skilsmisse
Fra : j

Dato : 28-07-04 19:12

Er der nogen der har erfaringer med hvordan man kommer igennem en
skilsmisse. Jeg står og skal skilles og er havnet i et sort hul, og ved ikke
hvordan jeg skal komme videre.
Min mand har forlangt skilsmisse efter 13 års ægteskab. Det er ok med mig
for han er ikke ærlig over for mig.
For 3 år siden fandt jeg ud af at han chattede. Det var meget intimt hvad de
skrev sammen. Han lovede at stoppe, men begyndte i stædet at stjæle min
post.
( opdagede at han gemte dem, og blev pludselig trukket i løn, fordi
regninger og afdrag ikke var betalt). Lovede igen aldrig at gøre det igen.
I april ville han så pludselig skilles. Trylede ham om at vi skulle prøve at
få det til at fungere. ( vi har to børn på 10 og 12 ) Han sagde at vi godt
kunne prøve.
I torsdags var det så slut. Jeg fandt ud af at han lå med sin mobil tændt
under sin pude om natten, og han lå og skrev sms. I dag fandt jeg et mobil
nr. på vores tlf regning hvor der var ringet til i 3 timer. Han nægtede
først at kende noget til nummeret men jeg skrev en sms til hende, og hun
sagde at hun havde lovet han ikke at sige noget.
Nu er jeg gal på mig selv over at jeg har været så naiv.
Hvordan kommer man videre. Er der nogen man kan snakke med om det.
Venlig hilsen Helle

Fra : Michael Englev

Dato : 03-08-04 10:22

Hej Helle

Det er jo et rigtigt svært spørgsmål at stille til andre; Hvordan kommer du
videre.
Det helt rigtige svar finder du inde i dig selv, for hvad har DU lyst til at
der skal ske i dit liv nu. Alle de ting du gør (eller ikke gør) og tænker nu
vil føre dig et andet sted hen. Det virker nok skræmmende efter 13 års
ægteskab at skulle tage et så stor skridt alene, men jeg tror på at alle har
muligheden for at skabe sig god tilværelse også op basis af en svær
oplevelse som din.

En klog mand eller kone har en gang sagt noget i stil med.
"giv mig modet til at ændre de ting jeg kan ændre
og giv mig styrken til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre"

Jeg håber for dig, at du finder både mod og styrke.

Med venlig hilsen
/Michael