Ny herinde...
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 28-07-04 19:37

Jeg er ny herinde, og ville egentlig have luret lidt herinde inden jeg
begyndte og vænne vrangen ud på mine egne følelser...

Det er min kærestes mail som jeg kører news-groups igennem, og jeg er endnu
ikke så meget inde i det..

Sagen er at jeg for nylig er flyttet til Jylland for at flytte sammen med
min kæreste... Jeg kommer oprindeligt fra Nordsjælland hvor al min familie
også bor... Min familie og jeg er meget tæt knyttet, og jeg er kun 18år, så
måske var det ogs lige tidligt nok at flytte hjemmefra... Jeg skal studere
herovre, og strarter på gymnasiet (HF) på en lille uge.
Jeg er super nervøs.
Jeg kender ingen mennesker her i byen, ikke en eneste, og jeg dukker op helt
alene på en kæmpe ny skole...
Jeg følerm ig utrolig ensom... Selvfølgelig har jeg min kæreste, som jeg
elsker over alt på jorden, og deler alt med, og selvfølgelig også hans
venner og familie... Men det er som om jeg mangler noget.. Jeg mangler den
veninde som kommer og sidder og snakker hele natten osv...
Jeg snakker stadig lidt med mine veninder fra Sjælland, men det glider lidt
ud i sandet, og jeg kan ingenting gøre... Desuden er de jo også så langt
væk, så det bliver højst en tlf-samtale eller et brev... Måske et møde ind
imellem når jeg er på besøg hos min familie...

Er der nogle som har erferinger med sådan at flytte langt væk?

Hvor møder man nye mennesker henne?

Håber at selvom der (uheldigvis) ikke er så mange mennesker herinde, er
nogle der kan hjælpe mig med dette...

--
Mvh Stefanie

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 08:33

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> wrote in message

> Er der nogle som har erferinger med sådan at flytte langt væk?

jeg er ikke fast i denne gruppe, men din situation har jeg da selv oplevet.

For to år siden flyttede jeg til Esbjerg for at studere, og jeg kendte kun
min kæreste og hans søster. Jeg skulle starte på en skole hvor jeg ingen
kendte, og bo i en by hvor jeg ingen kendte.
Sagen er, tror jeg, at det drejer sig om at involvere sig i de sociale
aktiviteter der bliver tilbudt, både i byen, men også på skolen. Du kan evt.
melde dig ind i skolebladet, fodboldholdet el. lign. da det er alletiders
måde at møde nye mennesker på.

Du skal også tænke på, at du garanteret ikke er den eneste der skal starte
på skolen som ny, så de sikkert ligeså usikre som dig.

Stik en finger i jorden derude, føl dig lidt frem, og så er jeg da sikker
på at du nok skal møde nogle dejlige mennesker. Det ikke så sikkert du
finder en ny 'bedste' ven med det samme, men bare det at finde nye bekendte
og venner er lækkert i sig selv.

Prøv at være udadvendt, glad og smilende; kig op på dine medmennesker og mød
din nye verden.

Det er mine råd til dig, håber du får det godt i jylland, for det har jeg!
Bare post igen, hvis dine tvivl fortsætter...

P.S. Du kan jo også ringe hjem og snakke med din familie, mon ikke de også
er lydhøre overfor dine tanker og følelser, og de jo kun et telefonopkald
væk!

/mm

Fra : Doris

Dato : 05-08-04 09:29

Hvor i Jylland er du flyttet til. Hvis du skev det, var der måske nogen,
der er i samme dillemma som dig, der ville sætte sig i fobindelse med dig.
M.V.H. Doris.

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 05-08-04 13:29

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> M.V.H. Doris.
> "MM" <mette(snabela)marmet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er flyttet fra Hillerød på Holstebro området... Dog har jeg oftest bil
til rådighed, så det ville ikke gøre noget hvis nogle folk boede lidt
udenfor Holstebro eller sådan...
For lige at forklare til evt nytilkomne er jeg flyttet til Holstebro og kan
godt føle mig lidt ensom her da jge ingen kender (er flyttet sammen med min
kæreste) og hvis nu der var nogle i samme situation som jeg eller måske bare
nogle fra omegnen som godt kunne tænke sig at møde nogle nye mennesker
(eller hvertfal et så er jeg lige her

--
Mvh Stefanie

Fra : Zed

Dato : 05-08-04 19:47

> [...]
bare
> nogle fra omegnen som godt kunne tænke sig at møde nogle nye mennesker

Jeg kan da "matche" dig op med en flok dernede fra :) hvis du lyster.

