installation
Fra : horse

Dato : 14-07-04 20:03

Købt en IBM A 30 maskin med 640MB ram men kunne ikke installere OS/2
På nettet fandt en tips om maks 512 MB ram ved installation. Efter
installation installert 640 MB ram igen. Er det en kendt problem? Jeg
har aldrig hørt om det før.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-04 21:09

horse wrote:

> [...]
> På nettet fandt en tips om maks 512 MB ram ved installation. Efter
> installation installert 640 MB ram igen. Er det en kendt problem? Jeg

Her kører installationen fint med 1024 MB RAM på en bambus-maskine. Hvad
sker der, når du forsøger at installere? Hvilken OS/2-version, og hvis
den har en stor harddisk, har du så udskiftet IBMs hd-driver med
Dani-driveren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : horse

Dato : 20-07-04 19:42

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message news:<40F592C1.3C74@kimludvigsen.dk>...

> [...]
> sker der, når du forsøger at installere? Hvilken OS/2-version, og hvis
> den har en stor harddisk, har du så udskiftet IBMs hd-driver med

MCP2. Har ikke ændret på disketterne. Forsøkt at installere igen idag
- samme resultat. Trap efter diskett 2. Kan ikke være våres problem at
ændre på disketterne. Det må IBM gøre. Næsten alle maskiner idag har
512 MB ram eller mere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-07-04 20:55

horse wrote:

> [...]
> - samme resultat. Trap efter diskett 2. Kan ikke være våres problem at
> ændre på disketterne. Det må IBM gøre. Næsten alle maskiner idag har

Den nævnte driver har intet med ram at gøre, men den er nødvendig, hvis
du benytter en nyere harddisk. IBMs originale driver understøtter ikke
store harddiske.

Jeg har ikke tjek på MCP2, er det en ny udgave af cd og disketter, eller
installeres den først efter den almindelige installation?

Men uanset hvad, hvis du har en serviceaftale med IBM, så kontakt dem og
få hjælp. Hvis du ikke har en serviceaftale, har du kun to valg - du må
selv pusle med disketten, eller du må finde et nyere styresystem, evt.
eComStation.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : horse

Dato : 21-07-04 20:17

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message news:<40FD78AF.6312@kimludvigsen.dk>...

> [...]
> få hjælp. Hvis du ikke har en serviceaftale, har du kun to valg - du må
> selv pusle med disketten, eller du må finde et nyere styresystem, evt.

MCP2 er fra dec 2003. Ecomstation har jeg ikke tiltro til. Jeg har
installert OS/2 ved at minske ram til 512 og derefter øge den til 640.
Hvad har det med harddisken at gøre? Grunden jeg skrev dette er for
at andre i samme situation kunne komme videre.