Hvad gør man?
Fra : Dina

Dato : 18-07-04 06:26

Er der nogen i gruppen, der kan hjælpe mig på rette vej ?
Jeg vil meget gerne vide hvordan man bærer sig ad med at anskaffe en anden
kørestol til sin gamle mor, hun sidder i en gammel stol, som hun har fået
udleveret af kommunen, og har selv bekostet reparationer på den, der er
aldrig taget højde for om stolen passer til hende, da kommunen kører på, at
de kun kan udlevere det de har på depotet, og det skal bruges til det rent
faktisk ikke kan hænge sammen mere, jeg troede så, man kunne søge tilskud
til hvis man selv ville købe en kørestol, men har fået af vide på et
hjælpemiddelcenter, at det kan man ikke, det skulle gå igennem kommunen, og
det var sagsbehandleren der skulle sørge for at der blev taget mål, og så
skulle de skaffe stolen.Så er jeg jo lige vidt. Min mor er 91 år, så det er
næsten umuligt for hende at køre den gamle tunge stol.
Nu skal jeg tale med sagsbehandleren i morgen, og vil gerne vide om der er
nogen retningslinier at gå frem efter, eller om det er op til de forskellige
kommuner selv at bestemme.
Med venlig hilsen Dina.

Fra : Stine Hilskov

Dato : 20-07-04 11:34

Hej Dina.

Det er kommunens ansvar at tage mål så kørestolen passer til brugeren. Og
også sørge for at hun får en som passer til hendes evner og behov. De skal
skaffe stolen.
De forskellige kommuner har forskellig politik om, hvornår de bruger det
gamle, og hvornår der købes nyt.

Så der er så vidt jeg ved ikke andet at gøre end at blive ved at rende dem
på dørene.

Med venlig Hilsen Stine

Fra : Dina

Dato : 23-07-04 06:45

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også sørge for at hun får en som passer til hendes evner og behov. De skal

Hej Stine.
Det var også det jeg fik at vide på hjælpemiddelcenteret, og de kunne heller
ikke forstå at der aldrig var blevet taget mål af min mor til en stol.

> De forskellige kommuner har forskellig politik om, hvornår de bruger det
> gamle, og hvornår der købes nyt.

Ja, det er også det indtryk jeg har fået, da den her kommune kører på at
hjælpemidlerne skal bruges til de falder sammen.

> Så der er så vidt jeg ved ikke andet at gøre end at blive ved at rende dem
> på dørene.
>
> Med venlig Hilsen Stine

Jeg har også igen henvendt mig til Handicap og Pension service, og har talt
med en, hun ville se på sagen, og jeg venter en reaktion fra hende, men med
det kendskab, vi har til den her kommune, bliver min mor hundrede år før de
får taget sig sammen.
Med venlig hilsen Dina.