De fleste jeg kender der, er dog nogle fest-tosser - så du skal nok være til
den slags.

Mvh.
-Kennet

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 11-08-04 13:42

Zed wrote:

> Jeg kan da "matche" dig op med en flok dernede fra :) hvis du lyster.
>
> De fleste jeg kender der, er dog nogle fest-tosser - så du skal nok være
> [...]
Jamen, er det piger eller fyre du kender? Og hvor er du selv fra hvis du
kender folk her i Holstebro og omegn?

--
Mvh Stefanie

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-04 14:12

Stefanie Mathiesen wrote:

> [...]
> nogle fra omegnen som godt kunne tænke sig at møde nogle nye mennesker

hallloooo, hvad interesser du dig for?

Mon ikke der findes en forening eller to som dækker dine interesser?

Og hvad med, når du starter på skolen... Tror du ikke, at du møder nogen
mennesker der du falder i snak med?

Og hvad med naboer? Min svigerinde og svoger bor i Holstebro. De kendte
heller ikke nogen i starten (så vidt jeg er orienteret), men har verdens
flinkeste naboer.

Sådan er det nu, når man starter i en ny by. Eller havde du
forestillet dig, at Holstebro stillede op med en velkomstkomite af
bedstevenner?
Ej du, find ud af, hvor de folk færdes som du kan li' at omgåes med.

Foreninger som dækker dine interesser er nok det mest naturlige sted at
starte.

mvh

Carsten Riis

Fra : Christian Blittrup

Dato : 09-08-04 18:35

Stefanie Mathiesen wrote:
> [...]
>
> Hvor møder man nye mennesker henne?
>
> Håber at selvom der (uheldigvis) ikke er så mange mennesker herinde, er

Hej Stefanie

Jeg ved lige præcis hva du snakker om.. sidder nemlig selv i samme
situation.. Jeg flyttede til Århus i april, for at bo sammen med min
utrolige dejlige kæreste.. Jeg forlod Odense, med en masse venner og
veninder og ikke mindst min familie, som dog bor på Sydfyn..
Jeg føler mig også ensom og mangler netop den der veninde du også
snakker om... nogle gange vil man bare gerne høre alt det tøsesladder..
det ski ikke altid kæresten er god til det
Jeg har så fået lidt kontakter igennem min sport, Badminton og var
heldig at jeg kendte nogle i forvejen.. Di har ikk en hobby.. eller
måske noget du kunne få interesse i og så til?? Det kan jo både være
sport, men også politiske bevægelser eller noegt kreativt, hvis du er
til sådan noget.
Jeg tog selv en HF i Odense, (Er nu 20år) og der kendte jeg heller ikke
en sjæl, men bare rolig er man selv en smule åben, så blir kontakterne
hurtigt dannet og du får nye venner og veninder.. Jeg misunder dig
faktisk .. for det er en af de bedste måder at få nye vennet på ved at
starte i skole eller anden uddannelse.. Jeg skriger efter at komme i
gang igen, men skal arbejde et år mere.. søger dog nu et fuldtidsjob..

Så mit råd til dig.. være super glad for du skal starte i skole ... Det
ville jeg være..

MVH/Tanja

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 11-08-04 13:49

Hej Stefanie

> [...]
> gang igen, men skal arbejde et år mere.. søger dog nu et fuldtidsjob..
>
> Så mit råd til dig.. være super glad for du skal starte i skole ... Det

Kære Tanja.
Tak for dit svar. Jeg er nu startet i skole (på 2. år, hvilket kun gør
tingene sværer fordi så har de andre jo allerede et fællesskab).. Og jeg har
gået der lidt over en uge (og havde en super dum start, fordi jeg glemte
alting den første dag), og jeg må nok se i øjnene at det hvertfal ikke er i
min klasse at jeg finder den "bedste veninde" som jeg sådan hungrer efter...
Men ellers har jeg da mødt en del nye mennesker, jeg hart modtaget et par
smil og ganske få har været venlige og hilse og sådan... Jeg er kommet i en
god klasse, der er en del forskellige type mennesker, men de har jo også
allerde nogle at "gå sammen med"... Jeg prøver og komme med ind i en gruppe,
men indtil videre spiller jeg lidt på alle heste og håber at det senere
giver pote...
Jeg må hellere komme i gang med lektierne.

--
Mvh Stefanie