, at det var pga fejlopsætning (bi telefon kontra hovedtelefonnummer
(læs jeg mener slet ikke, at Eurit 22 har den funktion)

tak for hjælpen alle.

mvh TJ,
PS nu har jeg købt hus, så nu har jeg slet ikke råd til ISDN, så jeg har et
stk Eurit 22 til salg. Se salgsgruppen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-08-04 14:12

> [...]
hovedtelefonnummer
> (læs jeg mener slet ikke, at Eurit 22 har den funktion)

Det har den, der sidder en knap under den lap hvor man kan skrive
kortnumrene på.
Men der kræves spænding på s-bussen under alle omstændigheder

Fra : TJ

Dato : 11-08-04 17:50

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Det har den, der sidder en knap under den lap hvor man kan skrive
> kortnumrene på.
> Men der kræves spænding på s-bussen under alle omstændigheder

Takker, jeg må ikke have læst brugsforvirringen ordenligt

mvh TJ